Sv: Kjøttdeig som er over datoen med en dag
Opprinnelig lagt inn av Katarina, her.
Når det gjelder biff f.eks., så bør den jo være litt gammel egentlig. Da smaker den jo best 
Men med kjøttdeig - så lenge man steker den godt (da dør de fleste "skumle bakteriene), så er det liten fare.
Ellers er jeg fullstendig enig med Iset i mathysteriet mange har. Jeg er vokst opp med at man ikke kaster mat. Det hender faktisk at jeg kjøper kjøtt o.l. som har holdbarhetsdato til dagen etter. Da fryser jeg det enten ned, eller jeg lager en matrett av det og fryser ned. Vi prøve å kaste minst mulig her i huset, og spiser også restemat. Dvs. mannen i huset her er ikke så flink på det. Om jeg er "flink" eller ikke som helst ikke kaster mat, det kan jo diskuteres 
Har ikke lest hele tråden, men ble litt ivrig her! Det er faktisk ikke lovlig for butikkene å selge ferskvare (som kjøtt) til full pris om det er mindre enn 3 dager holdbarhet på den! Da skal den prises ned, og merkes TYDELIG hvorfor den er priset ned! :regelrytter: Jeg tok en sjekk på dette i høst på den lokale coop obs! og spurte bare vennlig i butikken hva praksisen deres var, når ferdigstekte kyllling-vingeklubber hadde kort utgangsdato (2 dager på de jeg fant), og dama fortalte meg så hyggelig at de skulle jo vært priset ned; jeg fikk 50 % avslag og hamstret! Fryser er en fin ting!