Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 16:35   #701
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Norsk media er forsiktige og flinke, generelt sett. Mye annerledes å se i utenlandsk presse. Ingen tvil om det.

Enig med deg. Bildene fra utenlandske medier er mye verre.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg synes også media har formidlet på en nøktern og fin måte uten spekulasjoner.
Jeg er så trist i dag. Våknet opp til et forferdelig tall. Mine tanker går til alle pårørende.

Det var en periode i går det var mye ubekreftet, men jeg forstår kaoset...

Har lest litt i lokalavisene fra områdene jeg har bodd i, og her er et eksempel på noe jeg skrev i går,om at mediene absolutt bør tenke over Vær Varsom-plakaten i denne horrible tiden.

"Men vi blir ikke skremt så lett, vi fortsetter ferien, avslutter Hansen."

Jeg tror ikke denne personen faktisk mener at de ikke ble skremt, når de hadde plukket opp sjokkskadede barn fra vannet, sett lik som fløt i vannet, og lå på land.

Akkurat som en av ungdommene som ble intervjuet i går kveld, der avslutningen var noe som "nå vil jeg bare hjem til familien og kose meg"..

Alle forstår jo at de berørte er i sjokk, og absolutt ikke kommer til å kose seg når de kommer hjem, eller at de kommer til å klare å nyte ferien. Men, det er ikke sikkert man vil se disse intervjuene igjen, når man begynner å bearbeide alt som har skjedd.

Jeg har jobbet i mediene tidligere, men skjønner også det blir vanskeligere og vanskeligere å holde til informasjon tilbake, når man ved et kjapt nettsøk får vite bruddstykker, lenge før man får bekreftet sannheten.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 16:38   #702
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettpublikasjoner har gjort deskens jobb kritisk og feil blir begått, helt åpenbart. De siste fem årene har mediehusene måttet forandre seg dramatisk.

Gammel 23-07-11, 16:51   #703
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg så det aktuelle innslaget på TV2 og er full av beundring over han som valgte å vente med å si tallet til han var helt sikker på at det var bekreftet.

Akkurat den lille nølingen gjorde stort inntrykk på meg, faktisk. Tenk hvor lett det hadde vært å rapportere direkte et dødstall som på det tidspunktet var sensasjonelt! I stedet holdt han hodet kaldt og ba om bekreftelse nettopp fordi det var så oppsiktsvekkende. Han virket ganske preget, og jeg kjente skrekken godt i magen akkurat da.

Gammel 23-07-11, 16:55   #704
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Akkurat den lille nølingen gjorde stort inntrykk på meg, faktisk. Tenk hvor lett det hadde vært å rapportere direkte et dødstall som på det tidspunktet var sensasjonelt! I stedet holdt han hodet kaldt og ba om bekreftelse nettopp fordi det var så oppsiktsvekkende. Han virket ganske preget, og jeg kjente skrekken godt i magen akkurat da.

Jeg tenkte også det samme, virket som om han fikk hakeslepp over at det var så ille, og hvem visste vel da at tallet skulle mer enn 10-dobles.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 16:55   #705
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har frysninger fremdeles. Jeg har forøvrig alltid hatt stor respekt for Stoltenberg, men både Fabian Stang og Erna Solberg har imponert meg stort dette døgnet. Det hadde jeg ikke trodd for et par dager siden.

Gammel 23-07-11, 16:58   #706
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

85 bekreftet fra Utøya

Gammel 23-07-11, 17:40   #707
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

85 bekreftet fra Utøya

...og hvor mange flere blir det?

Grøss!

Gammel 23-07-11, 17:42   #708
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

...og hvor mange flere blir det?

Grøss!

Ja si det

Noen som har sett noen tall på savnede?

Gammel 23-07-11, 18:32   #709
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Det blir ikke opplyst om tall på savnede.

I dag tidlig ble jeg klar over at barnet til en jeg kjenner var på Utøya, det var vanskelige timer til vi fikk melding om at h*a av fysisk uskadet. Pårørende reiste over fjellet i natt.
Tenker på dem, og alle andre som er rammet.

Dette er helt uvrikelig. antallet døde tilsvarer halve bygda jeg bor i, det er vanvittig.

