Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jean Paul = østkantstil?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-10, 10:50   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Nefertiti, her.

Ellers synes kanskje ikke det er så merkelig at man er lite kjent utenfor eget territorium. Jeg kjenner store deler av byen godt men forstår hvorfor andre ikke nødvendigvis gjør det. Uavhengig av hvilken by eller hvilket sted man kommer fra så kjenner vel de fleste lokalmiljøet sitt best og ferdes mest i områder i nærheten av der man bor? Oslo sentrum er det naturlig for de fleste å dra til og dermed bli kjent, kanskje også til andre steder som har fine shoppingmuligheter, turområder eller severdigheter. Men til andre bomiljøer drar man vel helst hvis man har kjentfolk man skal besøke eller man av andre grunner har ærend der. Med 15 store bydeler i Oslo tar det litt tid før man rekker å bli kjent rundt om.

Samme tenker jeg. Selv er jeg fra en kommune rett utenfor Oslo. Før jeg begynte på universitetet har jeg aldri hatt venner i Oslo - skulle vi til Oslo dro vi til sentrum, eller til typisk sightseeingsteder.

Så begynte jeg på UiO og fikk studievenner som bodde i typisk studiebydeler feks St.Hanshaugen og Tøyen. De kom utenbys fra og ble sjokkerte når de hørte at jeg knapt hadde vært på Grønland, Sagene og Grorud. De mente det var typisk tegn på hvor sneversynt de som kom fra mine områder var. (At jeg har vært i Alta, Grimstad, Sogn, Bergen, Røros osv var ikke relevant).

Men hva i all verden skulle vi gjøre der? Jeg hadde ikke vært på Østerås i Bærum eller Bødalen/Tranby i Buskerud heller - av samme grunn - selv om det også er tilsvarende nærme. Det er jo ikke snobberi (fra min side)!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.