Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 13:48   #561
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Okay, rop på meg når dere trenger flere ugler.

Gammel 27-04-11, 13:52   #562
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke temaet som skaper reaksjoner. Det er din dårlige tilnærming til det.

Og dårlig samvittighet? Det er faktisk det jeg tenkte at du kanskje har, som gir seg utslag i rigide holdninger til både egen og andres ernæring. Hva er det du kompenserer for?

Gammel 27-04-11, 14:06   #563
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Ja, altså, disclaimer, jeg har ALL tro på kosthold kan være med å skape bedre helse. Absolutt. :btdt: og hele pakka.
Men det finnes ikke bare en vei, det er mange veier til Rom, hallelujastemning er som i alle andre situasjoner ikke en bra ting, og skal du komme trekkende med alvorlige beskyldninger så MÅ du ha gode kilder i bakhånd. Det er bare sånn det fungerer.

Also; ugle. Fordi ugler rocker.

Gammel 27-04-11, 14:21   #564
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Er det mulig?

Holdningene dine er mer skremmende enn den værste kosten, spør du meg.
Du er naiv om du tror ditt kosthold kan redde deg og sønnen din fra noen av de sykdommene du nevner, de kan ramme alle, uansett. Flott for dere at du er bevisst når det kommer til mat, men du burde jobbe med det seg selv. Virkelig. Og ikke dra alle under en kam.

:skuffet over å ikke få en god pannekakeoppskrift etter overskriften å dømme:

Grøten er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 14:26   #565
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg får ikke dårlig samvittighet, men jeg blir litt irritert fordi du gang på gang uttaler deg som om du er den Eneste Som Vet.

Jeg må bare signere dette.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 14:33   #566
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Ja, altså, disclaimer, jeg har ALL tro på kosthold kan være med å skape bedre helse. Absolutt. :btdt: og hele pakka.
Men det finnes ikke bare en vei, det er mange veier til Rom, hallelujastemning er som i alle andre situasjoner ikke en bra ting, og skal du komme trekkende med alvorlige beskyldninger så MÅ du ha gode kilder i bakhånd. Det er bare sånn det fungerer.

Also; ugle. Fordi ugler rocker.

Jeg bare signerer. Fuggel og hele greia.

Du må ha litt peiling for å kunne konkludere alt mulig, Nip. Den peilingen fremkommer det absolutt ikke at du besitter.

Gammel 27-04-11, 14:48   #567
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Er det dårlig samvittighet som skaper all denne hissigheten rundt dette?

Nope, det er det at du ikke kan akseptere at noen lever fin-fint i denne verden, og klarer til tross for det som skjer, å ha et ganske positivt og optimistisk syn på verden. At man ikke har dårlig samvittighet, at man ikke bekymrer seg, og at man jevnt over klarer å balansere sunt/usunt, trygt/utrygt på en helt greit måte. Du synes folk burde bekymre seg mer. Jeg synes bekymringer er ødeleggende for helsa, ødeleggende for glede, og ødeleggende for livet.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:19   #568
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Er det dårlig samvittighet som skaper all denne hissigheten rundt dette?

Neppe.

Jeg leser deg som om du ikke tror at man kan være uenig i det du synes om kosthold og likevel ha et sunt kosthold selv. Mener du det?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:28   #569
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ugle-kjøret igjen, altså?
Har bare skumlest, (man er da på jobb ) men har egentlig MS noe med kosthold å gjøre.

rine er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:30   #570
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har bare skumlest, (man er da på jobb ) men har egentlig MS noe med kosthold å gjøre.

Hvis du spiser siktet hvetemel begynner Gaia, Moder Jord, å hate deg og gir deg MS som straff.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:30   #571
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er ikke temaet som skaper reaksjoner. Det er din dårlige tilnærming til det.

Og dårlig samvittighet? Det er faktisk det jeg tenkte at du kanskje har, som gir seg utslag i rigide holdninger til både egen og andres ernæring. Hva er det du kompenserer for?

