Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?
Opprinnelig lagt inn av star, her.
Da har vi vært på mekling. Han la fram sine ønsker og jeg la fram mitt med ønske om hovedomsorgen fordi jeg syns 2 uker borte er aaaalt for lenge. Det var damen på FVK helt enig med meg om, og ikke trodde hun mannen ville få igjennom det i retten heller. Altså hvis han absolutt stod på sitt for jeg vil nekte på det.
Men mannen så argumentet han også, så jeg får vel hovedomsorgen. Han ble i stuss når han skjønte at da kan jeg flytte hvor jeg vil, men lenger kom vi ikke på den timen.
Angående bosted så blir jeg vel boende her fram til sommeren. Så blir det ikke fullt så stor omveltning for gutta. Og jeg kan også søke jobber hjemme og barnehageplass til lillebror i fred og ro hvis det er det jeg ønsker. Dette har jeg også sagt klart i fra om til mannen. FVK-damen var også enig at jeg burde bruke litt tid på den avgjørelsen og det er sikkert riktig. Hun leste meg som en åpen bok for hun kom med kommentarer her og der som jeg ikke trodde jeg viste (hun er psykolog)
Men nå må jeg finne en plass å bo for om 3 uker er jeg husløs
Du må melde fra om flytting 6 uker før du skal flytte og da kan han gå til retten for å få hovedomsorgen med begrunnelse på at barna ikke skal få så store omveltninger. Det stemmer ikke at du bare kan flytte med hovedomsorgen. Du kan i realiteten får beskjed fra retten om at du gjerne må flytte, men det blir uten ungene.
|