Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-13, 20:58   #381
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg kan sende deg regnearket med #henvisninger, kryss#henvisninger og analysen.

Seriøst, så fremsto det ikke som om det var gjort med vilje, men det kom veldig tydelig frem at i farten og med engasjerende tema kan det være lett å lese med vrangbriller på, eller hoppe over noen innlegg når man svarer.

Jeg er i grunnen ikke så interessert i regnearkene dine, men jeg tror ikke jeg ble noe klokere på hvorfor du skrev som du gjorde.
Men samme kan det være.

Gammel 04-07-13, 07:34   #382
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå ble det balanse her.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 08:46   #383
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er nyskjerrig: frittgående katter har man ikke kontroll på - de bæsjer hvor de vil, og siden vi ikke går tur med dem, vet vi ikke hvor de har gjort fra seg og kan følgelig ikke plukke opp - hva er løsningen? Utrydde katterasen?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg startet ikke denne tråden fordi jeg hater katter. Jeg synes det er Litt rart at mange katteeiere synes det er så greit at kattene deres er til genanse, dog. Kattebæsj er akkurat like uhygienisk og potensielt sykdomsfremlallende som annen avføring.

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

jeg synes også det er litt merkelig at kattene for mange kun er til sjenanse, for jeg vil tro (men ikke påstå) at det ville vært langt fler mus og rotter rundt omkring om det ikke var katter her og der. Fugler derimot burde kattene holdt seg unna. Jeg foretrekker bajs, som jeg forøvrig ikke er plaget med i noen særlig grad her jeg bor nå (og det er mange mange katter her) fremfor gnagere i alle fall, men vi er jo alle forskjellige.

Jeg har nettopp kastet bort 40 minutter veldig sjelden egentid med å analysere #1 til #260 av denne tråden grundig, og deretter overflateanalysert resten. Det var morsomt, og overraskende for meg hva som kom opp. (Dog forstår jeg fremdeles ikke hva som gikk av meg, hvorfor gjorde jeg dette?)

Vet dere at i løpet av de første 260 innleggene var det totalt 54 brukere som oppgav om de hadde katt eller ikke, og om de ble plaget av katter i nabolaget?

Har ikke katt, plages av katt: 22 stk
Har ikke katt, plages ikke av katt: 10

Har katt, plages ikke av katt:14
Har katt, plages: 3
(Det er 5 stk som ikke oppgir helt tydelig hva de har eller ikke har av katt, de er unntatt statistikken over)

Av de 17 som har katt er det 12 som spesifiserer at det er viktg å kastrere/sterilisere, noe som begrenser problemene med streifing, slåssing og uttissing. Alle katteierne unntatt 3 nevner tidlig eksplisitt at de har sympati for de som opplever problemer med bæsj, uttissing etc. Av de 3 som ikke nevner det selv i initielle innlegg er det bare en som ikke sier det i etterfølgende innlegg. Halvparten av katteeirne uttrykker også gjennom tråden at de selv ser forbedringspotensiale ift eget kattehold, og vil skjerpe seg.

Mer enn halvparten av de 22 som plages av katter bruker sterke ord i initielle innlegg (som skuddpremie, inderlig avsky osv). Blant katteierne er det først i innlegg #53 og #63 at noen sier man må "leve med det",og da etter først i innlegget ha presisert at sterilisering og andre tiltak er nødvendig.

På tross av den tilsynelatende sympatiske innstillingen fra katteierne tallene over viser fyrer en del ikke-eiere seg fort opp. Men det er en ganske grei tone jevnt over de første 90 innleggene, til pøbelsara i #95 tilsynelatende umotivert spør om katteierne ("dere") virkelig synes at det er greit om naboens hund bæsjer i hagen deres, og at det "sånn er det, bare".

(Muligens utløst av Skremmern som siterte kokos fra innlegg #5, men kokos innlegg ble jo ikke møtt slik, og eneste forskjellen ellers var at skremmeren hadde en katt mindre?)

Luvi som er litt flåsete i i innlegg #102 blir hersketeknikket blant annet som usaklig veldig kjapt, og det hjelper ikke at hun startet ut med å si at kattehold i tettbygde strøk kanskje ikke var lurt, og at hun kjapt tar selvkritikk for litt følelseladet sammenlikning i #102.

Helt tar det ikke av før SpetakkelRandi entrer banen da, selv om Zöe starteren del opprør fordi hun starter ut litt hardt før hun moderer seg og gjentatte ganger uttrykker ensympati som feks Safran nekter å lese når det plukkes sitater senere.

