Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er det med USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 00:52   #61
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med USA?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er ikke alt av elektronikk som er rimeligere her uten at jeg har noen bra eksempel. Men det kan være at jeg har feil utgangspunkte ettersom vi kan handle tax free i Norge og dermed kjøper en del elektronikk der når vi er på besøk.

Nei, elektronikk var ikke spesielt billig. Bortsett fra en spesiell arbeidslampe jeg skulle ha - det var halv pris. DS til mini var lik pris.

Gammel 22-01-11, 20:34   #62
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å glede seg på forhånd, ja. Vi kjøpte billettene for tre uker siden, reiser i juni, og jeg har vanskelig for å sove om nettene allerede. Det meste er detaljplanlagt alt, og jeg har en liste over alt jeg skal handle og hvor jeg skal spise. Jeg har ikke noe å legge til enn det andre som har blitt sagt, men jeg må bare si at jeg er enig.

Gammel 22-01-11, 20:47   #63
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har så lyst til å stå opp grytidlig en dag i NY og være ute på gatene når byen våkner til liv. Se at melbilene fyller opp lagrene til bakeren og se melstøvet legge seg, drikke kullsvart kaffe og se på at folk haster forbi med stresskoffertene sine. Jeg kan se på sånt i timesvis, jeg elsker å sitte på flyplasser og se på folk også. Gjør meg ingenting at jeg skal sitte på Schipol i seks timer.

Åh, det er fantastisk. Vi ankom NYC kl. 14 lokal tid, og dro da rett på hotellet. Hadde en runde ute før vi gikk hjem, med planer om å gå ut og spise igjen ... Vi sovnet på senga begge to og våknet grytidlig neste morgen. Var ute og gikk før kl. 07 og fikk virkelig se byen våkne til liv en vakker vinterdag. DET var magisk!!

Ellers er USA som en slags fantasiverden. Jeg føler vi levde i et vakum begge gangene vi var der i fjor. En egen boble med en helt spesiell stemning. Folk er så utrolig vennlige, det er mye å se, ja - man føler seg nesten midt i en filminnspilling. Det er noe spennende rundt hvert hjørne. Og til sist; handlemulighetene. De er jo også temmelig fantastiske - særlig for en som liker å ha litt av det som ikke ALLE andre har her hjemme!

Gammel 22-01-11, 20:49   #64
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Å glede seg på forhånd, ja. Vi kjøpte billettene for tre uker siden, reiser i juni, og jeg har vanskelig for å sove om nettene allerede. Det meste er detaljplanlagt alt, og jeg har en liste over alt jeg skal handle og hvor jeg skal spise. Jeg har ikke noe å legge til enn det andre som har blitt sagt, men jeg må bare si at jeg er enig.

Haha, jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Vi var over sist i sommer og siden da har vi snakket om at vi ville reise til våren/sommeren igjen. Billettene ble endelig bestilt i november, og siden da har jeg vært som en unge. Jeg har skikkelig nedtelling og sommerfugler i magen - gleder meg stort!!

Generelt er jeg ellers misunnelig på alle som skal ut og reise, jeg elsker å reise!

Gammel 22-01-11, 21:27   #65
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Him: Jeg skrev feil. Det er ikke Smiths venner heller, men selvfølgelig Amish. :klaskepanne:

Gammel 23-01-11, 08:19   #66
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt noe ønske om å reise til USA, egentlig. Det er steder jeg har reist til i andre verdensdeler som jeg gjerne skulle besøkt igjen, og land jeg aldri har besøkt som jeg gjerne skulle sett. Men så sitter jeg her, da, på et motellrom i en knøtteby langs California Highway 1... Og skal være seks måneder i landet. Etter snaut tre uker her lurer jeg litt på hvor mange ganger Ulvefar og jeg har sett på hverandre og sagt "amerikanere er gærne". Og det er på tross av at vi har plassert oss i en helt spesielt hyggelig by, Santa Cruz. Men det som slår meg som mest fascinerende, er egentlig følelsen av å være i en film. Eller en sitkom. Amerikansk populærkultur er så innpodet i oss, det er tidvis litt rart å se butikkskilt, varer, høre folk snakke. Jeg merker jeg blir fascinert bare av å se pop tarts i butikkhylla, lese innholdsfortegnelsen og lure på hvordan Gilmore Girls kan overleve på noe så usunt! Kjøre forbi en butikk midt i en travel handlegate og se plakatene i vinduet for alt mulig okkult og mystisk, og lure på om det er åsted for neste mord Charmed-søstrene må ordne opp i. I går kjørte jeg Sunset Boulevard, og så Beverly Hils-skiltet, dere vet det fra Beverly Hills 90210?

(Men vi har altså vært veldig heldige med valget av by. Og ingen har spurt om hvilken kirke jeg går i. Derimot skal jeg på nattlig måneskinns bivokslysstøperkvinnekveld om et par uker. Nevnte jeg hippieland? )

Gammel 23-01-11, 08:21   #67
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hvorfor knegger jeg? Jeg mener det jo!

