Sv: 8 timers makstid i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Men altså, hva er poenget med å fortsette og understreke dette? Det er jo ingen som har sagt noe om at det ikke finnes foreldre forteller alt og litt til? Hele greia dreide seg om at man ikke alltid vet hva som er årsaken til at f.eks en foreldrer går hjem og sover, eller er hjemme av andre grunner når barna er i barnehagen. Eller at barna har lange dager. Det kan være av årsaker man ikke vet om, og som forelderen ikke ønsker å legge ut om.
Offentlig synsing om denne typen ting er svært uprofesjonelt. At man gjør det til en bekymringssak internt (hvis man føler det er grunn til bekymring selvsagt), og tar opp saken med de aktuelle foreldrene er en helt annen sak.
Jeg svarte faktisk ikke deg da. Og om du leser mine tidligere innlegg så vil du også se at jeg ikke bedriver denne offentlige synsingen. Hvorfor foreldre gjør som de gjør er ikke min sak så lenge jeg mener barna har det bra. Om jeg bekymrer meg tar jeg det da, og da er det som sagt andre ting enn at barna har lange dager i barnehagen.
Når det gjelder dette svaret som du kommenterer så var det mer en greie på at veldig mange foreldre deler mye, slik at vi som ansatte vet veldig masse. Jeg tror nemlig mange foreldre føler seg trygg på de barnehageansatte fordi de har taushetsplikt. Det virker nemlig på meg som at endel som selv ikke deler ting med de ansatte tror at dermed gjør ingen andre det heller.