Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jåling for amatører

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-12, 13:44   #41
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jåling for amatører

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg hadde som nyttårsforsett i 2008 å bruke mer neglelakk. Etter det har det gått slag i slag. (Så du må være litt forsiktig, du kan bli hektet. ) Jeg har til og med begynt å bruke pudder og rouge i spesielle anledninger. Men altså, tilbake til neglelakk - det er kanskje noe en jåleamatør kan prøve seg på?

Jeg husker fortsatt hvor mye jeg bannet da jeg hadde på neglelakk før jeg giftet meg. Det er nærmere fire år siden.

Men tanken er tenkt. Særlig siden Salt og andre viser frem den ene steampunk-neglelakken etter den andre.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Etter å ha hørt mye positivt om REN-produktene kunne jeg tenke meg å prøve dem når jeg har brukt opp det jeg har. Hvor selges de, og hva koster prøvepakke?

Jeg napper eller vokser forresten brynene i hudpleiesalong, og har aldri opplevd å få tynne bryn. De beholder sin naturlige form, og får en renere kant.

Jeg kjøpte min på Vitusapotek, kosta 199. Det syns jeg er helt overkommelig for å sjekke om det funker for meg.

For min del tror jeg ikke det funker noe særlig å ta brynene hos noen andre. Det blir litt som å stadig skulle klippe panneluggen, for det koster jo nesten ingenting å holde det ved like hos frisør. Det har jeg hatt ambisjoner om mange ganger, men blir det gjort? Jeg går til frisøren 1-2 ganger i året. Så sjelden går det ikke an å ta øyenbryn.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 13:46   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt, skal kjøpe et sett og prøve.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:13   #43
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Jeg har lenge lekt med tanken på å bruke negelakk, men har ikke helt kommet dit. Skal en tur ut og handle i dag, og tenkte legge inn neglelakkshopping mens gubben og barna er på Clas Ohlson. Har du en lakk å anbefale? Hvilke farger er kjekt å begynne med for en neglelakknovise? Jeg tenker i utgangspunktet noe i litt dus farge, men det bør da også synes at det er lakk der, så de aller lyseste rosa utgår.

Jeg liker veldig godt Dior, for der er kosten buet, som gjør påleggingen mye enklere. Men jeg bruker også mye Chanel, og noen ganger OPI. Min rosafavoritt er 386 fra Dior.

Jeg liker de duse, duse rosa veldig godt også. Hvis jeg har underlakk, to lag lakk og så overlakk så ser de så shiny ut, veldig delikat.

Ellers har dette vært vinterens store favoritt hos meg, Black Pearl:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:21   #44
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Jeg ville absolutt anbefalt deg å se på youtube! Anbefaler to kanaler der pixiwoo fantastisk flinke,proffemakeupartister. Mye vill sminke men veldig mange naturlige. Den andre er grossmakeupartist han er og proff men lærer deg mye enkle tips og triks som kan gjøre hverdagen enklere. Anbefaler deg dette før du handler inn sminke. Med tanke på at du kansje ønsker noe annet etter å ha sett videoene.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:34   #45
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ellers har dette vært vinterens store favoritt hos meg, Black Pearl:

Du store min! Klarer du å legge lakk sånn - er det dine negler? Hvordan i all verden får du til så rene kanter og... ja hele greiene? Jeg ser ikke ut når jeg prøver meg på neglelakk, derfor bruker jeg det aldri. Hadde vært fint å lære seg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:39   #46
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oh, Pepper, de var lekre, begge to.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:41   #47
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke mine negler. Men det er ikke vanskelig å få til slike kanter altså. Jeg bruker ofte en q-tip med neglelakkfjerner og går rundt kantene etterpå. Og hvis du er nøye med underlakk og overlakk, så det blir shiny og jevnt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:45   #48
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hva heter den kremen Camomilla?

Kanebo, SENSAI Bronsing gel.

Gammel 21-01-12, 19:06   #49
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Neglelakk og øyenbryn blir jevnlig vedlikeholdt. Litt sminke på de verste hud-dagene og de beste humør-dagene. Ellers ikke noe. Og hudpleie - brannslukking i ny og ne, hjemme eller i salong. Kjøpt REN starter kit for sensitiv hud i ettermiddag. Nå er målet å få rutine og se om det har positiv effekt på huden. Til nå har jeg kun hatt tillitt til MD, så spent på nytt merke også.

Gammel 20-02-12, 10:32   #50
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Liten rapport:
Jeg har brukt opp begynnersettet med REN, og syns sant å si det er minimal forskjell på huden før og etter. Om noe, så syns jeg den er blitt litt verre. Så det vet jeg ikke om jeg gidder å fortsette med, egentlig. Jeg liker ikke følelsen av mye greier på huden.

