Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er det med USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-11, 18:35   #1
Albertine
Passiv

Standard

Hva er det med USA?

Helt siden jeg begynte å snuse på muligheten for å dra til USA har jeg blitt overøst med utsagn om hvor heldig jeg er som får dra. Hva er det med USA som gjør at det er så utrolig bra å reise dit? Hva opplever man der som man ikke får i Norge eller Europa for den del? Nevn gjerne hva som er bra med Miami og New York.

Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:48   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med USA?

Jeg synes bare at du er heldig som skal på tur. Hadde det vært Sidney du skulle til, DA hadde jeg vært skikkelig misunnelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:52   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hva som er så spesielt med USA.

Gammel 21-01-11, 18:57   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noen sånn forhold til USA. Jeg er bare generelt misunnelig på alle som får reise til andre land.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:57   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

USA har aldri vore på mi liste, men dei siste åra har eg begynt å tenke på at eg eg har jo lyst å sjå dette landet også (eh.. eller ein brøkdel av det rettare sagt). Det er eit land som har påverka oss veldig på godt og vondt, og da vil eg gjerne ha opplevd det sjøl. Så er det jo masse å sjå der - fantastisk natur bl.a., men da må ein vel ta seg god tid og reise mykje rundt. Eg veit ikkje om vi noko gong kjem så langt.

Så nei, ikkje på mi topp-liste, men eg vil dit ein gong. Har mykje i Europa eg har lyst å sjå først.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:02   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ingen lengsel til USA før jeg var her første gangen. Det var Pelenmannen som gjerne ville reise hit og jeg ble med

Men jeg ble litt betatt, av de åpne menneskene, av folk som snakker med deg til tross for at de ikke kjenner deg. Av de store forskjellene fra sted til sted, av at det er så mange mennesker som bor her og som kommer fra så mange forskjellige steder. Av klimaet (i hvert fall her der vi bor), av strendene, av at de er så avslappet, av at mye er ganske rimelig, av kulturforskjellene og av maten (ikke all selvsagt). Av matbutikkene som har så mye morsomt og at man finner det meste.

Men aller mest av menneskene, jeg digger virkelig åpenheten og høfligheten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:08   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

USA er vel omtrent det samme for Europa som Spania er for Usa. Altså, langt vekke = eksotisk.

Jeg har vært i USA to ganger. Jeg synes det er flott. Det er en veldig annerledes kultur.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:10   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare vært i NY, men før jeg var der hadde jeg ingen "lengsel" mot USA, tvert i mot. DET har jeg nå. NY er magisk.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:12   #9
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har ønsket å reise dit omtrent hele livet, og spesielt etter at jeg begynte å undervise i engelsk. Føles helt feil å undervise i amerikansk kulturkunnskap når jeg ikke har førstehånds kjennskap til landet. Håper å få se to veldig forskjellige byer og kulturer nå.

Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:13   #10
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har alltid vært fascinert av USA, har bodd der og vært på ferie flere ganger. Jeg liker kontrastene, man har det beste og det verste av alt, fantastisk natur, ulike kulturer. Man kan dra fra by til by og det er som å komme til et nytt land. Urbane New York, homsebyen San Fransisco, Seattle som er som et lite Norge, El Paso som er som et lite Mexico osv, osv.

Og så er jeg enig i at menneskene er mye hyggeligere og høfligere enn vi er i Norge. Ikke uvanlig at fremmede f.eks. kan komme bort å gi deg komplimenter.

Gammel 21-01-11, 19:17   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg misunner deg ihvertfall for jeg synes USA var noe heeelt annet enn Europa,
mye pga det Pelen skriver.
Og så får man litt følelsen av å være i en amerikansk film

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:20   #12
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært i Usa og det ga ikke noe særlig mersmak egentlig. I hvert fall ikke de stedene jeg var. Eneste som frister er New York; jeg elsker storbyer.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:20   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Alle lysene på Times Square. Og at det lukter vanilje overalt. Og at det ser ut som på film, men folk er hyggelige. All den deilige maten. Den første dagen - de søte ekornene. Det er bare veldig ålreit rett og slett. Jeg var helt lugn på NY til jeg hadde vært der. Nå er det en ferie jeg får stjerner i øynene av å tenke på.

Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:22   #14
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har så lyst til å stå opp grytidlig en dag i NY og være ute på gatene når byen våkner til liv. Se at melbilene fyller opp lagrene til bakeren og se melstøvet legge seg, drikke kullsvart kaffe og se på at folk haster forbi med stresskoffertene sine. Jeg kan se på sånt i timesvis, jeg elsker å sitte på flyplasser og se på folk også. Gjør meg ingenting at jeg skal sitte på Schipol i seks timer.

Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:24   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

NY våkner ikke til liv, Albert. Det er jo byen som ikke sover.

Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:27   #16
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Alle lysene på Times Square. Og at det lukter vanilje overalt. Og at det ser ut som på film, men folk er hyggelige. All den deilige maten. Den første dagen - de søte ekornene. Det er bare veldig ålreit rett og slett. Jeg var helt lugn på NY til jeg hadde vært der. Nå er det en ferie jeg får stjerner i øynene av å tenke på.

Som jeg skulle sagt det selv.

Gammel 21-01-11, 19:48   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Morsomt at du skulle spørre om dette - jeg skal også til USA for første gang snart, og får samme reaksjoner som deg. Har aldri hatt noen dragning dit selv, så jeg lurte på det samme.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:56   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde heller ingen dragning, heller tvert i mot, men etter å ha vært 2 ganger i NY, kunne jeg flyttet dit på dagen om jeg hadde fått muligheten. Den byen er virkelig magisk. Og byen sover aldri. Nattestid er det like mye folk ute som det er på Karl Johan en lørdag formiddagen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 20:02   #19
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mitt inntrykk er at folk som aldri har vært i USA, er lunkne eller negative, mens folk som har vært der, gjerne reiser tilbake, og mange blir frelst. Litt forenklet, kanskje, men i min omgangskrets er det i alle fall noe i det.

Gammel 21-01-11, 20:03   #20
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært i NY et par ganger og synes byen er flott! Har også vært et par andre steder der borte, bl.a. Grand Canyon, hvor naturen er veldig ulik hva vi er vant til her. Har i tillegg vært i et par byer som ikke gjorde spesielt inntrykk på meg. Sånn generelt er vel jeg typen som foretrekker atmosfæren i gamle byer i Sør-Europa framfor USA, men det er absolutt morsomt å ta en tur over dammen altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.