Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang
Opprinnelig lagt inn av Morella, her.
Da ser ikke jeg mye uskyldig ut for jeg fikk ikke ta med solkremen til barna mine. (Hadde glemt å ta den ut av veska).
Vær du sikker på at det IKKE går på om du ser uskyldg ut eller ikke, men hvordan den enkelte sikkerhets-kontrollør tolker regelverket (omtrent som ligningsfunkjsjonærer...uten sammenligning forøvrig)
Jeg jobber som flyvende personell. I crew-sikkerhets-slusen på OSL så blir jeg langt strengere kontrollert enn jeg blir som vanlig passasjer. Jeg må av med sko, av med alt av metall, og blir tatt ut i såkalt ekstra-kontroll cirka annenhver gang jeg går igjennom. Vi som er flyvende personell blir med andre ord sett på som en mer reell trussel for flysikkerheten enn vanlige passasjerer... ? Antakelig.
Jeg har tatt avstand til hele systemet og humrer bare godt av det inni meg når folk blir tatt i fra ting som kan ligne på våpen, kniver osv. i sikkerhetskontrollen, for deretter å innta et biff-måltid spist med en sylskarp biff-kniv rett utenfor gate 38... Hvor vanskelig er det å putte DEN kniven ned i håndvesken liksom?...