|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Borte
|
![]() Sv: Barns treninger i helgene
Pøbelsara er min mentale tvilling igjen. Barn er oftest interessert i det meste er min erfaring, man må bare ta dem med på deres premisser.
![]() |
#122 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg reagerte også på dette ut fra hovedinnlegget, men det kommer nok av min oppvekst, tilgjengelighet, samt interesser. Jeg har kanskje vært to ganger på et museum i hele mitt liv. En gang på barneskolen (hjemme nordpå), og en gang på lærerskolen i Trondheim. Jeg tviler ikke på at det kan være interessant, og vi har faktisk av og til snakket om at 'vi burde' (som de sier i VG-reklamen) siden vi nå bor nært Oslo, men det blir gjerne med praten. Det er litt tiltak. Men hadde vi dratt, så hadde det ikke vært av type kunstmuseum (we don't do that), men mer andre ting. Skjelett, teknologi, historie, et.c, er sånt alle hos oss ville funnet interessant. Men til sommeren. Til sommeren skal vi. Det er slik ordlyden pleier å være. Alt skal vi rekke til sommeren. Da skal vi reise hele 4 mil til Oslo og se på ting. Da er vi turister, og gjør turistting. Men ellers i året er selv helgene travle. Vi må ta mye husarbeid da, ungene har sitt de holder på med, og akkurat nå forsøker vi å få til å dra å ake en dag og på ski en dag, før vinteren er over. Vi har ikke klart det til nå, men kanskje til helga. Sist redigert av Dronningen : 29-01-13 kl 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ej ikke møjkets heije
|
Oi. Det er bare å konkludere at vi er veldig forskjellige. Det er ingen kritikk i det, bare en konstatering.
![]() |
![]() |
#125 |
Glamorøs
|
Ja, hver sin smak, selvfølgelig. Det er vel ingen som har påstått noe annet?
![]() |
#126 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg opplever jo selv at vi har kultur i livet da, men at det i hovedsak er musikk, litteratur og film, og lite utover det. Jeg behøver derimot ikke oppsøke så mye, for å ha glede av dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Glamorøs
|
Ja, beklager, det var klønete formulert av meg. Selvsagt har dere kultur i livet deres! Rett i kulturarbeiderfella, vøtt, hvor man definerer kultur som sin egen kultur. Og akkurat det jeg ofte kritiserer andre for å gjøre.
![]() |
#128 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Barns treninger i helgeneVi er ofte på teater da, hvis det hjelper.
![]() |
#129 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Junior er veldig glad i museer og vi har hatt han med i flere år. Teknisk museum, Folkemuseet, Historisk museum, lokalmuseet når de har barnedag, gamle damplokomotiver i bruk på små lokale baner, Fram-museet osv.
![]() |
#131 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneHvor gamle er ungene dine? Min sønn syns ofte det er gøy med gamle hus, hager og båter, selv om historien rundt egentlig er drita kjedelig.
![]() |
#132 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Barns treninger i helgene7-åringen trente søndager kl 16 (tror jeg) i høst, inne i en gymsal, i tillegg til den den midt i uken på gressbanen. Dette var fotball, frivillig og faren var trener. Nå har de vinterpause. Årsaken til at de fikk seg en gymsal er at en av trenerene er lærer. Poden var stålende fornøyd og faren syntes det var ok. Jeg var bare happy jeg slapp.
![]() |
#133 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Junior synes gamle hus og staselige møbler er artig. Se her ENDA et gammelt hus!!!!!!!!!!!!!!!!! *superentusiastisk* (sitat fra Folkemuseet)
Også ville jeg dratt på Hvalfangstmuseet i Sandefjord.http://www.hvalfangstmuseet.no/
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 29-01-13 kl 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Barns treninger i helgeneJeg ble plutselig inspirert til å finne ut museum vi kan besøke når vi er på den franske og itelienske rivieraen til sommeren. Jeg tror aldri vi har vært på ferie i utlandet uten å besøke minst ett museum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Barns treninger i helgene |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Enig.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 29-01-13 kl 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
De er 5 og 7 år, og begge synes at det er veldig gøy med alt vi finner på. Det at vi aldri har vært på museum betyr ikke at vi bare sitter hjemme, altså. Det er mye som skjer i byen her av andre kulturelle ting (og vi har jo strengt tatt vært på arrangementer på sjøfartsmuseet her, men det føles ikke som å gå på museum, for vi har ikke sett på museums-tingene liksom).
![]() |
#138 |
I mål
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneVi er ikke ofte på museum i helgene, og det er ganske mye jeg heller gjør, fortrinnsvis skogstur - men det er fint som et alternativ i dårlig vær. Teknisk museum er nok vår favoritt, men det er også fordi den er så barnevognvennlig (nå er vi snart over den fasen heldigvis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Barns treninger i helgeneBrekkeparken er flott, men vent til vår/sommer når de har uteservering og parken er i full flor. De har en fin liten lekeplass, og ved inngangen kan dere låne store trehjulsykler til barna. Kjekke gangstier å sykle på!
![]() |
|
|