|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har tro på forbedring
|
![]() Re: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?FOrøvrig er det ikke de store og alvorlige tingene jeg brøler for altså - da er jeg krampeaktig pedagogisk - og det hører jeg igjen i storebror.
![]() |
#82 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg lo høyt av Atle Antonsen.
![]() |
#83 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Når jeg først hever stemmen og brøler er det både velfortjent og på sin plass.
![]() |
![]() |
#84 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?
Åh, ja! Tror tre av fire brølinger har skjedd i bilen, etter en morgen der det har vært krangling om hvem som skal sitte hvor, hvem som skal ha hvilket Donald, hvem som kom først frem til trankøen (
![]() |
#85 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Trankøen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg brøler. Jeg er jo ganske høylydt til vanlig, så når jeg blir sint økes volumet enda noen hakk og blir jeg skikkelig rasende brøler jeg høyt. Både til mann, barn, bror og foreldre. Til venner og kollegaer har jeg aldri brølt, heldigvis.
![]() |
#87 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#89 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg har aldri gitt ungene mine tran. Eller jo, den første fikk noen ganger. Dette er vel faktisk litt Dårlig Mor, det? :bekymret: |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Erfaren nok
|
Da er vi to.
![]() |
#91 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg kan brøle ja.
![]() |
#92 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Er det bare meg som er brølemamma og som har vondt i magen over det? Jeg syns aldri det er på sin plass å brøle, det må da virke veldig truende. Å bli sint og heve stemmen - helt ok - men å rope og brøle? Det er en forferdelig måte å opptre overfor barn, føler jeg. Jeg trodde jeg var aldri så lite unormal og hater den siden av meg, så sånn sett er det en trøst å se at det er flere med samme svakhet. Men jeg klarer altså ikke å tenke at det er greit noengang, ikke overfor barn. |
![]() |
![]() |
#93 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg liker ikke når jeg brøler, jeg prøver å la være, og sier unnskyld når jeg gjør det.
![]() |
#94 |
villende
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg blir fullstendig satt ut lenge etterpå hvis jeg har blitt skikkelig sint. Det er rett og slett ingen god følelse å bli så rasende at man ender opp med å overreagere og heve stemmen for mye. Og jeg sier alltid unnskyld til barna hvis jeg har overreagert. Jeg pleier også å si at det ikke er greit at jeg gjør det selv om jeg sier unnskyld etterpå, men at det er viktig å si unnskyld når man har gjort noe som man vet er galt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
En som trener
|
Jeg er oppvokst i et hjem med til tider høyt desibel og mye temperament (både moren min og søsteren min er høylytte drama-queens), og det har hatt motsatt effekt på meg. Jeg er nokså konfliktsky og tar (altfor) lett til tårene om f.eks. mannen min hever stemmen til meg. Hissighet på personalmøter har jeg faktisk nesten opplevd, tror jeg (eller så har jeg vel trukket meg ut fra konflikten og observert det "utenfra"). |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er fryktelig hissig, det har jeg alltid vært. Kort lunte, og eksplosivt sinne som går fort over. Har fått unger av samme sorten. Dermed blir det også brøling innimellom. Stort sett i forbindelse med at ungene sloss/krangler/bråker og ikke hører uansett hva jeg gjør. Jeg tror aldri jeg har hatt behov for å rope eller brøle med mindre enn to unger hjemme. Jeg har også mye lenger lunte med andres barn, takk og pris.
![]() |
#97 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg brøler nok sjelden, men jo, jeg kan både heve stemmen og rope : NÅ ER DET NOK!
![]() |
#98 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes også det er en forferdelig følelese etterpå de gangene jeg har brølt til datteren min. Angrer og ber alltid om unnskyldning. Det må oppleves truende og skremmende, ja, for barna. Og da tenker jeg ikke på å bli sint og heve stemmen litt, men altså skikkelig ute av kontroll brøling.
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
Her har du meg også. Det med å ta til tårene er et handicap i mange tilfeller, og hemmer meg litt i hverdagen. Mamma var av typen adrenalinsint og kjeftetet, men så blåste det fort over også. Pappa har aldri hevd stemmen til meg noen gang.
![]() |
#100 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er nok også på det nivået at det handler om en overraksjon.
![]() |
|
|