Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegudstjeneste i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 12:28   #121
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegudstjeneste i skolen

Jo Aminta - jeg snakket om bhage, tror jeg har vært for kjapp igjen, andre gang i samme tråd

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 12:29   #122
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Julegudstjeneste i skolen

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Om man er ateist, misjonerer man det da? :uvitende:

Altså: Argumenterer man for at det ikke er noe å tro på, etc?
I tilfelle ser jeg ikke forskjellen på ateistiske foreldre og kristne/muslimske eller andre for den saks skyld...

Hm, jeg har aldri møtt noen som gjør det.
Og som medlem i Humanetisk forbund, og involvert i noe greier der så har jeg truffet en haug. I tillegg er størsteparten av venner og familie ateister, humanetikere og agnostikere.
Men det finnes vel sikkert de også vil jeg tro, som det finnes kristne som misjonerer.

Ateister som misjonerer er vel like ille som kristne foreldre som misjonerer, eller muslimske, eller alle andre. Har noen sagt at det er forskjell på det?

Jeg kan jo presisere at jeg ikke gjør det. Jeg legger ikke frem verken det ene eller det andre som sannheten for barna, men vi snakker om ulike livssyn og at mennesker tror og mener forskjellige ting. Og at alle må finne sin egen "vei".

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 12:34   #123
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Julegudstjeneste i skolen

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hm, jeg har aldri møtt noen som gjør det.
Og som medlem i Humanetisk forbund, og involvert i noe greier der så har jeg truffet en haug. I tillegg er størsteparten av venner og familie ateister, humanetikere og agnostikere.
Men det finnes vel sikkert de også vil jeg tro, som det finnes kristne som misjonerer.

Ateister som misjonerer er vel like ille som kristne foreldre som misjonerer, eller muslimske, eller alle andre. Har noen sagt at det er forskjell på det?

Jeg kan jo presisere at jeg ikke gjør det. Jeg legger ikke frem verken det ene eller det andre som sannheten for barna, men vi snakker om ulike livssyn og at mennesker tror og mener forskjellige ting. Og at alle må finne sin egen "vei".

Det er det jeg også mener. Jeg ser ikke poenget ved å frita barn fra noen av delene. Hvordan kan de legge seg opp et eget syn på ting, uten å erfare tingene selv?
Mine barn har deltatt på Gudstjenester i alle sine skoleår, men er ikke noe særlig skadet av "misjonering" av den grunn, vil jeg påstå.

Begge valgte faktisk å la være å konfirmere seg, da de mente at de ikke kunne realatere til kristendommen personlig, og jeg mener de hadde et solid grunnlag til å ta den beslutningen på.
I og med de visste hva de valgte bort...

Gammel 20-12-07, 13:10   #124
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Julegudstjeneste i skolen

Jeg er født i 1971 og kan ikke for mitt bare liv huske innholdet i julegudstjenesten med skolen. Storesøster har vært i kirken med barnehagen og vi fikk spørsmål om hun skulle være med (de vet at hun ikke er døpt).

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 13:20   #125
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine barn er ikkje døypt og eg definerer meg sjølv som agnostiker. Går aldri i kyrkja. Trur det må vere fire år sidan eg var på ei gudsteneste sist, og det var i forbindelse med ein barnedåp eg var invitert i.
Likevel har eg ingen problemer med at mine barn går i kyrkja i lag med barnehagen eller skule. Sjølv om dei sikkert blir utsatt for litt forkynning. Minstejenta går til og med på babysang i regi av kyrkja. Hadde syns det var heilt greit om dei fekk vere med og sjå på bønn i ein moskè og.
Eg er opptatt av at mine barn skal få velge sjølv kva dei vil tru på når dei blir større. Og då meiner eg at det er viktig at dei gjer sine eigne erfaringar og observerer sjølv kva dei ulike religionane går ut på. Sjølvsagt kunne eg fortalt dei om forskjellige religionar, men det blir ikkje det samme.
Og dersom dei kjem heim og presenterer ting dei har lært som eg meiner er heilt hårreisande får eg heller korrigere det på ein fornuftig måte med ei litt meir nyansert forklaring.
Tre-åringen er veldig opptatt av Jesusbarnet for tida etter å ha snakka om det i barnehagen og vore i kyrkja pluss at dei syng ein del kristne julesangar i kyrkja. Eg ser at mannen, som er ateist, gremmar seg litt, men det kunne aldri falt han eller meg inn å nekte ho å bli med barnehagen i kyrkja uansett.
Eg har lest ei historie av Astid Lindgren for 3-åringen som heiter "Jul i stallen". Dette er eit slags juleevangelium som foregår på den svenske landsbygda. Har presentert det som eit eventyr, men samtidig sagt at mange meiner at det som står der skjedde i virkeligheten for mange, mange år sidan.
Kunne godt tenkt meg fleire slike bøker som forklarer bakgrunnen for andre religionar på ein måte som er forståelig for små barn!

