Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Starbucks kommer endelig til Norge!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-11, 19:03   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Starbucks kommer endelig til Norge!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns Starbuckskaffe er helt ok, det er format franchise-aspektet jeg mener er kulturforsøpling.

For å si noe litt mer vettugt enn at kaffen til Starbucks er vond (og jeg har drukket en del Starbuckskaffe jeg altså, men sist jeg var i USA tror jeg jeg greide å unngå det i byen iallefall): Starbucks symboliserer, enda mer enn McDonalds og andre fast food kjeder, ensretting av matservering og angrep på lokale servieringssteder. (Og jeg vil igjen anbefale Fast Food Nation av Eric Schlosser, som gir en veldig god, underholdende og skremmende innføring i hvordan mat- og srveringsbransjen i USA utviklet seg gjennom forrige århundre.) For å si noe pent om Starbucks; kaffen deres er ikke udrikkelig, mens tradisjonell amerikansk kaffe faktisk er det, så Starbucks har faktisk sørget for at man mange steder der man ikke kunne det før nå kan få kaffe som ikke er helt forferdelig, og også i Norge er, som Pepper er inne på, sikkert mye, kanskje det meste, av kaffen som selges enda dårligere enn den Starbucks serverer. Men jeg ønsker dem likevel ikke velkommen i Oslo; jeg er faktisk noe bekymret for at de kan ta knekken på lokale kaffebarer som lager god kaffe, og de er også en trussel mot nyetableringer. Vi trenger virkelig ikke flere strømlinjeformede kulturforsøplende franchise-steder spredt utover byen.

«Provinstær» er forøvrig et ord jeg nå har lagt til vokabularet mitt. Takk skal du ha!

Ben "Black Medicine" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.