Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-08, 10:01   #9
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Med tanke på hvilke bilder som ble brukt i pressen, og hvilke som ble utelatt, er det jo tydelig hvilken vinkling saken skulle ha.

Ingen tvil om det, nei.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg fikk en god dose pepper da jeg var forsiktig med å dra fram rasismekortet i debatten vi hadde på FP som følge av feilvurderingen som ble gjort av ambulansesjåførene. Jeg synes det som skjedde var svært alvorlig, jeg er en person som er oppriktig engasjert når det gjelder antirasisme, og jeg tillot meg å "tenke mitt" den gangen. Samtidig synes jeg ut i fra den informasjonen som jeg har fått med meg at saken ble dratt for langt i forhold til rasismestempling (som i konkludering) fra både media og offentlig hold. At benjaminsaken og denne saken fra offentlige personer ble nevnt i samme åndedrag synes jeg var drøyt.

Helt enig. Jeg trakk meg jo ut av diskusjonen fordi jeg opplevde at folk ble helt rabiate og angrep som gale katter, helt uten gangsyn.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har skummet igjennom nå, etter å forsøkt meg på å begynne på kronikken flere ganger. Jeg kjenner at jeg blir uvel, og at jeg synes Ali Farah ødelegger veldig for seg selv og den saken han virker å forsøke å kjempe. Rasismediskusjonen er viktig, og den synes jeg absolutt han skal delta i, men dette er virkelig lavmåls. Tankelesing, stempling helt ute av proposjoner. Jeg håper han er blendet av raseri etter å ha sett ambulansesjåføren framstilt som et offer, og dermed snakker mot bedre vitende. Makan til makkverk er det lenge siden jeg har lest. Jeg er litt usikker i forhold til dette med ytringsfrihet osv., men akkurat nå tenker jeg at Ny Tid burde ha beskyttet Ali Farah mot seg selv, og latt ham slippe å drite seg ut på denne måten.

Og jeg lar igjen Irma formidle mine tanker.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jo jeg er veldig klar over at det er rasisme i Norge, det har jeg heller ikke fornektet og jeg synes det er helt forkastelig. Men jeg synes også det er forkastelig å kjempe rasisme-saken i enhver tenkelig anledning koste hva det koste vil.

Men jeg mener helt personlig at det er mer "stuerent" i norge i dag å stemple en hvit som rasist enn det er å si at en mørkudet er rasistisk mot hvite, for det har de jo full rett til, så dårlig som de har blitt behandlet gjennom alle århundrer. Det var vel forsåvidt ikke det denne diskusjonen skulle dreie seg om, derfor "hvisker" jeg.

Blås det gjerne opp i fet for min del, for jeg mener du har helt rett.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror faktisk at beliggenhet og at det var slåsskamp midt på dagen hadde mye mer med hvordan sjåførene "kategoriserte" hendelsen i hodet sitt. Særlig det siste er et "rus"-signal. Men hudfargen hjalp nok også til med den katalogiseringen. Har man mange, mange erfaringer som sier at "A betyr ofte rus", "B betyr ofte rus", så er det naturlig at man går noe forutinntatt inn i en situasjon.

Det tror jeg også. Og det viste seg jo også at Farah hadde brukt hasj den dagen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.