Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.
Men uansett om man er uenig i akkurat den konklusjonen (om at aspartam i doser man får gjennom mat er ufarlig), så er jo også poenget at mengdene som brukes i vaksiner er så små at de umulig kan tenkes å ha noen merkbare skadevirkninger, enten det er snakk om kvikksølv eller aspartam.
Helt sant. Men jeg ble rett og slett skeptisk til troverdigheten i resten også når jeg leste at han hevdet at ingen forskning tilsier at Aspartam er helsefarlig. For som Inter har jeg sett forskning som viser det motsatte. Og også lest om hva som ble gjort for å skjule det faktumet at det er helsefarlig.
Resultatet ble altså for min del at bøogginnlegget mistet troverdighet for meg. Ikke i form av at jeg nå tror at vaksiner er onde ting og at kroppen trenger å bekjempe sykdommer selv. Men jeg ble skeptisk til bevisrekken som ble lagt fram. For om en ting er feil kan jo andre også være det. Det skader saken rett og slett.
Og så lurer jeg selvfølgelig på hvorfor i alle himmelens navn og rike de har Aspartam i vaksiner - er det noen som vet?