Gammel 20-12-07, 14:27   #126
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, denne tråden har utviklet seg på en måte som gjør meg forbanna, og ikke minst vettskremt.

Jeg er en av de som til vanlig ikke hadde kristendom på barne- og ungdomsskolen, surprise, surprise. Selv om jeg ikke lenger er medlem av den trosretningen jeg vokste opp i, er jeg veldig glad for at kristendomsfaget har forandret seg fra jeg var liten.

Som oftest hadde jeg og noen andre livssynstimer i stedetfor, hvor vi gikk inn på mange forskjellige religioner. Lærerikt og morsomt. En gang i blant var jeg med i kristendomstimene, og å påstå at det som ble sagt ble lagt frem som tro og ikke visshet, er ren svada. Nå kan det selvfølgelig være at det hadde noe med ignorante lærere å gjøre, men det er sikkert ikke bare jeg som har blitt utsatt for det.

Mine lærere satt slett ikke pris på de gangene jeg var med i timene. Da var det nemlig noen som satte spørsmål ved tingene de snakket om, og "that was frowned upon". Dette er pokkern ta ikke lenge siden heller.

At Lionking tror at man er redd for at barna skal bli utsatt for religion fordi man velger å gi dem det hele bildet, og ikke bare det statskirken fremstiller, blir for dumt.

Elias' lille oppgulp gidder jeg ikke kommentere engang, bortsett fra å si at en unnskyldning jaggu var på sin plass.

Å tro at man selv har funnet sannheten er flott. Å ikke akseptere at andre ikke mener at det er sannheten, er ille.

(Og å tro at Jesus ble født på julaften, og at det er derfor vi feirer jul, er rett og slett pinlig uopplyst.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 15:39   #127
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

På vår skole er det eget opplegg på skolen for de som ikke vil gå i kirka.

Mine unger er forøvrig ikke døpt, og eldstemann er borgelig konfirmert. Jeg har dog ingen problemer med at de går i kirka. Det er jo ikke akkurat det verste som kan skje at de går seg en tur i kirka liksom.

Jeg spurte de begge på forhånd om hva de ville. Hun minste ville være med i kirka, mens eldstemann valgte skolen.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 16:51   #128
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, denne tråden har utviklet seg på en måte som gjør meg forbanna, og ikke minst vettskremt.

Jeg er en av de som til vanlig ikke hadde kristendom på barne- og ungdomsskolen, surprise, surprise. Selv om jeg ikke lenger er medlem av den trosretningen jeg vokste opp i, er jeg veldig glad for at kristendomsfaget har forandret seg fra jeg var liten.

Som oftest hadde jeg og noen andre livssynstimer i stedetfor, hvor vi gikk inn på mange forskjellige religioner. Lærerikt og morsomt. En gang i blant var jeg med i kristendomstimene, og å påstå at det som ble sagt ble lagt frem som tro og ikke visshet, er ren svada. Nå kan det selvfølgelig være at det hadde noe med ignorante lærere å gjøre, men det er sikkert ikke bare jeg som har blitt utsatt for det.

Mine lærere satt slett ikke pris på de gangene jeg var med i timene. Da var det nemlig noen som satte spørsmål ved tingene de snakket om, og "that was frowned upon". Dette er pokkern ta ikke lenge siden heller.

At Lionking tror at man er redd for at barna skal bli utsatt for religion fordi man velger å gi dem det hele bildet, og ikke bare det statskirken fremstiller, blir for dumt.

