Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-15, 10:02   #61
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Heller å sette inn ekstra mannskap som naboer, foreldre, besteforeldre eller barnevakten under bursdagen for ro og orden, enn å risikere at de samme barna står utenfor. Ihvertfall i barneskolen.

Gammel 29-11-15, 10:20   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette høres jo direkte idiotisk ut. Ingen kan da forvente at man skal ha selskap for 40 unger? Jeg syns 27 framstår som mer enn jeg kan takle, men 40? Det blir bare for dumt, og det hadde definitivt vært noe jeg hadde gitt ganske så klar beskjed til skolen om. Dette kan de da ikke fortsette med!

Vi inkluderer som best vi kan, men likevel er det slik at vår 3. klassing ikke har blitt bedt i mer enn kanskje 10 bursdager hittil. Jeg syns ikke det er mye, og hadde gjerne sett at hun fikk flere invitasjoner.

Ja, det medfører jo at folk ikke gjør som skolen sier, de fleste inviterer på fritiden og velger fritt uten å tenke på inkludering i skolesammenheng. Så det er ikke spesielt smart.

Det med inkluderende bursdager er ikke noe nytt, men det som er nytt er at klassene har forsvunnet mange steder slik at minste enhet er trinnet. Alle andre grupper er mer flytende på vår skole. De kunne ha definert kontaktlærergruppe som minste enhet, men det er ikke en gruppe barna forholder seg til.

Gammel 29-11-15, 10:27   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det med inkluderende bursdager er ikke noe nytt, men det som er nytt er at klassene har forsvunnet mange steder slik at minste enhet er trinnet. Alle andre grupper er mer flytende på vår skole. De kunne ha definert kontaktlærergruppe som minste enhet, men det er ikke en gruppe barna forholder seg til.

Vi har det litt slik her fra 5. klasse også selv om vi har klasser. De definerer seg litt som basetrinn. I noen fag er de femdelt (på tvers av trinnet) og i andre fag har de tredeling og så har de også klassen i noen fag. De forholder seg til mange i løpet av en skoleuke. Skolen har bedt om at man forholder seg til klassen når det gjelder bursdager, men mange har jo venner i de andre også pga baseopplegget.

Gammel 29-11-15, 10:35   #64
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi har det litt slik her fra 5. klasse også selv om vi har klasser. De definerer seg litt som basetrinn. I noen fag er de femdelt (på tvers av trinnet) og i andre fag har de tredeling og så har de også klassen i noen fag. De forholder seg til mange i løpet av en skoleuke. Skolen har bedt om at man forholder seg til klassen når det gjelder bursdager, men mange har jo venner i de andre også pga baseopplegget.

Sånn var det på den skolen mine store gikk på, der hadde de klasser og så hadde de noe felles. Da var klassen det man forholdt seg til mhp bursdager og det var veldig greit. At man da inviterte noen ekstra fra den andre klassen var fortsatt håndterbart. Jeg ser at for min del er det ikke håndterbart slik skolen har lagt opp til, så jeg kommer til å invitere nabobarn og de han leker med istedenfor. Det er like mange jenter som gutter også.

I høst har det vært 2 stk som har invitert guttene i klassen. Mao er trenden at man ikke gjør det.

Gammel 29-11-15, 10:38   #65
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn var det på den skolen mine store gikk på, der hadde de klasser og så hadde de noe felles. Da var klassen det man forholdt seg til mhp bursdager og det var veldig greit. At man da inviterte noen ekstra fra den andre klassen var fortsatt håndterbart. Jeg ser at for min del er det ikke håndterbart slik skolen har lagt opp til, så jeg kommer til å invitere nabobarn og de han leker med istedenfor. Det er like mange jenter som gutter også.

I høst har det vært 2 stk som har invitert guttene i klassen. Mao er trenden at man ikke gjør det.

Her har de fleste av jentene håndtert det slik at de inviterer hele trinnet, også i år (de går nå i 5.). Det blir ikke aktuelt her, men jeg presser på for at vi inviterer alle jentene i klassen i alle fall og noen til. Vi har tilgang på karateklubbens lokaler for en grei pris, så tror det blir pizza der og så film på passe stor skjerm. Det burde kunne fungere. Men det kommende bursdagsbarnet har mest lyst på en liten bursdag hjemme.

Gammel 29-11-15, 10:56   #66
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

I minsten sin klasse er de 26 barn og 14 av de er gutter+ at han har bedt minst en fra en annen klasse. Det er en svært livat gjeng så etter hver bursdag sier vi at dette er den siste med alle guttene. Nå går han i 5.klasse så det er 2 bursdager igjen.