Det var interessant å lese denne tråden uten å engasjere seg i emnet, og jeg ble overrasket flere ganger over hvem som var mest hissig og hersketeknikkete, og hvem som var gode til å hente inn sakligheten og en god tone til diskusjonen. Ikke minst var dette første gangen jeg har lagt merke til at Esme har vært passiv-aggressiv furtete! (Jeg hadde lyst til å rødprikke og si gå på rommet ditt, du, men droppet det.)

Hm. Det får'n si. Balansert var det vel ikke. Men kanskje interessant. At du kan hevde at jeg umotivert spør om katteeierne synes det er greit at katter bæsjer rundt om, kommer jo rett etter innlegget til Zoe som er sitert over her, hvor hun sier at det ikke er mulig for katteeiere å vite hvir kattene bæsjer og derfor ikke særlig umotivert i det hele tatt, synes jeg. Forutsatt at man faktisk har lest så nøye som man påstår seg å ha. Hvordan du kan hevde at mitt innlegg er det som endrer tonen i diskusjonen, synes jeg er merkelig. Jeg har hele tiden vært nysgjerrig og beskrev ganske nøye hvordan naboens kattehold medfører ulempe for oss. Jeg er overhodet ikke en del av de som har sterke meninger om katter og kattehold. Men det var kanskje fordi jeg startet tråden?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 10:18   #384
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Catfight!

Pøbelsara i det blå hjørnet, Zöe i det rød. Kampen er jevn, men uforutsigbar. Det kastes hele tiden kattepiss fra tribunene. Uten forvarsel hopper Skremmern inn for Zöe, det blå hjørnet høyner innsatsen og slenger inn sluggeren, Esme. Kampen blir mer intens. I det alle tror det hele er over, uten avklaring åpenbarer den hittil ukjente dommeren seg. Balanse sprer katteskit over alle før hun slikker potene rene og smyger seg tilbake til de mørke kroker.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 11:41   #385
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg når ikke potene mine! og peker på avataren.

Hm. Det får'n si. Balansert var det vel ikke. Men kanskje interessant. At du kan hevde at jeg umotivert spør om katteeierne synes det er greit at katter bæsjer rundt om, kommer jo rett etter innlegget til Zoe som er sitert over her, hvor hun sier at det ikke er mulig for katteeiere å vite hvir kattene bæsjer og derfor ikke særlig umotivert i det hele tatt, synes jeg. Forutsatt at man faktisk har lest så nøye som man påstår seg å ha. Hvordan du kan hevde at mitt innlegg er det som endrer tonen i diskusjonen, synes jeg er merkelig. Jeg har hele tiden vært nysgjerrig og beskrev ganske nøye hvordan naboens kattehold medfører ulempe for oss. Jeg er overhodet ikke en del av de som har sterke meninger om katter og kattehold. Men det var kanskje fordi jeg startet tråden?

Nei, det er ikke fordi du startet tråden, og jeg sier ikke at jeg har lest grundig og at du var umotivert. Jeg sa tilsynelatende. Jeg så Zoês innlegg litt før, men det var vanskelig å forstå hvorfor det utløste en noe anklagende tone mot alle/mange som hadde katt før i tråden? Dette fordi alle katteierne spesifikt hadde uttrykt sympati med problemet rundt bæsj i hagen frem til ditt innlegg, med ett unntak (Zoë). Etter det skrev du likevel

Men dere som har katter - hadde dere syntes det var greit at naboens hund bæsjen i deres og andres hager?Jeg skjønner ærlig talt ikke at man kan synes "sånn er det, bare" er greit.

og litt før

Jeg synes det er Litt rart at mange katteeiere synes det er så greit at kattene deres er til genanse, dog.

(mine uthevelser, for å begrunne hva jeg tolket som anklagende mot alle katteeierne.)

Frem til da i tråden var det altså svært få som hadde uttrykt "sånn er det bare"-holdninger. Jeg så derfor ikke at det var Zoë direkte som utløste tanken din om at alle/mange katteiere syntes bæsj i hagen var "så greit", og trodde du reagerte på at 2 -3 (kokos, skremmern og Zoë hadde uttrykt en litt skuldertrekkende holdning. Og siden kokos gjorde det allerede i #5 og majoriteten av katteiere deretter hadde uttrykt sympati med problemet og at de ønsket regulering i tettbygde strøk, så leste jeg det som tilsynelatende umotivert å peke mot alle/mange. Jeg trodde kanskje det var fordi skremmern hang seg på.

Om det var Zoës innlegg som utløste spørsmålene og slutningene dine om alle/mange forstår jeg fremdeles ikke det? Men kanskje du tenkte på katteiere utenfor denne tråden?

