Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Men man kan jo godt være "motstander" av både burka og prinsessekjoler uten å mene at noen av delene skal være forbudt.
Ja, enig i det.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda
Jeg kan ikke se at det å mene at "kjønnsdelte klær" bør være tillatt "kræsjer" med det å mene at det er uheldig med en kultur som "krever" ekstremt kjønnsdelte klær.
Nei, det synes ikke jeg heller. Men jeg synes det er overraskende at meningene om prinsessekjoler og burka ikke er mer i samsvar slik jeg har lest tråder her på FP. Klart, dette kan ha noe både med hukommelsen min og andre ting å gjøre. Jeg har inntrykk av at hovedgrunnen til det manglende samsvaret er alderen på de det gjelder, barn versus voksne. (Og jeg blir også like overrasket over fokuset på klærne i seg selv i slike diskusjoner. Klærne betyr jo ingenting, men symbolverdien og det kulturelle uttrykket er jo veldig viktig tenker jeg. Men måten å angripe det på kan da umulig være symbolene i seg selv?)