Derimot har jeg fortsatt med mascara-prosjektet, og tenker jeg skal gå over til å lete etter Den Perfekte Mascara TM, den jeg har nå flasser litt, også syns jeg ikke den skiller øyevippene like bra som jeg skulle ønske meg.

Også har jeg funnet en leppestift som jeg liker. Veldig fornøyd med det. Den blir ikke leppestift-leppestift, men mer som en leppepomade med litt farge. IsaDora Jelly Kiss heter den. Det hjalp veldig på følelsen av å ha gjort noe for utseendet. Plutselig følte jeg meg litt sminket, men ikke for mye, og sånn passe fin og fjong.

Dessuten har jeg kjøpt min første neglelakk siden 2008.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 11:15   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er semijålete, går aldri på jobb uten sminke, men samtidig har jeg gått med lilla neglelakk på en finger siden januar. (Skulle bare prøve om den var fin, men gadd aldri å lakke de andre neglene.) Jålesjuske er nok et dekkende begrep.
Men ID foundation er gull verdt, beste jåletips ever.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 12:02   #52
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo oppdatere med at REN absolutt ikke slo an her. Jeg kjøpte et sett for normal hud, og alle produktene lukter så sterkt og vondt at jeg rett og slett kastet dem etter få gangers bruk. Serumet gikk først, det luktet tran. Men masken var også utrolig kvalmende, og kremene luktet altfor sterkt de også.

Ellers var jeg på spa i helgen, og der hadde de flere Dermalogicaprodukter til halv pris. Jeg kjøpte farget dagkrem som jeg pleier å bruke, og et serum jeg ikke har prøvd før.

Gammel 20-02-12, 12:29   #53
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg kan jo oppdatere med at REN absolutt ikke slo an her. Jeg kjøpte et sett for normal hud, og alle produktene lukter så sterkt og vondt at jeg rett og slett kastet dem etter få gangers bruk. Serumet gikk først, det luktet tran. Men masken var også utrolig kvalmende, og kremene luktet altfor sterkt de også.

Ellers var jeg på spa i helgen, og der hadde de flere Dermalogicaprodukter til halv pris. Jeg kjøpte farget dagkrem som jeg pleier å bruke, og et serum jeg ikke har prøvd før.

Kjøpte sensitiv, men tran-serumet er det samme. Ingen av luktene har avskrekket meg. Men jeg ser heller ingen forskjell på huden. Kanskje jeg må ha noe antialdrings-greier? Når kan man egentlig forvente å se forskjell?

Tanken på REN - at produktene er uten noe kjent skadelig, tiltaler så mye at nå kvier jeg meg for "vanlige" kremer. Fått prøve på noe som heter KIBIO før. Det likte jeg, men finner det ikke igjen.

Gammel 20-02-12, 12:34   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Huden forandrer seg vel ikke merkbart og synlig på kort tid enten man bruker det ene eller det andre. Jeg håpet også at REN skulle være bra siden de skal være fri for alt skadelig, men når produktene lukter så vondt er de uaktuelle uansett.

Gammel 20-02-12, 17:01   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt kun dagkrem, nattkrem og skrubb fra REN, men har aldri tenkt over lukten??

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 17:03   #56
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt sminkefjerner fra REN og ikke nok med at den ikke virker; den lukter vondt også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:02   #57
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes lukten på den prøven jeg fikk på REN var grusom. Minner meg om myggspray.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:07   #58
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Derimot har jeg fortsatt med mascara-prosjektet, og tenker jeg skal gå over til å lete etter Den Perfekte Mascara TM, den jeg har nå flasser litt, også syns jeg ikke den skiller øyevippene like bra som jeg skulle :

Gi meg beskjed når du finner den.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:09   #59
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Jeg synes lukten på den prøven jeg fikk på REN var grusom. Minner meg om myggspray.

Det syntes mannen min også da han kom inn på soverommet og jeg hadde smurt meg med nattkremen en halvtime før.

Gammel 20-02-12, 18:26   #60
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes dyre rensekremer og hudkremer er fullstendig bortkastede penger, så hadde ikke gidde kjøpe dette. Kjøp en lett lotion, så funker det til alt. Jeg bruker en peelingkrem i ny og ne, og syntes det er helt supert. Det gjør det for min del i alle fall, og jeg har verken uren hud eller andre problemer.

Jeg bruker litt foundation (flytende, syntes jeg ser rynkete ut med pulverfoundation), også har jeg litt solpudder oppå det. Ser veldig friskt ut. Bruker så bare mascara og kanskje blank lipgloss på en bra dag. Husk å fjerne all sminke før du legger deg.

Jeg føler selv at så lenge huden ser bra ut, så trenger man fint lite mer. Og litt foundation er vel det eneste jeg ikke kunne levd uten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.