Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Medlemssalong II

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-07, 00:23   #181
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Medlemssalong II

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men jeg prikker ofte folk jeg ikke kjenner - hvis jeg ser et godt innlegg fra en ny bruker, er det mye større sjanse for at jeg gir det en prikk, enn hvis det er en gammel kjent som jeg er "vant" til at pleier å skrive ting jeg setter pris på.

Jeg forventer jo allerede mer av de gamle kjente som jeg vet skriver og formulerer seg bra, enn av nye.
Og jeg trenger heller ikke si det til dem hele tiden, de vet det jo, jeg har sagt det før.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:24   #182
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlemssalong II

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Høres ut som om dette betyr liv og død... Gjør ikke det altså!

Neida, det gjør ikke det. Men det er jo en interessant diskusjon.

Gammel 10-03-07, 00:25   #183
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

OK. Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen.

Jeg har tatt en rask kikk på kontrollpanelet mitt, og kjenner meg fremdeles ikke igjen. Hvis noe, så vil jeg heller si at de beste vennene mine her inne får sjeldnere prikker av meg enn andre får (i alle fall i forhold til hvor mange innlegg jeg leser av dem), fordi jeg liksom ikke føler det samme behovet for å fortelle dem, fra innlegg til innlegg, at jeg liker det de skriver.

Men det er jo tydelig at det er flere i diskusjonen som bruker prikkesystemet annerledes enn jeg (og Sitron) gjør, og det er jo selvsagt lov. Og det at folk bruker det forskjellig, er en av grunnene til at jeg er enig i at det ikke bør være bare ryktepoeng som avgjør om man får tilgang eller ikke.

Det er hvertfall ingen av navnene på min gi/få prikker liste som går igjen.

Gammel 10-03-07, 00:37   #184
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg har akkurat rundet 100 innlegg og har 30 poeng ..... mange mil igjen å gå.
Jeg syntes i så tilfelle at dere må ha et tredje kriterie som f.eks anbefalinger av andre medlemmer. Vi er mange her inne som kjenner hverandre etterhvert godt fra bl.a. NM og det føles litt feil å måtte starte helt på nytt igjen her inne. Korriger meg gjerne hvis jeg er helt på jordet nå.

Jeg syntes fortsatt at dere skal sette dere ned og diskutere litt nøyerer kriteriene for å få bli medlem av denne delen. Å få nok innlegg er en ting, det er bare å skrive i vei og poste men ryktepoengene er en annen ting. Det er ikke alle som har samme skrivegave og som får postet innlegg som er så fornuftige, artige etc at andre gir ut ryktepoeng. Men selv gråe mus har ønsker og behov for å kunne komme inn på et litt mer privat sted å lette sitt hjerte.
For all del, jeg skjønner veldig godt at det må være kriterier men av og til blir de kanskje ikke helt"rettferdige" da det er mye lettere å prikke en venn enn en fremmed.

Synes du et "anbefalingssystem" en noe mer rettferdig enn et system basert på prikkepoeng og antall meldinger altså? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bli minst like "klikkete" og "urettferdig".

Fordelen med et system som baserer seg på prikker og antall meldinger, er i alle fall at det blir et objektivt system. Noen har lettere for å sanke prikker og bedre tid til å skrive meldinger enn andre, det er sant, men det er i alle fall rettferdig på det viset at dersom man tilfredsstiller de (målbare) kravene som er satt, så kommer man inn uten noe mer om og men.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg vet da det. Men det er også en kjent sak at man prikker de man kjenner mer osv. Og man får prikker i retur.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i dette. Jeg har aldri takkeprikket, og jeg kan ikke huske å ha fått noen takkeprikker noen gang. Som Skilpadda, er jeg også "sløv" med å prikke vennene mine. Det er faktisk ganske sjelden jeg prikker Skilpadda, Polyanna eller noen av de andre som jeg kjenner godt her inne og også er venner med IRL. De vet at jeg synes de skriver fantastiske innlegg og at jeg digger dem på generelt grunnlag, så det er liksom ikke nødvendig å gjøre et poeng av det hver gang de sier noe smart.

Men jeg prikker nok Skilpadda og Polyanna ganske mye oftere enn jeg prikker dem som hovedsakelig skriver "Enig" og "Kos" (for ikke snakke om "Klemz" :grøss: ), det er sant. (So sue me!)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:41   #185
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Hm........

