Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 11:50   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Tja. Jeg er usikker på hvor utbredt det negative er jeg. Jeg har tre tantebarn som er russ i år, så jeg har fulgt russefeiringen her ganske tett. Det har vært noe bråk på natten (vi har ikke merket noe der vi bor, men det har vært problemer andre steder), men ellers har det meste vært "innafor", synes jeg. De håpløse sangene, dopbruk, pengebruk osv. er ikke noe alle russ står for.

Jeg pratet med en av de lokale russepresidentene i går, og hun var temmelig oppgitt over pressens vinkling på det negative. På en fest natt til 17. der de fleste hadde hatt det gøy, tok journalisten som var der bilde av de to som kastet opp.

Russen brukte den lokale lekeplassen til et opplegg en ettermiddag denne uken, og det så temmelig søplete ut da de holdt på, men da de dro var det strøkent. Null søppel igjen. Og da hadde det vært flere hundre russ innom.

Ja, det er en del håpløse holdninger blant noen russ. Ikke så rart. Det finnes mange voksne med håpløse holdninger også. Dessverre. Pengebruk? Tja, igjen er de vel ikke noe annerledes enn de voksne. Voldtektene er også alvorlig, men er det flere tilfeller av voldtekt på russefester enn andre fester der det er mange ungdom til stede? Forferdelig er det, men løses det ved å avlyse russefeiringen liksom?

Jeg mener russen må holde seg innenfor norsk lov, både når det gjelder støy nattestid, dopbruk og annet, så kanskje ekstra ressurser til politiet er nødvendig. Det går sikkert også an å se på når det er mest gunstig å legge russetiden. Men utover det synes jeg russ kan få være russ.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.