Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

2,2 år

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-07, 21:57   #121
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2,2 år

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Pah. Fysikere er mye søtere enn matematikere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:00   #122
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Pah. Fysikere er mye søtere enn matematikere. Dessuten har vi et mer realistisk forhold til tall.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jada. Fysikere er også litt søte.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Veldig søte. :inhabil:

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og kjemikere!

Jeg synes vi kan være rause og si at alle realister er søte.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:08   #123
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Enig meg deg.

Jeg irriterer meg grønn over at jeg så denne tråden altfor sent.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 14:13   #124
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg irriterer meg grønn over at jeg så denne tråden altfor sent.

Det er ikke for sent. Kjør debatt!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 23:03   #125
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, det gjør jeg.

Mener du også at 2,11 år er 2 år og 11 måneder, da? For meg er 2,11 bittelitt mer enn 2,1. Men nå liker jo jeg også matematikk hakket bedre enn du gjør.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 23:04   #126
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det er jeg helt enig i!

Gammel 24-05-07, 23:06   #127
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Mener du også at 2,11 år er 2 år og 11 måneder, da? For meg er 2,11 bittelitt mer enn 2,1. Men nå liker jo jeg også matematikk hakket bedre enn du gjør.

Ja, du er nesten litt psyk.

Gammel 25-05-07, 00:00   #128
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Jeg lærte å skrive sånn under utdanninga mi som førskolelærer. Da skriver man ganske mange rapporter om ulike unger, men alle uten navn; feks blir Ola 3år og 11 måneder "O.g 3,11" osv. Jeg var ferdig utdanna i 1998, og har jobbet mange år i barnehage - og skriver sånn rapporter fortsatt, med sånne tall.
Prøver å unngå å bruke det i forum som dette, men tror nok det glipper innimellom.

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg er som Maribo ødelagt av førskolelærerutdanningen min. Etter utallige rapporter vil jeg aldri finne på å reagere på 2,2 år som noe annet enn 2 år og 2 måneder.

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Det er vanlig å bruke denne skrivemåten i forskningsrapporter når man har barn som forsøkspersoner f.eks.
Vanlig dødelige kan skrive 2,5 år = 2 1/2 år eller 2 år og 6 måneder.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Når vi skriver observasjoner i barnehagen skriver vi feks M.j.2,6.
Da har vi alltid brukt det som 2 år og 6 mnd ja. Og dette er et opplegg vi ble lært opp til å bruke på skolen .

Men sånn elles sier jeg jo aldri at barnet mitt er 2,4 år feks?
Jevnt over sier man vel enten 2, 2 1/2 eller 3 når de er såpass store.

Her er vel det jeg anser for litt av essensen her. Det å skrive barnets alder slik det er gitt i en rekke eksempler i denne tråden er faktisk ikke bare normalen, men også regelen i enkelte fagmiljøer. Det er det vi læres opp i over det ganske land. Det at det ikke er korrekt matematisk sett er etter min mening irrelevant.

... men jeg er litt usikker på om det korrekte er å bruke komma som skilletegn. Jeg bruker som regel punktum. (Altså 2.9 år og ikke 2,9 år.)

Hva man bruker i dagligtale er annerledes, men om man først tilhører et fagmiljø er det lett å bruke de samme betegnelsene til vanlig også.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

jeg syns folk er passe dumme som ikke greier å bruke korrekt system.

Korrekt sett i forhold til hva da? Det _er_ korrekt å skrive f.eks. 2.9 år (altså 2 år og 9 mnd) i en rapport om et barn som skal være anonymisert, og det er korrekt å skrive det slik i forskningsøyemed.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 09:35   #129
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Ja, du er nesten litt psyk.

Heldigvis finnes det litt psyke folk som f.eks. kan dimensjonere fly og sånt så du får fine turer hit og dit .

