|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
83 | 40,69% |
På grensen |
78 | 38,24% |
Nei |
41 | 20,10% |
Mener ikke noe |
2 | 0,98% |
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg klarer ikke helt å henge med på tankerekkene til de som mener Frp er rasistisk. Hvis jeg har forstått det riktig er Frp rasistisk fordi medlemmer av ledergruppen har grumsete meninger. Betyr dette at også trossamfunn og innvandrerforeninger som har ledere som ber sine medlemmer om å ikke ha kontakt med de vantro også er rasistiske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si når man ikke kan være uenig i at FrP er er rasistisk parti uten å da bli tatt til inntekt for FrP-politikk og beskyldt for både det ene og det andre.
![]() |
#123 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Det er da faktisk andre enn FrP som mener noe om disse tingene. Hvis det er noe jeg er lei av, er det at FrP fremstiller det som om de er de eneste som ser at vi har problemer i forhold til asylsøkere og mer generelt med folk som kommer hit for å drive kriminell virksomhet. Men det er jo ikke sånn at de som sier at vi ikke bare kan sende ut mindreårige enslige asylsøkere fordi de selger dop, ynes at det er greit og at de bare må styre på. De har rettigheter, de også. Vi i Norge må følge menneskerettskonvensjonene, og en enslig asylsøker er kanskje ikke returnerbar til noe sted, fordi man ikke vet hvem han er eller hvor han kommer fra -eller at han eller hun faktisk kommer fra et land vi har vedtatt å ikke sende folk hjem til.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 17-11-13 kl 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Og forøvrig er jeg helt enig i dem som
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg mener at man ikke kan skille på parti, politikk og politikere. Så lenge ingen går ut å ber noen inrette seg, beklage eller tar avstand fra det som blir sagt av partiets folkevalgte, står uttalelsene til inntekt for partiet.
Dette ble sagt om Romfolk.
Wiksaas er leder for Namskogan Frp. Facebookprofilen er åpen.
Fra tv2nyhetene i april i år:
Dette er bare noen få uttalelser jeg fant ganske kjapt. Tybring Gjeddes uttalelser om ungdommen i Groruddalen ble anmeldt av AUF.
![]() |
#126 |
Shake it out!
|
![]() |
#127 |
Shake it out!
|
Jeg
![]() |
#128 |
stressmonster
Ja, det vil jeg si. Dersom de uttaler at man ikke skal ha kontakt med noen kun fordi de er etnisk norske, jøder etc. så er det rasistisk.
![]() |
#129 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg er motstander av kontantstøtte. Big time. Jeg synes barnehage burde være obligatorisk og gratis for en god del grupper, og da tenker jeg ikke bare på barn med fremmedkulturelle foreldre. Mht foreldrepermisjonen er jeg får valgfrihet, og tenker at vi må få innvandrerkvinner ut i arbeid før permisjonen er en reell faktor mht integrering.
![]() |
#130 |
Shake it out!
|
Helt enig. Og noe som må jobbes med på lik linje.
![]() |
#131 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg tenker at vi må forholde oss til individer. Og forså mekanismene bar en rekke av de tingene vi ser. Jeg synes ikke det er det spor rart om de nygifte rashid og Fatima har lyst til å kjøpe leilighet på Furuset når hele familien bor der allerede. Også vi nordmenn ser jo verdien i å bo nær nettverket vårt. vi kan jo ikke nekte Fatima og Rashid ¨gjøre det samme, selv om det betyr at det er veldig mange pakistanere som bor steinkast fra hverandre på Furuset (i Oslo).
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Shake it out!
|
Nei. Det er jo det jeg sier.
![]() |
#133 |
stressmonster
De rødgrønne har med Jens Stoltenberg i spissen gått ut flere ganger å sagt at det er utfordringer som må løses. I 2011 kom de med en rekke tiltak. Det er ikke slik at når ingen andre politikere enn de fra frp står på vollen å spyr ut negative og unyanserte utsagn så er det ingen som sier noe.
![]() |
#135 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Uttalelsene til Tybring-Gjedde IKKE rasistiske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Rasisme er å si at noen er annerledes fordi de er født sånn. Å snake dritt om kulturer er ikke rasisme. Kall det fremmedhat. Kall det forsomsfullt. Eller omdefiner rasismebegrepet.
![]() |
#137 |
stressmonster
Hvis du hadde vært politiker og sagt at kvinner fra latinamerika ofte er sjalu og kontrollerende og at dette går utover norske menn i en slik grad at vi bør sette inn tiltak, så ja. Da er det rasistisk. Misforstå meg ikke. Jeg tror ikke du er rasistisk, men det du sier kan oppfattes som rasistisk.
![]() |
#138 |
stressmonster
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg tror man i dagens samfunn finner få som oppriktig mener at menneskeheten er delt opp i raser og at noen av disse rasene er mer intelligente enn andre. Det blir nesten umulig å diskutere hvis rasisme kun skal gjelde innenfor disse rammene. Det er jo i generaliseringene man skimter arven etter tidligere raseteorier. Som i uttalelsen til Tybring-Gjedde om at innvandrergutter er mer hissige enn norske gutter. Eller at innvandrere slår barna sine. Eller at latinamerikanerene er sjalu og kontrollerende og samer er late.
![]() |
#139 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Ok. Da får vi være enige om å være uenige.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 17-11-13 kl 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Men det er jo sånn at det i enkelte kulturer er akseptert og normalt å slå ungene som en del av barneoppdragelsen! Jeg har hatt ganske mange diskusjoner med amerikanere om dette. Og det er en grunn til at Modern Family har en karakter som er et fyrverkeri uten sidestykke. Kulturelle forskjeller finnes! Religiøse også.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 17-11-13 kl 16:39. Årsak: Manglet et viktig ord der gitt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|