Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg bryr meg mindre om en person eller fem rundt meg ikke spiser kake. Men det at noen HØYLYTT ikke spiser kake, DET plager meg faktisk ganske mye.
Det gjør jeg aldri. Jeg drikker te, sender kakefatet videre uten mer fokus og skravler i vei.
Problemet er at de fleste som er truandes til å invitere meg noe sted jo også kjenner meg og dermed vet at jeg ikke spiser sukker og er superengasjert i kosthold. Og dermed blir det jo lagt merke til at jeg ikke forsyner meg. Det er som om det hadde vært greit for alle hvis jeg også spiste, men når jeg ikke spiser så ødelegger jeg kosen for de som vil ha.
Det er kjempedumt - jeg vil jo slettes ikke at det skal være sånn. Jeg syns folk selvsagt skal få spise kake om de ønsker det. Og de aller fleste har jo ikke min reaksjon på sukker heller så for dem er det jo ikke noe problem. Der jeg ville gått hjem og fortsatt med et etegilde så går jo de hjem og tenker ikke mer over det.
Etter at jeg fikk stoffskiftetrøbbel har jeg blitt en sånn som kan ta en kakesmule også er det ikke noe villdyr som våkner. Jeg kan spise den, la den ligge eller glemme - det er ikke noen forskjell. Villdyret er vekk. Jeg merker at det stresser folk langt mindre når jeg gjør det sånn.
|