|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang
Vær du sikker på at det IKKE går på om du ser uskyldg ut eller ikke, men hvordan den enkelte sikkerhets-kontrollør tolker regelverket (omtrent som ligningsfunkjsjonærer...uten sammenligning forøvrig)
|
|
|
#82 |
|
Superbasinella
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Passiv
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangDet aller kuleste er flyverne. Her sjekker man først at de ikke er packed med vann eller andre potensielt farlige greier, og på andre siden av porten slenger man dem ned med full kontroll på et fly. Av alle ting 9/11 som ga oss dette greiene burde lært oss så burde det vel være at man ikke gir folk kontroll på flymaskiner? |
|
|
|
#84 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangDet går nok litt på hvordan du ser ut også. Jeg har en kompis som alltid blir stoppet for ekstra sjekk og får den strengeste behandlingen i sikkerhetskontrollen. Det slår aldri feil. For ikke å snakke om i tollen.
|
|
|
#85 |
|
Superbasinella
|
I tollen lønner det seg å være søt. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Da har jeg utelukkende truffet på blinde sikkerhetskontrollører. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg går gjennom sikkerhetskontrollen hver gang jeg skal på jobb, dog ikke den på terminalen på Gardermoen da.
|
|
|
#88 |
|
maler
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg tenker ofte på macGyver når jeg er i sikkerhetskontrollen. Fordi jeg forestiller meg at en evt terrorist fint kan greie å få med seg gjennom sikkerhetskontrollen det som skal til for å lage noe farlig. Noe i veska planlagt spleiset med noe man finner på innsiden, lynraskt og planmessig koblet sammen. Det de imidlertid kanskje greier å fjerne litt av er tullinger som helt spontant kunne finne på å lage kvalm på flyet. Kanskje.
|
|
|
#89 |
|
trøtt
|
Jeg kom til Værnes med en bryllupsgave i veska, som jeg skulle poste. Jeg glemte hele greia før jeg stod i sikkerhetskontrollen og vakten spurte "Har du en kniv i veska?" "Kniv, haha, selvsagt ikke!" lo jeg nervøst, helt til jeg kom på den fine Sabatierkniven med langt blad, godt innpakket.
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangMen disse gjennomsiktige zip-posene, hvor får man dem? Er det noe man kjøper på flyplassen, eller får man dem ved kontrollen? En gjennomsiktig brødpose hjemmefra duger ikke? |
|
|
|
|
|
#91 |
|
maler
|
Det ligger sånne i sikkerhetskontrollen. Bare å forsyne seg.
|
|
|
#92 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Unntatt fra Rygge, der får du lov til å ha med en pose i tillegg til håndbagasje. Spesialregler! men det skal også sies at det ene kolliet som de ellers tillater kan veie opp til 10 kg.
|
|
|
#93 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
|
|
|
#95 |
|
Guardian of the galaxy
|
Og jeg har kjøpt meg slike poser på butikken. Kjekt å ha poser som går an å lukke syns jeg.
|
|
|
#96 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg har blitt kjempeflink til å reise kun med håndbagasje.
|
|
|
#97 |
|
Shake it out!
|
Jeg treffer nok bare på blinde sikkerhetskontrollører for jeg har alltid en tube lippgloss i vesken, og den har de aldri brydd seg med. Heller ikke røde øyne dråpene mine har de brydd seg om. Men nå har jeg reist mest i USA i det siste. Her er folk så smørblide både i sikkerhetskontrollen og passkontrollen for tiden at det er så man kan lure på om de går på noe.
|
|
|
#98 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Nja, ikke alltid. Jeg kjøpte en Samsonite-pose i litt tykkere, gjennomsiktig plast som en slags toalettmappe. Den har de rette dimensjonene og kan brukes i stedet for de tynne ziplock-posene.
Ja, det erfarte jeg også sist jeg dro fra Rygge med Ryanair.
|
![]() |
|
|