|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#381 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Jeg er i grunnen ikke så interessert i regnearkene dine, men jeg tror ikke jeg ble noe klokere på hvorfor du skrev som du gjorde.
![]() |
#383 |
Panzerekstremfeminist
|
Hm. Det får'n si. Balansert var det vel ikke. Men kanskje interessant. At du kan hevde at jeg umotivert spør om katteeierne synes det er greit at katter bæsjer rundt om, kommer jo rett etter innlegget til Zoe som er sitert over her, hvor hun sier at det ikke er mulig for katteeiere å vite hvir kattene bæsjer og derfor ikke særlig umotivert i det hele tatt, synes jeg. Forutsatt at man faktisk har lest så nøye som man påstår seg å ha. Hvordan du kan hevde at mitt innlegg er det som endrer tonen i diskusjonen, synes jeg er merkelig. Jeg har hele tiden vært nysgjerrig og beskrev ganske nøye hvordan naboens kattehold medfører ulempe for oss. Jeg er overhodet ikke en del av de som har sterke meninger om katter og kattehold. Men det var kanskje fordi jeg startet tråden?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriCatfight!
![]() |
#385 |
Vaklende
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg når ikke potene mine!
Nei, det er ikke fordi du startet tråden, og jeg sier ikke at jeg har lest grundig og at du var umotivert. Jeg sa tilsynelatende. Jeg så Zoês innlegg litt før, men det var vanskelig å forstå hvorfor det utløste en noe anklagende tone mot alle/mange som hadde katt før i tråden? Dette fordi alle katteierne spesifikt hadde uttrykt sympati med problemet rundt bæsj i hagen frem til ditt innlegg, med ett unntak (Zoë). Etter det skrev du likevel
og litt før
(mine uthevelser, for å begrunne hva jeg tolket som anklagende mot alle katteeierne.) Sist redigert av Balanse : 04-07-13 kl 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriBalanse: Jeg tenkte på katteeierne i denne tråden som 1) sa at katter går dit de vil og man vet derfor ikke hvor de bæsjer og at katter er noe man må forholde seg til hvis man bor i tettbygd strøk
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Vaklende
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMEn pøbelsara, nå fortsetter du med det jeg så i "analysen". Du trekker ut løsrevne uttalelser (forøvrig er vel begge fra en person) og tar dem til inntrykk for alle/mange. Faktum er at katteeirene i tråden før hadde uttrykt sympati og vært tydelige på at det du spør om ikke var greit, enten i sitt første innlegg eller i oppfølgende innlegg. Så da virker det merkelig å referere tilbake til alle/mange når det var en persons innlegg du reagerer på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriWhatever. Jeg klarer tydeligvis ikke utrykke meg forståelig.
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Panzerekstremfeminist
|
Både kokos, Zoe og skremmern har på det tidspunktet i diskusjonen gitt klart uttrykk for at ulemper med andres kattehold er noe folk må leve med. Du må gjerne fortsette å analysere, men du bør slutte å påstå at du er objektiv.
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Vaklende
|
Ja. Det har jeg også skrevet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Vaklende
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDu kan svare eller whatevere-e alt du vil pøbelsara, men jeg er genuint nysgjerrig på om du faktisk er uenig i at det er å generalisere når man formulerer seg med man/mange/så greit når man reelt snakker om 3 av 17? Og det etter at 12 av de samme 17 spesifikt har sagt at de ikke har den holdningen du spør om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Panzerekstremfeminist
|
Du hevder å ha analysert diskusjonen og da har vel jeg lest inn at du hevder å være objektiv. My bad, jeg jobber med analyser til daglig hvor det forutsettes at man analyserer pro og kontra og data som sier en ting og data som sier noe annet.
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Vaklende
|
Jeg forstår ikke hva du mener med det jeg har uthevet her. Hvis du jobber med analyser til daglig ville jeg jo tro at du hadde sett at jeg redegjorde for hvilke innlegg som var analysert og hvilken tid som var brukt på det. Min oppfatning av deg (og de fleste på FP) er da at de er gode på kildekritikk og lett kan vurdere hvor alvorlig de skal ta "analysen". I motsetning til Safran stilte du meg konkrete spørsmål og i mine svar til deg har jeg derfor tatt meg tid til å gå tilbake og sett på hvorfor jeg tolket som jeg gjorde, og om det var grunnlag for feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette svarte jeg på. Jeg har aldri hevdet at utrydning av katterasen er en løsning på noenting som helst.
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMen hvem er det som påstår at ulempene er noe folk bare må leve med? Kokos sier at hun irriterer seg ikke, zoe sier at hun tar alt til etterretning og jeg skriver at jeg hadde skaffet meg kattekasse over natten hvis kattebæsj var et problem i nabolaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er vel en av de som bare har resignert. Men klart det er irriterende (og ekkelt!) å måtte plukke andres katters avføring opp fra plen og bed. Det antar jeg bare alle forstår.
![]() |
#398 |
Panzerekstremfeminist
|
Takk for vakker rødprikk. Den var nok velfortjent.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|