|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 90 %, dvs. 4 uker jobber jeg 80 % (går hjem kl 14) og i 4 uker jobber jeg fullt. Jeg går redusert når mannen min er på sjøen. Da går jeg hjem og lager middag, deretter henter jeg mini i barnehagen (kort vei). |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?
Her i huset er det slik fordi fruen i huset mener at når hun først har satt himmel og jord i bevegelse for å få barn, så skal hun jammen se litt til dem også. Ergo har jeg valgt en arbeidsplass med stor forståelse for småbarnsforeldre, lite overtid, familievennlige arbeidstider osv. Og selvfølgelig tilsvarende lønn. Min kjære har ikke gjort det samme valget, og derfor tjener han mest og jobber mest
![]() |
#43 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
#44 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber redusert fordi jeg ikke orker 100%. Hadde jeg fått 100%, så hadde jeg måttet undervise i krevende fag som norsk, og da hadde jeg sittet hver eneste kveld og forberedt undervisning, rettet osv. Å være lærer er ingen 9-16-jobb, og jeg vil gjerne ta med meg jobben hjem i så liten grad som mulig.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Forøvrig jobber jeg i en større stilling enn min mann, tjener bedre og drar lasset økonomisk. Han er mye hjemme på dagtid og har hovedansvaret for levering og henting i barnehagen, husvask og slikt.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har to 50% stillinger, begge med fleksitid, men den ene har full fleks - og dermed jobber jeg redusert tid på kontoret de ukene jeg er på den jobben. Grunnen til at jeg gjør det, er for å få roligere morgener med poden, kunne tilbringe litt kvalitetstid med ham, og for å unngå stress og mas. Dessuten holder jeg, eller deltar på mye kurs og konferanser og mas; så dermed kan jeg ta det igjen i fritid andre dager, som går i podens favør.
![]() |
#48 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har hatt en mindre stillingsstr siden jeg fikk barn nr 2 og fyllt opp med ekstravekter til omtrent full stilling. Ikke fordi jeg jeg vil men fordi jeg ikke får full stilling. Nå har jeg 70% fast og fyller på med ekstravakter pluss at jeg tar viderutdanning. Uansett jobber jeg turnus og har noen dager fri og en formiddag fri i uken. Jeg skulle gjerne holdt meg til mine 70 % og sluppet å ta ekstravakter. Tre barn krever sitt og eldstemann er et barn med spesielle behov. Tiden blir knapp
![]() |
#49 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Når jeg engang redusrere stillingen min kommer det utelukkende til å være for å bruke tid på barnet.
![]() |
#50 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg har lyst til at mannen min skal jobbe redusert etterhvert.
![]() |
#52 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 90%. Kanskje ikke så stor betyding men det hjelper meg veldig med en liten halvtime lengre på morgenen og jeg går en halvtime før på ettermiddagen.
![]() |
#53 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jobber 50 % natttilling først og fremst for å kunne være hjemme hver kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg jobber 80% fordi jeg synes det er helt supert å ha en ekstra dag fri.Har en kjempestressende jobb. Den dagen leverer jeg jenten i barnehagen, ca 09.30, og henter henne kl.15.00. Altså en kort dag for henne. Resten av dagen bruker jeg til husarbeid, tar meg tid til å gå til frisør,lege, prate med venninner etc (ikke alt hver gang,selvfølgelig |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Epikur
|
Men eh...? Kan det ikke også være en god investering for hele familien, inkl. barnet, at man feks bruker denne tiden på trening (en glad og sprek mor er noe alle har glede av), på å lage sunn og kanskje noe mer tidkrevende mat, lese, ta et ekstra fag, være sosial eller lignende?
![]() |
#57 |
Epikur
|
Så klart. men for oss som liker å være litt i fred....? Det er mulig jeg er helt unormal, men jeg orker rett og slett ikke å være sammen med hverken mann eller barn 24/7. Det er egentlig ingen jeg har lyst til å være sammen med 24/7. Et spebarn går greit, for det har jo helt naturlige behov og sover heldigvis masse, så jeg kan drive med mine egne ting. men jeg er altså en type detached mor som innimellom intenst savner å være i fred og styre min egen tid.
![]() |
#58 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg er på linje med deg, Mim. Jeg hadde ikke jobbet redusert for å være mer sammen barna, jeg hadde gjort det for å gjøre ting for MEG som igjen ville gagnet familien, som trening, lage mat fra bunnen, ordne opp i ting og tang (telefoner, forefallende ting i heimen) osv. osv. Jeg KUNNE jo strengt tatt hatt barnet på slep mens jeg gjorde dette, men det ville vært litt meningsløst.
![]() |
#59 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Jeg er ikke heller sammen med mann og barn 24/7. Jeg er på jobb, trener og får gjort sosiale ting, men når jeg har hatt/har redusert jobb så er det først og fremst for å være mer sammen med barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvorfor jobber du redusert?Uansett hvor mye eller lite jeg eventuelt kunne redusert stillingen, så ville jeg ha fordelt det likt mellom å ha mer tid med barn og å ha litt tid for meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|