Sv: Folks forhold til banning i dag
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Dette er ikke så svart-hvitt som du fremstiller det her. Er det sånn at man enten må være besservisser eller bannegæren? Jeg tror ikke det.
Bare for ordens skyld - jeg ville aldri kalt datteren din en besserwisser direkte til henne. Jeg sa det til deg, om henne. Selvsagt er det bra at barna lærer å stå for sine egne meninger, men det er mange måter å gjøre dette på. En måte som ikke er særlig bra, er å gå og rette på andre.
Og så føler jeg for å legge til at jeg på ingen måte følte meg truffet av innlegget ditt, for jeg banner særs lite og barna mine gjør det ikke i det hele tatt. Jeg syns bare innlegget ditt bar preg av høy tante Sofie-faktor.
Fullstendig enig.
Jeg skjønner ikke vitsen i å fortsette å diskutere dette. Skal vi komme oss tilbake til poenget? Hvis dere er interessert i å ha med meg videre i diskusjonen foreslår jeg at det var siste kritikk i forhold til min datter. Klarer dere ikke å la det ligge dropper jeg hele diskusjonen.