Elias' lille oppgulp gidder jeg ikke kommentere engang, bortsett fra å si at en unnskyldning jaggu var på sin plass.

Å tro at man selv har funnet sannheten er flott. Å ikke akseptere at andre ikke mener at det er sannheten, er ille.

(Og å tro at Jesus ble født på julaften, og at det er derfor vi feirer jul, er rett og slett pinlig uopplyst.)

Men trur du ikkje at dine barn er smarte nok til å gjere sine eigne vurderingar sjølv om kristendommen blir presentert som den einaste sanninga?
Det er vel liten sjanse for at dei skal bli hjernevaska av å gå i kyrkja eit par gangar i året?

Gammel 20-12-07, 17:08   #129
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men trur du ikkje at dine barn er smarte nok til å gjere sine eigne vurderingar sjølv om kristendommen blir presentert som den einaste sanninga?
Det er vel liten sjanse for at dei skal bli hjernevaska av å gå i kyrkja eit par gangar i året?

De skal få gå i kirken så mye de vil hvis og når de velger det selv, men da skal de også være klar over at det som blir sagt der ikke er sannheten for alle.

Selvfølgelig tror jeg ikke de blir hjernevasket av et par turer i kirka, men jeg tror ikke de tar skade av å ikke være med heller. Så slipper vi også forvirringer om hvem som etter sigende var de første menneskene på jorden, når Jesus ble født, hva som skjer når man dør o.l.

(Og hvor smarte jeg tror mine egne barn er har ingenting med saken å gjøre. Det at tro ble presentert som viten i mange forskjellige trosretninger gjorde sitt for å forvirre og frustrere meg da jeg var barn, og er noe jeg ikke unner mine egne barn. Samme hvor overbevist jeg er om at deres intelligens selvfølgelig er uovertruffen i manns minne.)

Gammel 20-12-07, 17:22   #130
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men mitt ståsted er fortsatt at det er "ufarlig" å delta i julegudstjeneste for alle, like som det er å delta i andre religioners høytid. Åpenhet og nysgjerrighet er bedre enn å snu ryggen til.

Selvfølgelig er det ufarlig. Jeg tror ingen mener det er direkte farlig, eller at det kan føre til at barna blir hjernevaskede sektmedlemmer. Poenget er at folk må få velge selv. Det må finnes fullverdige alternativer for dem som ikke vil. Det må ikke fnyses av og les bort at folk ikke ønsker å gå i kirken og ønsker kontroll over barnets introduksjon til religionsutøvelse.

Jeg skal være med barnehagen i kirken i morgen. Det er helt frivilling, men jeg tror at Glitterbarnet kanskje vil syns det er gøy - sang og lys og greier, og jeg får hørt hvordan en barnegudstjeneste går for seg, og på det viset dannet meg en mening om jeg syns han skal få delta neste jul. Jeg syns også det er flott hvis han får være med i andre trossamfunn, både på omvisning og se hvordan seremonier foregår.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Om man er ateist, misjonerer man det da? :uvitende:

Altså: Argumenterer man for at det ikke er noe å tro på, etc?
I tilfelle ser jeg ikke forskjellen på ateistiske foreldre og kristne/muslimske eller andre for den saks skyld...

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil? Selvfølgelig argumenterer jeg for at det ikke finnes noe gud hvis det faller seg naturlig, det er ikke noe jeg tar opp med mine kristne venner og prøver å omvende dem liksom.

Jeg blir litt oppgitt over at alle slike diskusjoner havner i " Det er jo ikke farlig å delta"-greia, og signerer alfaCharlie helhjertet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 17:34   #131
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

De skal få gå i kirken så mye de vil hvis og når de velger det selv, men da skal de også være klar over at det som blir sagt der ikke er sannheten for alle.

Jeg fikk et spørsmål fra en av mine tamilske elever da vi ventet på at skolegudstjenesten skulle begynne i dag. Han lurte på hvem det skulle handle om i kirka, om det var Jesus eller? Jeg svarte at nå er vi i en kristen kirke og der snakker de om Gud og Jesus fordi det er det de kristne tror på. Jeg regner med at han fortsatt er hindu nå i kveld.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 17:39   #132
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Julegudstjeneste i skolen

alfaCharlie får sagt det

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 19:46   #133
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg fikk et spørsmål fra en av mine tamilske elever da vi ventet på at skolegudstjenesten skulle begynne i dag. Han lurte på hvem det skulle handle om i kirka, om det var Jesus eller? Jeg svarte at nå er vi i en kristen kirke og der snakker de om Gud og Jesus fordi det er det de kristne tror på. Jeg regner med at han fortsatt er hindu nå i kveld.

