Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et likestilt brøl

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 14:46   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et likestilt brøl

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I det siste har vi hatt mange tråder som går på natur/arv kontra miljø/kultur. Jeg tenker en del på det her. Jeg mener at vi er i ferd med å gå for langt i å nekte å ta hensyn overhodet til faktorer som er relatert til miljø og kultur. Det virker som om det kun er arv/natur som er gode nok grunner til å tas på alvor. Også om man har en miljøfaktor man ønsker å endre på så må det jo nesten hensyntas at det må skje gradvis og over lang tid tror jeg.

Kulturelle hensyn er jo foranderlige over tid, og jeg er enig med deg at man må være pragmatisk og skjønne at det tar tid å forandre.

Jeg tror at motviljen mot å innse at mye av det vi gjør er kulturelt betinget hos de som er fornøyd med tingenes tilstand er at de nettopp ikke vil ha forandring, og derfor ønsker at grunnen til at de gjør som de gjør er biologisk.

[fjas]
"Grunnen til at kvinner lager kaker, er at kaker er varme, og kvinner er varme fordi de skal lage varm melk til bebien sin". etc etc etc. [/fjas]

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.