Sist redigert av Balanse : 04-07-13 kl 11:58.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 11:54   #386
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Balanse: Jeg tenkte på katteeierne i denne tråden som 1) sa at katter går dit de vil og man vet derfor ikke hvor de bæsjer og at katter er noe man må forholde seg til hvis man bor i tettbygd strøk
og 2) at man blir beskyldt for å ha liten evne til empati og ikke forstår hva som er de virkelig store problemene her i verden hvis man fortviler over at naboens kattehold medfører ulemper for en selv.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 04-07-13, 12:04   #387
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

MEn pøbelsara, nå fortsetter du med det jeg så i "analysen". Du trekker ut løsrevne uttalelser (forøvrig er vel begge fra en person) og tar dem til inntrykk for alle/mange. Faktum er at katteeirene i tråden før hadde uttrykt sympati og vært tydelige på at det du spør om ikke var greit, enten i sitt første innlegg eller i oppfølgende innlegg. Så da virker det merkelig å referere tilbake til alle/mange når det var en persons innlegg du reagerer på.

I tillegg sier du nå i punkt 2) at du reagerer fordi du ble beskyldt for manglende empati. Jeg kan ikke se at dette komm opp før 100 innlegg etter at du skrev #95, så det virker rart at det skal ha utløst "skjære alle over en kam"-spørsmålet ditt?

Sier du at du ikke forstår at temperaturen ble høyere i diskusjonen hvis en persons innlegg utløste generaliseringen mot alle de som hadde svart før og uttrykt helt andre holdninger enn det du tillegger dem?

Gammel 04-07-13, 12:08   #388
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Whatever. Jeg klarer tydeligvis ikke utrykke meg forståelig.

Gammel 04-07-13, 12:11   #389
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

MEn pøbelsara, nå fortsetter du med det jeg så i "analysen". Du trekker ut løsrevne uttalelser (forøvrig er vel begge fra en person) og tar dem til inntrykk for alle/mange. Faktum er at katteeirene i tråden før hadde uttrykt sympati og vært tydelige på at det du spør om ikke var greit, enten i sitt første innlegg eller i oppfølgende innlegg. Så da virker det merkelig å referere tilbake til alle/mange når det var en persons innlegg du reagerer på.

I tillegg sier du nå i punkt 2) at du reagerer fordi du ble beskyldt for manglende empati. Jeg kan ikke se at dette komm opp før 100 innlegg etter at du skrev #95, så det virker rart at det skal ha utløst "skjære alle over en kam"-spørsmålet ditt?

Sier du at du ikke forstår at temperaturen ble høyere i diskusjonen hvis en persons innlegg utløste generaliseringen mot alle de som hadde svart før og uttrykt helt andre holdninger enn det du tillegger dem?

Både kokos, Zoe og skremmern har på det tidspunktet i diskusjonen gitt klart uttrykk for at ulemper med andres kattehold er noe folk må leve med. Du må gjerne fortsette å analysere, men du bør slutte å påstå at du er objektiv.

Gammel 04-07-13, 12:13   #390
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Både kokos, Zoe og skremmern har på det tidspunktet i diskusjonen gitt klart uttrykk for at ulemper med andres kattehold er noe folk må leve med.

Ja. Det har jeg også skrevet.

Har jeg derimot skrevet at jeg er objektiv? Til og med gjentatte ganger?

Gammel 04-07-13, 12:21   #391
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Du kan svare eller whatevere-e alt du vil pøbelsara, men jeg er genuint nysgjerrig på om du faktisk er uenig i at det er å generalisere når man formulerer seg med man/mange/så greit når man reelt snakker om 3 av 17? Og det etter at 12 av de samme 17 spesifikt har sagt at de ikke har den holdningen du spør om?

Ref.

Av de 17 som har katt er det 12 som spesifiserer at det er viktg å kastrere/sterilisere, noe som begrenser problemene med streifing, slåssing og uttissing. Alle katteierne unntatt 3 nevner tidlig eksplisitt at de har sympati for de som opplever problemer med bæsj, uttissing etc. Av de 3 som ikke nevner det selv i initielle innlegg er det bare en som ikke sier det i etterfølgende innlegg. Halvparten av katteeirne uttrykker også gjennom tråden at de selv ser forbedringspotensiale ift eget kattehold, og vil skjerpe seg.

Mer enn halvparten av de 22 som plages av katter bruker sterke ord i initielle innlegg (som skuddpremie, inderlig avsky osv). Blant katteierne er det først i innlegg #53 og #63 at noen sier man må "leve med det",og da etter først i innlegget ha presisert at sterilisering og andre tiltak er nødvendig.

Jeg spurte litt før, og lurer fremdeles - Sier du at du ikke forstår at temperaturen ble høyere i diskusjonen hvis en persons innlegg utløste generaliseringen mot alle de som hadde svart før og uttrykt helt andre holdninger enn det du tillegger dem?