Sist redigert av Finni : 23-07-11 kl 18:43.
Finni er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 18:35   #710
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Uff, det ble plutselig mye nærmere dette. Sønnen til en bekjent av oss var savnet i flere timer, men ble til slutt funnet med skuddskade og punktert lunge. Han er nå operert og utenfor livsfare, men som faren sa: Skuddskaden er det minste problemet. Kameraten til tantejenta og søskenbarnet mitt er fortsatt savnet og skal sist ha blitt observert da han forsøkte å svømme i sikkerhet.

92 personer er til nå bekreftet omkommet, og tallene kommer nok dessverre til å stige med tanke på at søkene ikke er ferdige og at det ligger mange kritisk skadde på Ullevål. Jeg klarer ikke å tenke klart i dag, går bare rundt og surrer.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 18:53   #711
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg så sliten. Jeg griner og griner, mistet helt fatningen. Har hatt en venninne hos meg. Snakket og snakket. Jeg forstår ikke dette, at noen kan gjøre noe sånt. Jeg føler meg tåplig så reagerer så sterkt, jeg kjenner ingen nære som er berørt, men likevell så reagerer jeg så sterkt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 18:56   #712
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forferdelig. Det føles litt surrealistisk at dette helvetet har utspilt seg i såpass kjente trakter fulle av barndomsminner.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 23-07-11 kl 19:17.
kie er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 18:59   #713
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg griner jeg også, amo. Flere ganger i dag. Jeg begynte i morges da jeg hørte det overveldende tallet på døde, og har bare fortsatt utover dagen, selv om ingen av mine nære er rammet. Nå fant jeg akkurat denne lista over overlevende i kaffebloggen - og blei veldig glad for å se et kjent navn på den. Så nå griner jeg litt igjen. Jeg kjenner strengt tatt ikke vedkommende så godt, men tidligere elever er nå liksom litt barna mine, da - selv når de har glemt meg for lenge siden.

Gammel 23-07-11, 19:11   #714
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror det er mange som reagerer sterkt på dette og det er ikke rart. Dette er jo en helt annen virkelighet enn den vi er vant til å forholde oss til.

Gammel 23-07-11, 19:20   #715
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

4-5 savnede, såvidt jeg forstår.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 19:24   #716
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dette er jo rett og slett noe som ikke er mulig å ta helt inn over seg, synes jeg. Det er bare helt absurd. Reaksjonene mine er forsinket, jeg ble rett og slett bare kald, og skjønte ikke hvorfor mannen syntes det var noe å fortelle sine foreldre om, det at kusina mi var på utøya. hun hadde jo kommet i land... (vi er på ferie hos svigermor, og jeg fikk ikke bekreftet st hun var der før hun også var bekreftet i land, en av de som svømte tidlig)

En eller annen gang midt i pizzaen gikk det litt mer opp for meg (jeg vet ikke om jeg er sulten eller mett, men jeg er ferdig, sa jeg bare) og i dag er jeg nummen. Hvordan skal man reagere? Hvordan tar man inn over seg at over åtti ungdommer er massakrert, og at Oslo er bombet? Jeg vet ikke. Jeg vet bare ikke. Så jeg gir ungene en ekstra klem, og sier at jeg elsker dem, at de er det kjæreste jeg har.

Gammel 23-07-11, 19:28   #717
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg danset en kinn mot kinn dans med Peder isted.. og hvisket i øret at jeg var glad i han. Og da var det utrolig deilig med to smålubne hender rundt halsen min, og en stemme som hvisket "gla i dæ" tilbake..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 19:31   #718
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

1,5 time fikk han holde på. Med to våpen. Fy faen, så sykt, så sykt. Jeg får ikke gjort noenting i dag.

Gammel 23-07-11, 19:34   #719
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser frem til å få innsikt i motivet til denne galningen, hva i alle dager har foregått inne i hodet hans. Dette er jo en helt unormal oppførsel, å helt alene gå løs på dette viset mot uskyldige mennesker.

Gammel 23-07-11, 19:42   #720
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg ser frem til å få innsikt i motivet til denne galningen, hva i alle dager har foregått inne i hodet hans. Dette er jo en helt unormal oppførsel, å helt alene gå løs på dette viset mot uskyldige mennesker.

Det lurer virkelig jeg også på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.