Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Norsk media er forsiktige og flinke, generelt sett. Mye annerledes å se i utenlandsk presse. Ingen tvil om det.
Enig med deg. Bildene fra utenlandske medier er mye verre.
Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.
Jeg synes også media har formidlet på en nøktern og fin måte uten spekulasjoner.
Jeg er så trist i dag. Våknet opp til et forferdelig tall. Mine tanker går til alle pårørende.
Det var en periode i går det var mye ubekreftet, men jeg forstår kaoset...
Har lest litt i lokalavisene fra områdene jeg har bodd i, og her er et eksempel på noe jeg skrev i går,om at mediene absolutt bør tenke over Vær Varsom-plakaten i denne horrible tiden.
"Men vi blir ikke skremt så lett, vi fortsetter ferien, avslutter Hansen."
Jeg tror ikke denne personen faktisk mener at de ikke ble skremt, når de hadde plukket opp sjokkskadede barn fra vannet, sett lik som fløt i vannet, og lå på land.
Akkurat som en av ungdommene som ble intervjuet i går kveld, der avslutningen var noe som "nå vil jeg bare hjem til familien og kose meg"..
Alle forstår jo at de berørte er i sjokk, og absolutt ikke kommer til å kose seg når de kommer hjem, eller at de kommer til å klare å nyte ferien. Men, det er ikke sikkert man vil se disse intervjuene igjen, når man begynner å bearbeide alt som har skjedd.
Jeg har jobbet i mediene tidligere, men skjønner også det blir vanskeligere og vanskeligere å holde til informasjon tilbake, når man ved et kjapt nettsøk får vite bruddstykker, lenge før man får bekreftet sannheten.
|