Gammel 04-07-13, 12:22   #392
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Ja. Det har jeg også skrevet.

Har jeg derimot skrevet at jeg er objektiv? Til og med gjentatte ganger?

Du hevder å ha analysert diskusjonen og da har vel jeg lest inn at du hevder å være objektiv. My bad, jeg jobber med analyser til daglig hvor det forutsettes at man analyserer pro og kontra og data som sier en ting og data som sier noe annet.

Jeg vil også gjøre oppmerksom på at Zoe i sitt innlegg nr 94 retorisk spør om de av oss som mener at katteskit bør fjernes, mener at alle katter skal avlives hvis man ikke får bukt med avføringsproblemet. Mitt svar i innlegg # 95 henspeier vel hva jeg synes om den type stråmannsargumentasjon.

Gammel 04-07-13, 12:26   #393
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Whatever. Jeg klarer tydeligvis ikke utrykke meg forståelig.

Ikke bare det, du evner tydeligvis ikke å lese det andre skriver, heller.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 12:32   #394
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Du hevder å ha analysert diskusjonen og da har vel jeg lest inn at du hevder å være objektiv. My bad, jeg jobber med analyser til daglig hvor det forutsettes at man analyserer pro og kontra og data som sier en ting og data som sier noe annet.

Jeg forstår ikke hva du mener med det jeg har uthevet her. Hvis du jobber med analyser til daglig ville jeg jo tro at du hadde sett at jeg redegjorde for hvilke innlegg som var analysert og hvilken tid som var brukt på det. Min oppfatning av deg (og de fleste på FP) er da at de er gode på kildekritikk og lett kan vurdere hvor alvorlig de skal ta "analysen". I motsetning til Safran stilte du meg konkrete spørsmål og i mine svar til deg har jeg derfor tatt meg tid til å gå tilbake og sett på hvorfor jeg tolket som jeg gjorde, og om det var grunnlag for feil.

Når det gjelder stråmannsargumentasjon var vel ikke spørsmålet fra Zoë helt typisk eksempel på det. Du derimot, som skriver en del om at jeg hevder og påstår ting, men stort sett ikke svarer tilbake på mine spørsmål, er litt nærmere stråmannsargumentasjon i mine øyne.

Gammel 04-07-13, 12:36   #395
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er nyskjerrig: frittgående katter har man ikke kontroll på - de bæsjer hvor de vil, og siden vi ikke går tur med dem, vet vi ikke hvor de har gjort fra seg og kan følgelig ikke plukke opp - hva er løsningen? Utrydde katterasen?

Dette svarte jeg på. Jeg har aldri hevdet at utrydning av katterasen er en løsning på noenting som helst.

Gammel 04-07-13, 12:37   #396
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvem er det som påstår at ulempene er noe folk bare må leve med? Kokos sier at hun irriterer seg ikke, zoe sier at hun tar alt til etterretning og jeg skriver at jeg hadde skaffet meg kattekasse over natten hvis kattebæsj var et problem i nabolaget.

Jeg har diskutert og argumentert litt heftig mot f.eks. Lille Meg som har problemer med at en katt spaserer over gresset i hennes hage og jeg har store problemer med å forstå irritasjonen mange har, men jeg har gjort det helt tydelig at nedbæsja hager og kattetiss på gardiner inne i huset er problematisk, og eieren bør selvfølgelig gjort oppmerksom på det.

Gammel 04-07-13, 12:38   #397
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vel en av de som bare har resignert. Men klart det er irriterende (og ekkelt!) å måtte plukke andres katters avføring opp fra plen og bed. Det antar jeg bare alle forstår.

Det er jo unektelig, synes jeg, ganske spesielt at det er sosialt akseptert i samfunnet at folk skaffer seg dyr som gjør fra seg på andres eiendom. "Det er bare sånn det er." Vel, jeg mener det ikke bare burde være sånn. Jeg synes det er veldig merkelig at det skal være greit og at man som katteeier ikke har, eller tar, noe ansvar for det. I mitt hode er det rett og slett ikke logisk. Selv om det åpenbart har blitt sånn.

Gammel 04-07-13, 12:38   #398
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikke bare det, du evner tydeligvis ikke å lese det andre skriver, heller.

Takk for vakker rødprikk. Den var nok velfortjent.

Gammel 04-07-13, 12:39   #399
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Ville du demonstrere at du kunne ståmannsargumentere nå, pøbelsara?

Eventuelt kan du lese det forrige innlegget mitt igjen, spesielt den siste setningen.

Gammel 04-07-13, 12:39   #400
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Takk for vakker rødprikk. Den var nok velfortjent.

Det er en prikk, ikke en sykdom, deal with it.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.