Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snåsamannen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 00:20   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, jeg tenker på new age fenomenet, som er et utspring fra hippietiden. Folk har alltid trodd på "noe", men i tidligere tider har troen ofte vært sterkt knyttet til religion, det er så vidt jeg vet kun i senere tid at folk "tror" på ting som ikke er religiøst fundert.

Det er da jamen meg religiøst fundert selv om det ikke er en etablert religion det baseres på! Det er et utslag av menneskets trang til å tro på noe større, og for å få en forklaring på det uforklarlige. New Age sin oppblomstring de senere år, forklares av mange religionsvitere med at det er en egosentrisk form for religion som passer forbruks- og individsamfunnet vårt bedre enn en etablert religion der du er pålagt visse doktriner og ritualer.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
healing, tro, voodoo

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.