Skjønner jo at ikke alle har plass til en sånn gjeng men det har fungert greit hittil med kino eller på Megazone.
Enkelte har lånt klubblokalet som bydelen har tilgjengelig. Da er de 2-3 barn som feirer sammen og ber hele klassen på disco. Det er veldig populært.

Vet at det er etpar som ikke har hatt fellesbursdag i år. Det har ikke blitt veldig lagt merke til for det er mange ellers å feire.

Sist redigert av GinaK : 29-11-15 kl 11:03.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 11:00   #67
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vet at det er etpar som ikke har hatt fellesbursdag i år. Det har ikke blitt veldig lagt merke til for det er mange ellers å feire.

Samme som her, det.

Gammel 29-11-15, 11:28   #68
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss er minste mulighet 27 gutter eller 40 jenter.

Jeg må innrømme at det synes jeg er helt sinnsykt.
Har de virkelig ingen naturlige delinger av den bølingen? Det er sinnsykt både fordi man må lage bursdag med så mange barn, og fordi man nødvendigvis blir invitert i så mange bursdager også. Min 6. klassing har baseskole med 47 på trinnet, men det har ikke vært noe problem å invitere 12 jentene på rød gruppe eller alle på partallsgruppen osv.

Gammel 29-11-15, 11:55   #69
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også det er sinnssykt. Virkelig ille, og overhodet ikke noe luksusproblem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 12:25   #70
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det ideelle ville vel være å gjøre noe med det som gjør at det er noen barn som aldri vil bli invitert i bursdag. : slår inn åpne dører:

Og da hjelper det sikkert at vi som har anledning også utenom bursdager inkluderer de barna som gjerne blir oppfattet som slitsomme eller vanskelige og de barna som har foreldre som er rare/skumle/fulle/slitsomme/etc også, og ikke minst, faktisk inkluderer de foreldrene også.

Jeg tror ikke det er bare stas å bli invitert i en og annen bursdag dersom du aldri blir invitert med på noe annet. Eller får med deg at de andre mødrene aldri snakker til moren din.

Men altså.... :hjertebank: : pustermednesen:

Når din egen unge heller vil AVLYSE bursdagen enn å inkludere de to plageåndene som etter mange års utrettelig utpsyking endelig har oppnådd å få ungen frynsete og usikker, sorry, da kan inkluderingen ryke og reise. Ikke har jeg er fnugg av medlidenhet for foreldrene ned skylapper heller. Sorry, som man reder ligger mann, og konsekvenser av egen adferd må læres før eller siden.

Jeg sier ikke at det ikke er synd på dem. Men det er ikke min unges jobb å fikse dem, og heller ikke ofre sin etterlengtede bursdagsfeiring på veien.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 12:38   #71
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Når din egen unge heller vil AVLYSE bursdagen enn å inkludere de to plageåndene som etter mange års utrettelig utpsyking endelig har oppnådd å få ungen frynsete og usikker, sorry, da kan inkluderingen ryke og reise. Ikke har jeg er fnugg av medlidenhet for foreldrene ned skylapper heller. Sorry, som man reder ligger mann, og konsekvenser av egen adferd må læres før eller siden.

Jeg sier ikke at det ikke er synd på dem. Men det er ikke min unges jobb å fikse dem, og heller ikke ofre sin etterlengtede bursdagsfeiring på veien.

I sånne tilfeller syns jeg det er greit å ikke inkludere.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 12:58   #72
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Da dropper man fellesbursdagen for det barnet. Så lenge de fleste kjører "gruppebursdager", så tenker jeg at det er greit. Vår eldste sønn hadde det ikke bare enkelt på barneskolen, og jeg pustet lettet ut både når vi sluttet med bursdag for alle guttene (10 år), og når han sluttet på barneskolen. Hadde jeg hatt mer vett hadde jeg kuttet ut bursdagene enda tidligere. Det er en av de tingene jeg angrer på at jeg ikke gjorde, at jeg ikke satte sønnen min foran idealismen før han ble ti år.

Når det gjelder de to andre barna våre, så har situasjonen vært en helt annen, og det har falt naturlig å kjøre inkluderende bursdager ut barneskolen. (Nå går minstemann foreløpig bare i 5. klasse, men så langt alt vel, og jeg har ingen planer om å droppe bursdag for alle guttene, det er heller ikke noe minsten har ytret ønske om.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 13:00   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen skal trenge å invitere plageånder i bursdag.

