Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er nasjonalitet noe negativt?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 14:41   #11
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Er nasjonalitet noe negativt?

Embs, jeg tenker på firmaer som har både norske og f.eks polske arbeidere, og som betaler de norske bedre enn de polske. Altså forskjellsbehandler ved å betale den utenlandske arbeidskraften mindre.

Og ja, jeg synes det er annerledes når privatpersoner betaler for svart arbeid. Merk at jeg ikke betaler polakken noe mindre enn jeg ville betalt en nordmann som gjør svart arbeid (vi har hatt det også).

Jeg er enig i at svart arbeid er en uting, og noe jeg egentlig er i mot. Dessverre lar jeg dette prinsippet falle fordi håndverkertjenester i dette landet er dyrt. Prisene et rørleggerfirma tar kan ikke forsvares! .

Når det gjelder polakker så har jeg faktisk ikke hatt dårlig samvittighet. Jeg har betalt samme pris som til en norsk "svartarbeider", og hva er alternativet? At han skal gå arbeidsløs eller være fattig i Polen? Det er ikke alle polakker som er interessert i fast ansettelse i et firma heller. Mange pendler mellom Polen og Norge, og jobber tidsbegrenset, f.eks sommerstid (og det har jeg fra de som har jobbet for oss, for tro det eller ei, så tillater jeg meg å snakke med dem.).

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.