Gammel 20-12-07, 19:48   #134
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om Hannah var i kirken idag, så det sto kirkebesøk på planen. Men glemte helt å spørre.
Uansett. Jeg tror nok mine barn skal delta på "gudstjenester" ift julen. Har ikke tenkt så mye over det enda, for H er såpass lita. Men det gjør meg ingenting. Jeg tror ikke det har så voldsom mye betydning for om de blir kristne eller ei. Og jeg personlig ser ikke på det som så voldsom forkynning.

For en del år tilbake (faktisk snart 8 år) hadde vi ett barn i en 3 avdelings barnehage, der foreldrene sa hun ikke skulle være med i kirken før jul. Da var det ganske "uvanlig" egentlig, og vi ble nok litt overrasket. Vi imøtekom foreldrene, men jeg tror nok ikke nødvendigvis den jenta hadde det så bra alene i barnehagen mens alle de andre dro på kirkebesøk.

Men jeg synes det er en grei ordning at det er ett opplegg i skolen, og ett i kirka, så får de velge.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:06   #135
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vi imøtekom foreldrene, men jeg tror nok ikke nødvendigvis den jenta hadde det så bra alene i barnehagen mens alle de andre dro på kirkebesøk.

Ga dere henne ikke et like godt alternativ?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:11   #136
Simone

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kva vil eit like godt alternativ vere i såfall, då? Går ut i frå at dei som blir igjen i barnehagen får holde på med ein eller anna koselig aktivitet, men når det berre er ein som blir igjen blir det jo litt stusselig.
Uansett kva ho fekk holde på med ville ho jo føle seg litt utanfor når dei andre kjem tilbake og snakkar om det dei har gjort.

Gammel 20-12-07, 20:15   #137
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Kva vil eit like godt alternativ vere i såfall, då? Går ut i frå at dei som blir igjen i barnehagen får holde på med ein eller anna koselig aktivitet, men når det berre er ein som blir igjen blir det jo litt stusselig.
Uansett kva ho fekk holde på med ville ho jo føle seg litt utanfor når dei andre kjem tilbake og snakkar om det dei har gjort.

...eller kanskje hun syntes det var litt kult å få være helt alene i barnehagen sammen med noen voksne som (forhåpentligvis) fant på noe moro for henne.

Det er ikke alltid "å gjøre som alle de andre" er det beste.

Gammel 20-12-07, 20:17   #138
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Næh, tror du?

Jeg lurer på om du har misset litt poenget. Det er ikke fordi jeg er vettskremt for at ungene mine skal bli kristne jeg ikke vil at de skal være med på gudstjenester i skolens regi, det er fordi jeg ikke vil at det skal være en del av undervisningen for mine barn. Altså, jeg gjentar meg selv her, tro blir fremstilt som sannhet.

Gammel 20-12-07, 20:22   #139
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hun satt ikke igjen alene nei
Det var igjen en voksen som hadde en aktivitet med henne (jeg husker ikke hva lenger) - men det tror det var mer sårt at alle andre (venner og lekekamerater) dro på noe hun ikke kunne dra på. Som den eneste. Ikke så greit når man bare er 4-5 år. Man føler seg nok litt annerledes da, og det er vel ikke alltid så kult når man er liten? Og ikke helt skjønner opplegget selv.

Gammel 20-12-07, 20:23   #140
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Næh, tror du?

Jeg lurer på om du har misset litt poenget. Det er ikke fordi jeg er vettskremt for at ungene mine skal bli kristne jeg ikke vil at de skal være med på gudstjenester i skolens regi, det er fordi jeg ikke vil at det skal være en del av undervisningen for mine barn. Altså, jeg gjentar meg selv her, tro blir fremstilt som sannhet.

Og det vet man at det blir i et kirkebesøk før jul gjennom skolen?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.