Gammel 29-11-15, 14:42   #74
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er greit å vite om denne diskusjonen handler om å inkludere andre enn de man liker best eller om den handler om å tvinge barn til å invitere barn som mobber og plager dem. Jeg tror ingen mener at et skjørt barn som blir mobbet på skolen skal tvinges til å invitere de som plager han/hun i bursdagen sin.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 15:13   #75
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Når vi opplevde ekskludering så var det ikke av/med mobbere, det var de kule gutta som inviterte de kule gutta. Skikkelig stilig at det var de tre med minoritetsbakgrunn som ikke ble invitert, f.eks.

Gammel 29-11-15, 15:24   #76
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne diskusjonen blir fryktelig fort en kamp fra skyttergravene. Jeg ser INGEN som ikke har sagt at det må være greit å lage en mindre en tilstelning for de barna som ikke tåler/orker/klarer å ha en hel klasse på besøk? Særlig hvis det å inkludere alle innebærer å måtte invitere mobbere og plageånder.

Jeg har som Rine, heller ikke inntrykk av at de som tar som en selvfølge å inkluderer alle (naturlige grupper) i bursdager, IKKE tenker på samme måte også utenfor bursdagsboblen.

Problemet oppstår kanskje i særlig grad fordi vi også vet at barna selv også bruker bursdagsinvitasjoner (og for den saks skyld andre invitasjoner) for å utelukke andre og som et maktmiddel. Og det er derfor det er kjempeviktig at foreldrene er PÅ for å styre prosessen litt, så ikke noen gang på gang står utenfor, eller noen gang på gang på opplever at ingen dukker opp... Slike bursdager snakkes om på skolen og i barnehagen. Det planlegges seating og gruppeinndeling, og det vil av og til for enkelte bursdagsbarn være en arena til å "skinne" litt og kunne vise litt "makt" i tiden i forkant. DA er det ekstra viktig at vi som foreldre i forkant har forklart hvordan ting fungerer og hvilke regler som gjelder - hos oss.

Jeg har alltid tenkt, og formidlet til mine barn at det er viktig å spørre om noen vil være med - SELVOM du vet at de svarer nei eller ikke kan. Det handler om å være ønsket og å føle seg sett. Jeg har alltid tenkt sånn i forhold til invitasjoner også, og tror jeg lander på at jeg fortsetter med det. Det er ikke helt vanlig, tror jeg, å være invitert i særlig mer enn et par bursdager i måneden (maks), og så lenge foreldrenes stemme fortsatt veier tyngst hjemme hos oss, så er det opp til meg også, å vurdere om det passer at ungene deltar på den ene eller andre festen. Vi prioriterer å få det til, det har vi alltid gjort, men hvis kostnader ble et (reelt og ikke tenkt) problem - hadde jeg helt sikkert klart å finne på en anledning til at det ikke passet akkurat denne gangen.

Sist redigert av Billa : 29-11-15 kl 15:30.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 17:49   #77
millact

Standard

Gammel 29-11-15, 18:08   #78
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det jo ikke sånn at bursdagsbarn som heller vil avlyse enn å ha fellesbursdag skulle måtte ha det.

Men jeg tror nå at i de aller fleste klasser så går det helt fint rundt dersom de som har barn som har lyst å ha fellesbursdager OG hvor foreldrene har råd, arrangerer.

Feks så gikk vi sammen med flere av guttene som hadde bursdag i samme tidspunkt for sønnen min for å ha fellesbursdag for alle guttene på trinnet.

Det er jo virkelig ikke noe absolutt motsetning i å ønske å prøve å inkludere og samtidig verne de som absolutt ikke skal måtte blir tvunget til å ha fellesbursdag. Det kan jo lett skje i en og samme familie det, at en unge må ha småbursdager og en annen unge må ha fellesbursdager.

Gammel 29-11-15, 20:20   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veslas naturlige gruppe telte 27 stk i år. Det ble på Peppes og det finnes ingen som helst tvil om at det er i overkant økonomisk og på andre måter for veldig mange. Lillesøsters naturlige gruppe teller 23. De har en stor klasse med tre grupper som også leker mye på tvers. Siden jeg ikke tør å ha ansvar for 23 seksåringer samtidig endte vi med å invitere bare gruppen. Det skapte en haug med dilemmaer, men sånn måtte det bli.

Bursdager er så overdrevet og oppblåst at jeg får helt mark.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 20:25   #80
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår største naturlige gruppe var på 23 et år. Da man bare samarbeide med andre, noe annet går ikke, både av plasshensyn og av øk. hensyn. Å feire bowlingbursdag eller kinobursdag og betale for 23 stk, er i overkant stiv pris for en barnebursdag for oss, og det tror jeg det er for mange andre også. Vi har brukt facebook til å avtale bursdager i god tid. "Hvem vil feire sammen med xxx i å?", liksom. Enkelt og greit!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.