<<---: peker:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:57   #186
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Det er godt vi er litt uenige for det er det som skaper et forum. Jeg syntes bare at det var litt viktig å få frem at tanken på medlemssalong II er bra og helt sikkert en god løsning for å kunne lette hjertet sitt i litt trygge omgivelser men at kravene kanskje var litt for uoverkommelige for de fleste (men det var kanskje meningen også).
Det er er bare å prøve det ut og se hvordan det blir mottatt.

Beklager "kæmmis" utsagnet. Det var beste forklaringen jeg kom på i farten. Kamerat ble for Stalin-preget i denne settingen

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:58   #187
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov å skrive kompis.

Gammel 10-03-07, 01:07   #188
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er lov å skrive kompis.

Det er lov og selvfølgelig et mye bedre ord. Dessverre så er det ikke alltid slik at alle ordene dukker opp når man poster innlegg :erfart:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 01:11   #189
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Kompis-kompis-kompis...det ble rart!

Gammel 10-03-07, 01:17   #190
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Man er jo litt redde for å bli lurt og for å en dag finne sine innerste betroelser klippet og limt til fora som voy, liksom.

Bare et spørsmål sånn helt ut av sammenhengen (dette har jeg lurt på i flere år, helt siden jeg kom på NM) : Hva i alle dager er voy???

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 01:20   #191
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For det er ikke til å komme i fra at "kæmmis" faktoren spiller inn endel på prikkingen

Nei, det er jeg faktisk ikke enig i. Jeg har flere IRL-kjente her inne, men de aller, aller fleste av poengene mine kommer fra andre brukere her inne. De har kommet etter trådstarter, bilder, seire i Clubby-quizer eller mine mange morsomheter

Gammel 10-03-07, 01:21   #192
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Bare et spørsmål sånn helt ut av sammenhengen (dette har jeg lurt på i flere år, helt siden jeg kom på NM) : Hva i alle dager er voy???

Det vil du ikke vite.

Gammel 10-03-07, 01:26   #193
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det vil du ikke vite.

Såpass ja.

*lurer likevel*

Gammel 10-03-07, 01:28   #194
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Såpass ja.

*lurer likevel*

Sjekk kontrollpanel.

Gammel 10-03-07, 01:29   #195
Line*
Expired

Standard

Det var ikke lov å nevne VOY på NM, ser du.

Gammel 10-03-07, 01:43   #196
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det var ikke lov å nevne VOY på NM, ser du.

Nei, jeg fikk jo med meg det.
Derfor har jeg aldri turd å spørre heller, liksom...

Gammel 10-03-07, 02:32   #197
TBM
Passiv

Standard

Hvis man vil unngå spamming og prikketigging kan man jo sette opp et tilleggskriterie, da.

Innlegg + poeng + fartstid.

F.eks.
500 innlegg + 500 poeng + 90 dager siden man registrerte seg.

Jeg vet ikke helt om det alltid er de som skriver flest innlegg som skriver "best". Jeg har det for eksempel med å slenge på en tilleggskommentar i eget innlegg under det jeg har skrevet, mens andre kanskje heller redigerer det første innlegget og legger til der. Jeg vil nødig bli sett på som en som bare vil ha høyere innleggstall etc. for det.

Innlegg sier lite om hva man har bidratt med. Ofte kan det si mer om måten man kommuniserer på forumet.

Prikker kan lett føre til "venner og venners venner-klubb".

Fartstid sier lite om aktivitet.

Men sammen kan kanskje disse tre faktorene funke?

Jeg støtter kie her. Jeg skjønner og forstår tanken bak en slik VIP-salong, men tenker at det vil være noen ok diskusjoner som forsvinner da...

Men - kanskje moddene skal være litt bevisste da på at en slik ekstra-salong skal brukes til private diskusjoner og flytte de andre innleggene ut?

Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 02:51   #198
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

"Jeg er sjempe gla i morsmelk erstatning å jeg er ingen dårlig mor"

Jeg synes du er en dårlig mor fårdi du fakktisk drikker åpp maten til ongen din!!!!!

Håper du har vett till å gji ongen no anet istede. Prøv appelsinjus. Klør dem i gommene er det fårdi di får tenner å da er d bare å helle i en klunk vodka. Da blir dem så fårnøyde att dem sover lenge osså å d er jo et tein på att du er god mor!!!

VI ER ALLE BEST FÅR VÅRE BARN!!!!!!
Ups! Caps Lock,men d gidder jeg ikke fixe.

Koz å klemz
xxx

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 02:55   #199
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff. Jeg burde virkelig ikke logge på når jeg er så overtrøtt som dette.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 03:52   #200
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Uff. Jeg burde virkelig ikke logge på når jeg er så overtrøtt som dette.

Men god underholdning blir det jo.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.