Men kjære deg, bare si hva du vil ha, da?

Gammel 23-01-11, 22:49   #68
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men kjære deg, bare si hva du vil ha, da?

Det er ikke til meg, men til guttene mine. Og de ønsker seg t-skjorter og hettejakker/gensere i merkene DC, Volcom, Burton, Nomis og andre skateboard og snowboard-merker. Finner du butikker med disse merkene må du gjerne si ifra.

Gammel 24-01-11, 00:29   #69
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jet kan se ogsaa! Kan du send navnene paw mail til Meg og ev stoerrelser saa at jet alltid har det med?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 09:06   #70
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott Pelen. Sender deg en mail i ettermiddag når jeg kommer hjem fra jobb.

Så snille dere er!

Gammel 24-01-11, 09:55   #71
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Him: Jeg skrev feil. Det er ikke Smiths venner heller, men selvfølgelig Amish. :klaskepanne:

Takk skal du ha Hobbes.

Gammel 24-01-11, 18:45   #72
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Nabojenta, Santa Cruz er et skatemerke i seg selv, et av de eldste og mest tradisjonsrike. Jeg tror jeg blir rullet i tjære og fjær om jeg etterspør et annet her i byen. Til gjengjeld finnes det egne Santa Cruz skateklærbutikker.

Gammel 24-01-11, 19:16   #73
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hatt noe ønske om å reise til USA, egentlig. Det er steder jeg har reist til i andre verdensdeler som jeg gjerne skulle besøkt igjen, og land jeg aldri har besøkt som jeg gjerne skulle sett. Men så sitter jeg her, da, på et motellrom i en knøtteby langs California Highway 1... Og skal være seks måneder i landet. Etter snaut tre uker her lurer jeg litt på hvor mange ganger Ulvefar og jeg har sett på hverandre og sagt "amerikanere er gærne". Og det er på tross av at vi har plassert oss i en helt spesielt hyggelig by, Santa Cruz. Men det som slår meg som mest fascinerende, er egentlig følelsen av å være i en film. Eller en sitkom. Amerikansk populærkultur er så innpodet i oss, det er tidvis litt rart å se butikkskilt, varer, høre folk snakke. Jeg merker jeg blir fascinert bare av å se pop tarts i butikkhylla, lese innholdsfortegnelsen og lure på hvordan Gilmore Girls kan overleve på noe så usunt! Kjøre forbi en butikk midt i en travel handlegate og se plakatene i vinduet for alt mulig okkult og mystisk, og lure på om det er åsted for neste mord Charmed-søstrene må ordne opp i. I går kjørte jeg Sunset Boulevard, og så Beverly Hils-skiltet, dere vet det fra Beverly Hills 90210?

(Men vi har altså vært veldig heldige med valget av by. Og ingen har spurt om hvilken kirke jeg går i. Derimot skal jeg på nattlig måneskinns bivokslysstøperkvinnekveld om et par uker. Nevnte jeg hippieland? )

¨Åh, Santa Cruz! Visste du at yndlingsungdomsvampyrfilmen med yndlings-Kieferen min er spilt inn der? Åh, som jeg drømmer om Santa Cruz ...

Gammel 24-01-11, 21:02   #74
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Vi reiser til USA til sommeren. Vi har egentlig ikke tenkt så mye på det tidligere, men etter et Middelhavscruise sist sommer ønsker vi å prøve cruise i karibien i år. Etterhvert tenkte vi at når vi først reiser såpass langt, hvorfor ikke oppleve litt mere av USA enn flyplass og cruisehavna. Vi skal først et par dager i Fourt Lauderdale før ei uke på cruise i karibien, så ei uke i Orlando før vi tilslutt avslutter med ei lita uke i Miami. Vi har booket alt foruten leiebilen nå, og gleder oss enormt til avreise. Storkoser meg med planleggingen!

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 21:26   #75
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi reiser også i sommer, og skal være der i 7 uker. Gleder meg ganske mye, ja. Flyet lander i Chicago, hvor vi kommer til å få med oss Taste of Chicago og 4 juli. Etter det så er planene åpne. Vi tenkte først å kjøre ned til Florida og bli der noen uker(gjorde det samme for 2 år siden) men så er det så mye annet som vi ikkehar gjort, og som vi kunne tenke oss å få med. Så vi får se.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 02:51   #76
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

¨Åh, Santa Cruz! Visste du at yndlingsungdomsvampyrfilmen med yndlings-Kieferen min er spilt inn der? Åh, som jeg drømmer om Santa Cruz ...

Nei, det visste jeg ikke. Hvilken film er det?

Gammel 25-01-11, 08:28   #77
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjetter på The Lost Boys.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 10:25   #78
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørte jeg Lost Boys? Kiefer? :faller i staver:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 01:57   #79
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg gjetter på The Lost Boys.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hørte jeg Lost Boys? Kiefer? :faller i staver:

Jah.

Gammel 26-01-11, 06:15   #80
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Dere får ta en pilegrimsferd til Santa Cruz.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.