|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben | |||
| Greit å ta med hunden inn |
|
11 | 4,91% |
| Ikke greit å ta med hunden inn |
|
213 | 95,09% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Dette er ikke akseptabelt. Barn skal føle seg trygge og på hjemmebane i barnehagen, de skal ikke være redd fo å treffe en hund i gangen. Mange barn er redde for hunder,og mange er allergiske. Voksne mennesker må vel kunne klare å tenke over det vel?
|
|
|
#182 |
|
førstegangsfrustrert
![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
men de KAN være det i enkelte situasjoner, og det er vel det som er poenget her, er det ikke ??? det at man ikke kan vite 100% sikkert, uansett hvor snill (eller liten) den er i utg.pkt. nei, poenget her er vel heller at barn kan være redde og skal slippe å påtvinges en slik situasjon bare fordi mora absolutt ikke vil sette den igjen utafor!
|
|
|
|
#183 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg har hund, værdens mest rolige og barnevennlige hund, han er fortsatt en alergen hund han er fortsatt skummel å se på. Å ta ham med inn i barnehagen er helt uaktuellt og det forstår jeg ikke at en annen hundeeier ikke skjønner helt av seg selv. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
![]() |
praktfull hund. Jeg er "tante" til en mix mellom labrador, rottwailer og litt alaska-malamutt, heltsvart flott, ei snill og rolig tispe selv om noen skvetter litt når de hører mixen. Når vi er på tur (låner ho veldig ofte) tar vi utgangsunkt og hvordan folk kan oppfatte ho. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Høres ut som en fin hund. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg er veldig glad i hunder men jeg ville likevel ha reagert. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg har ikke lest hele tråden, men vil bare si;
|
|
|
#189 |
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg synes ikke det er greit, og hadde blitt fly forbanna om jeg hadde oppdaget en hund i min sønns garderobe. Han er allergisk mot pelsdyr, og blir veldig tett dersom han kommer i kontakt med dyrene. Og at det finnes flere som ham i HVER barnehage, er jeg rimelig sikker på!
|
|
|
#190 |
|
Ustabil
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg kjenner at jeg er litt laid-back her. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg forstår årsaken til at du er laidback mht dette, og det er greit nok. Men nå er det ikke alle barn som er allergifrie og uredde.
|
|
|
#192 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg vet denne tråden er gammel, men må svare allikevel.
|
|
|
|
#193 |
|
Ustabil
|
Det jeg ville fram til i forhold til allergi er at hvis jeg vet at barnehagen har vært på gårdsbesøk og hestesenter så går jeg ut i fra at ingen av barna lider av kraftig og farlig allergi. Da ville ikke DET i seg selv vært argument for å ikke ta med hunden i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Har bakt søte kaker
|
Den er grei. Jeg antar vel egentlig at det er barn med allergi mot pelsdyr i alle barnehager jeg, men der hvor det ikke er det, er ikke allergi i seg selv noe argument.
|
|
|
#195 |
|
Ringskrømt
|
Fordi jeg vet lite om hunden, den kan jo eies av en skummel, farlig narkotikamann.
|
|
|
#196 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Hva som er greit i forhold til redsel er vel litt individuelt med tanke på situasjonen. Jeg som forelder synes for eksempel det er veldig fint hvis jeg kan få vurdere i hvilke situasjoner voksne skal være "tøffe" mot barna mine.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 16-04-08 kl 13:40. Årsak: leifer |
|
|
|
|
|
#197 |
|
strikker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enkelt og greit! (og vi har hund selv)
|
|
|
#198 |
|
Til tider hjulbeint
|
Du kan ikke vite om ett av barna ikke var med pga allergi, du kan ikke se på min sønn at han er på en annen avdeling når de andre er på gården og du ser heller ikke at han får medisiner før de andre drar til bondegård for at han ikke skal bli syk når de kommer tilbake. Du ser heller ikke at de må vaske hender, ansikt og at støvler blir spylt på utsiden før de blir tatt med inn. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
|
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Jeg mener at hunden ikke har noe å gjøre inne på barnehagens område i det hele tatt, jeg. Selv ikke ute.
|
|
|
#200 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hunder skal selvfølgelig IKKE være med inn i garderoben. Syns vel egentlig ikke hunder har noe innenfor gjerdet i barnehagen engang, jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|