Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...
Hm. Før noen tror jeg sitter og hjernevasker ungene mine, her. (Mer enn jeg selvfølgelig allerede har innrømmet at jeg gjør.) Jeg river ikke plater ut av hendene deres fordi jeg synes det er søppel. Slett ikke. Zoë, de får lov til å ha sin egen smak. Derimot gidder jeg ikke gå med på at "så lenge det treffer målgruppen" er et kvalitetsstempel i seg selv. Barn er en veldig lett målgruppe å treffe, og de fortjener å få oppleve kvalitet også.
Min eldste (han er fem OG ET HALVT!) har helt på egen hånd oppdaget Karpe Diem. Det er åpenbart ikke via meg, og også rimelig åpenbart ikke via barnehagen eller barne-TV. Det er fordi han hører på radio sammen med meg og har sin egen smak. Jeg har vel til og med lovt ham en Karpe Diem-plate, og har en skjult agenda om å få lurt ham inn på en lydsjekk en gang.
(Og nei, jeg tror ikke at de får varige sår på sjelen av Kabelsatan. Men jeg tror ikke at de går glipp av noe om jeg ikke oppmuntrer interessen heller.)
Av egenerfaring kan jeg forsåvidt nevne at det er en ting jeg er så ufattelig glad for at min far indoktrinerte meg med i ung alder, og det var (selvfølgelig) kjærligheten til Jimi. Jeg hadde min periode som fjortis hvor unevnelige band var det som var greia, men Jimi har alltid hengt ved. 
|