Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
og du, Dronningen og jeg er på virkelig ulike planeter når det kommer til å privatliv, respekt for dette og hva som kan deles videre. Jeg forventer ikke at dere skal forstå det.
Her synes jeg du er lite nyansert. Hvis to parter er enige om at post er privat og det rører man ikke, så er det så klart respektfullt å forholde seg til det. Hvis begge parter synes det er greit at man åpner posten, f.eks. fordi mange brev som kommer er adressert til en av oss, men gjelder oss begge, så er det vel ikke respektløst? Skal noe være respektløst må det jo oppleves slik for en av partene?
Når det gjelder mobil og mail så er ikke dette noe vi oppsøker og sjekker, da det ikke er noe behov for det, og det som regel ikke er informasjon der som er rettet mot oss begge. Da er det mer at man ber den andre "sjekk mobilen min" eller "sjekk mailen min" hvis den andre skal gå inn der.
Jeg ble ellers nysgjerrig på om du legger noe mer i dette enn du skriver her. Tenker du på noe annet enn denne tråden? Det jeg deler her inne kan også leses av min mann, og hvis jeg hadde tråkket over noen grenser så ville det jo vært naturlig at han tok det opp med meg, og ikke du. Eller?
|