Sv: Forbanna debattanter
At det ikke er "ytringsfrihet" idag mener jeg er en stor misforståelse. Det er knappt noe som er så stuerent som å kritisere innvandrere offentlig - i harde ordelag. Både blant politikere og velgere. Jeg sier innvandrere, fordi kritikk av innvandring/integrering i visse kretser går direkte over i kritikk (dels) generalisering og sjikane av innvandrere.
Tvert imot, de som er "politisk korrekte" - får jo slengt i trynet en hel haug med aggresjon og sjikane. Tenker f eks på Trine Skei Grande etter at hun svarte på kronikken til Christian Tybring-Gjedde.
For min del er begeret rent over den siste uken - når man ser på enkelte, både blant politikere og sympatisører - som primært er forbanna på pressens "mobbing av Frp" (les: at de påpeker at han var medlem i 10 år), og at den største bekymringen ikke er selve massakren, men at "innvandringsdebatten knebles" og at "venstresiden får sympati".
Ellers kjøper jeg ikke at det er ressurssvake elever som havner på høyre fløy. Jeg har inntrykk av at det er mange ressurssterke elever som tiltrekkes av ytterste høyre fløy, rett og slett fordi de har et verdisyn som tilsier det. Mye av blårussen som tidligere stemte høyre stemmer nå Frp.
|