Gammel 25-05-07, 15:52   #130
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Her er vel det jeg anser for litt av essensen her. Det å skrive barnets alder slik det er gitt i en rekke eksempler i denne tråden er faktisk ikke bare normalen, men også regelen i enkelte fagmiljøer. Det er det vi læres opp i over det ganske land. Det at det ikke er korrekt matematisk sett er etter min mening irrelevant.

... men jeg er litt usikker på om det korrekte er å bruke komma som skilletegn. Jeg bruker som regel punktum. (Altså 2.9 år og ikke 2,9 år.)

Hva man bruker i dagligtale er annerledes, men om man først tilhører et fagmiljø er det lett å bruke de samme betegnelsene til vanlig også.

Korrekt sett i forhold til hva da? Det _er_ korrekt å skrive f.eks. 2.9 år (altså 2 år og 9 mnd) i en rapport om et barn som skal være anonymisert, og det er korrekt å skrive det slik i forskningsøyemed.

Bruker også punktum.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 18:57   #131
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På norsk er desimaltegnet komma, på engelsk er det punktum.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 19:59   #132
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... men her er det jo ikke snakk om et desimaltegn, siden det er et tolvtallssystem bak. Bare et skilletegn. Jeg ville definitivt satset på Skilpaddas forslag, 2'2. Men ingen spør jo realister om sånt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 20:44   #133
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, i og med at det ene er en metode absolutt alle lærer på skolen, det er ikke bare for forskere, så er det naturlig å gå for den. Jeg vil fremdeles påstå at måten å skrive det på i disse rapportene ikke er korrekt, selv om den er forståelig innen sitt miljø.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 20:45   #134
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Heldigvis finnes det litt psyke folk som f.eks. kan dimensjonere fly og sånt så du får fine turer hit og dit .

Jaggu, det har du helt rett i. Men om de ikke hadde eksistert, hadde jeg da gått glipp av noe?

Gammel 25-05-07, 21:04   #135
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

... men her er det jo ikke snakk om et desimaltegn, siden det er et tolvtallssystem bak. Bare et skilletegn. Jeg ville definitivt satset på Skilpaddas forslag, 2'2. Men ingen spør jo realister om sånt.

Det var derfor jeg ikke skrev at det heter 2,2 år (en skrivemåte jeg uansett ikke ville brukt selv).

Forøvrig er jeg (som vanlig ) enig med Skilpadda.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:38   #136
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Jeg ville definitivt satset på Skilpaddas forslag, 2'2.

Det må jeg si meg enig i.

Jaggu, det har du helt rett i. Men om de ikke hadde eksistert, hadde jeg da gått glipp av noe?

Kommer an på hvordan du definerer det. Du hadd ikke hatt elektrisitet eller innlagt vann. Du hadde ikke kunnet benytte vil, eller hatt veier og broer. Du ville antagelig bodd i en jordgamme eller hule og vært en del av et flokksamfunn hvor du passet dine egne og andres unger mens mannfolka var ute på jakt.

Heldigvis liker noen å drive med tall mens andre liker fagområder med synsing og filosofering. Fytti rakker'n!!

Gammel 03-06-07, 21:40   #137
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Altså - så lenge det bare var flyene som manglet var det jo forsåvidt ålreit altså. Men da hadde vi nok ikke klart alle de andre tingene heller, det var det jeg mente.

Gammel 03-06-07, 22:08   #138
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med de som har rett her.

I matte er det kun en fasit og det går ikke an å bestemme at det skal være annerledes.

Da vi var små var det veldig viktig å få med "og et halvt år", men jeg har aldri hørt om noen som bruker å oppgi mnd på ungene sine. Også på den måten. Unnskyld hvis jeg fornærmer noen her nå, men jeg ler så jeg griner.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:15   #139
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holder dere på med dette fremdeles?

Hadde noen sagt til meg at ungen var 2,7 år, hadde jeg seriøst dratt fram kalkulatoren :dårlig-i-hoderegning:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:35   #140
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har eldstejenta til Sitron rundet 8,10 år, ser jeg. Var spent på hva som ville skje med signaturen når hun ble en måned eldre.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.