Hva skal jeg ha dårlig samvittighet for?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:32   #572
Slettet bruker
Passiv

Standard

Klart det. Det hevdes - eller ihvertfall antydes sterkt - av opptil flere forumbrukere på internettet.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvis du spiser siktet hvetemel begynner Gaia, Moder Jord, å hate deg og gir deg MS som straff.

Er dette da Gaia eller Gaiamor?

Gammel 27-04-11, 15:32   #573
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva skal jeg ha dårlig samvittighet for?

Gammel 27-04-11, 15:34   #574
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

rine er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:35   #575
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er dette da Gaia eller Gaiamor?

Jeg er litt usikker, men kjenner jeg MJ (Moder Jord, altså, ikke Michael Jackson - han var riktignok kostholdsfantast, men jeg tror ikke han hadde evnen til å gi noen MS) rett, så opptrer hun i mange forskjellige skikkelser under mange varianter av navnet sitt - også her på FP.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:36   #576
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Er det mulig?

Holdningene dine er mer skremmende enn den værste kosten, spør du meg.
Du er naiv om du tror ditt kosthold kan redde deg og sønnen din fra noen av de sykdommene du nevner, de kan ramme alle, uansett. Flott for dere at du er bevisst når det kommer til mat, men du burde jobbe med det seg selv. Virkelig. Og ikke dra alle under en kam.

:skuffet over å ikke få en god pannekakeoppskrift etter overskriften å dømme:

Jeg synes det er naiv å tro at ikke kosthold og livstil har innvirkning på kostholdet, ellers ville jeg ikke vært så opptatt av det. Jeg sier ikke at vi ikke kan rammes av sykdom, men jeg tror med ett godt kosthold og bra livstil kan man stille enormt mye sterkere og bedre rustet mot både lite og stort, og at mye kunne vært unngått i tillegg.
Jeg jobber med meg selv hele tiden, men jeg hadde aldri forestilt meg at samfunnet har så enorm innvirkning som den har, og som desverre er vanskelig å gjøre noe med, så man må bare følge strømmen og det er veldig synd da jeg sjelden synes utfallet er veldig bra.

Mye pannekakeoppskrifter her spør du meg Man har ihvertfall oppskrifter for en ukes tid om man spiser det ofte nok

Nip er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:37   #577
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvom jeg prøver å forkorte det jeg skriver betyr jo ikke at jeg ikke vet forskjellen For meg er det så utelukkende at andre er smarte nok til å skjønne og vite det, at jeg ikke tenker noe på om jeg skriver ME/MS eller ME og MS.

Du mener dette ja?
Jeg tror du bør revurdere din oppfatning av hvordan en slik skråstrek brukes. Litt sånn "håper jeg holder meg frisk, håper jeg ikke får omgangssyke/kreft" .

Forøvrig slår jeg et slag for mat og måltider for trivsel og glede.

apan er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:37   #578
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er vel fortsatt ikke sikre på hva som forårsaker MS. Noen teorier sier genetikk, andre sier at det kan være infeksjonsutløst, andre igjen trekker frem ytre faktorer. Det er høyst tvilsomt om det er pannekakeutløst.

MS er en skrekkelig sykdom, og det å hevde at den er selvpålagt og kan unngås ved å spise sunt, er omtrent like sympatisk (og kunnskapsrikt) som å si at kreft ikke rammer snille mennesker.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 15:37   #579
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg er litt usikker, men kjenner jeg MJ (Moder Jord, altså, ikke Michael Jackson - han var riktignok kostholdsfantast, men jeg tror ikke han hadde evnen til å gi noen MS) rett, så opptrer hun i mange forskjellige skikkelser under mange varianter av navnet sitt - også her på FP.

Stemmer - han var kostholdsfanatiker han. Hvordan var det der igjen? Han ble gammel og levde lykkelig?

:klarer ikke labli:

Gammel 27-04-11, 15:38   #580
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

"Dårlig samvittighet"-argumentet er like latterlig nedlatende som flertallsargumentet ("Alle andre får lov") som barn har en lei tendens til å benytte seg av. Voksne, reflekterte forumbrukere bør være i stand til å skille sak og person, og ikke måtte ty til slike løsninger når de løper tom for saklige argumenter (som kanskje ikke finnes i dette tilfellet).

Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.