Sv: Invitert til kaffe
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Hvis du tenker på meg så blir jeg litt lei meg hvis noen av våre gjester tenkte som deg, ja, men det kan jeg ikke styre og jeg fikk et flott bryllup. Synes det blir litt sånn fornærmet tante Olga-vibber av at man absolutt må sitte å tvinne tommeltotter og tenke at man ikke er en "skikkelig" gjest. Det er ganske vanlig at man samler seg som en gjeng og tar et glass sammen og som Nessie skisserer er det vel ikke akkurat å komme midt i feiringen i 18-19-tiden etter middag. Jeg er faktisk vant til at festen etterpå er vel så viktig for gjestene som å få middag og høre Onkel Pers tale.
Hvis man bor i nærheten, er invitert til kaffe før kl. 20 om kvelden, og middagen faktisk er ferdig presis, så er kaffeinvitasjon helt greit.
Men når kaffen er satt til kl. 21, man møter opp 21:02 og blir sittende i foajeen og vente til kl. 22:15 fordi middagen trekker ut, og alle middagsgjestene er godt i farta når man endelig får slippe inn. For ikke snakke om når man er én av to(!) inviterte kaffegjester, som ikke kjenner hverandre fra før, og som må sitte og tvinne tommeltotter i pinlig taushet mens de venter på å få komme inn å være med på festen. Da er det ikke egentlig en invitasjon å trakte etter. (True story. Ikke min, heldigvis.)
|