Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
J
Jeg syns ikke det kommer særlig godt fram at man har forståelse for ulike typer behov utenfor "normalen". Tvert imot.
Mitt poeng har vel helst vært at gjør det noe om man ikke alltid skjønner andres valg 100%?
Med unntak av speiselle problemstillinger, synes jeg det er sært å ikke kunne strekke seg ganske bra innimellom, når anledningen er tilstede. Det handler vel om hvilke egenskaper man kjenner seg igjen i.
Jeg har også mine (gode, synes jeg) grunner for ikke å ønske overraskende besøk, men synes likevel ikke det er overraskende at folk med andre egenskaper og preferanser enn meg synes det er råsært.
Hvorfor er det et problem?
Her blir vi spurt om vi synes denslags er sært, og noen av oss synes, og sier, det.
Det blir jo litt tannløst i lengden om vi alle i alle situasjoner bare svarer: det har jeg full forståelse for, og kjenner meg sånn igjen i!
Hovedsaken må da være at man respekterer hverandres særegenheter selv om vi kan tenke at noe er sært, lite fleksibelt, døllt, usporty eller whatnot.