Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 17:33   #201
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg anser meg som medlem av et fellesskap. Et forumfellesskap, et lite samfunn. Jeg mener at alle brukerne av det samfunnet bør ta vare på hverandre, stille opp for hverandre, på tross av uenigheter om sak.

Og når du da insinuerer mobbing i det samfunnet jeg føler at jeg er blitt en del av, og jeg mener det er en urimelig påstand, sier jeg i fra!

Det er ikke værre enn det. Personangrep? Hvor? Når?

Du har ropt om mobbing før, og det virker som selvutnevnt forumpoliti. Å si meningen sin er greit, og da får man vel også tåle å bli motsagt, uten å kalle det mobbing. Selv om flere er enige, betyr ikke det at de "rotter seg sammen". :åppklarer:
Ikke leter jeg ette noe å ta deg på heller, det blir for kjedelig. Jeg kan ikke noe for at du uttaler deg surmaga og hårsårt. Etter MIN oppfatning.

Jeg skjønner at du har fått blod på tann nå, men jeg synes denne diskusjonen har tatt helt av på feil spor Line! Ifølge det flotte innlegget som Desembermamma startet med
Og jeg gidder rett og slett ikke å svare deg på det du har skrevet over om meg, om selvutnevnt forumpoliti, gale med avateren min,at jeg uttaler meg surmagra og hårsårt. Sikkert noe mer hvis du leiter godt etter i innleggene mine. Men jeg tror du vil bli skuffet!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 17:35   #202
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det to forskjellige krangler her nå? :forvirret:

Gammel 16-02-07, 17:36   #203
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg skjønner at du har fått blod på tann nå, men jeg synes denne diskusjonen har tatt helt av på feil spor Line! Ifølge det flotte innlegget som Desembermamma startet med
Og jeg gidder rett og slett ikke å svare deg på det du har skrevet over om meg, om selvutnevnt forumpoliti, gale med avateren min,at jeg uttaler meg surmagra og hårsårt. Sikkert noe mer hvis du leiter godt etter i innleggene mine. Men jeg tror du vil bli skuffet!

Jeg synes ikke du skal beskylde meg for å lete.

Jeg tror heller ikke at Desembermamma mener at vi ikke skal få si hva vi mener.

Og jeg har skrevet et innlegg på første side angående hva jeg mener om dette forumet, og hvorfor jeg finner det fint å være her.

Du mener ditt, jeg mitt. Og det er helt greit. Og nå har vi jo begge fått sagt hva vi mener, ikke sant?

Da er det vel Bye gones? I hvertfall for meg.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 17:37   #204
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ikke nå lenger.

Gammel 16-02-07, 17:41   #205
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Nope Her er det Bye Gones too!

Gammel 16-02-07, 17:45   #206
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Puh! : pusterlettetut:

Gammel 16-02-07, 17:47   #207
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke kranglet på leeeeeeeeeeeenge. Folk er oftest altfor saklige her til at jeg finner noe å henge meg opp i.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 17:49   #208
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Enig!

også enig!

Gammel 16-02-07, 17:52   #209
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og hvis noen lurer på hva Elin er enig i etter ca 200 innlegg ( ), så går det an å klikke på den blå pilen i quoten bak Claire sitt navn.

Gammel 16-02-07, 17:54   #210
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Mobbing.... :hmmm:

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Altså nå må dere gi dere!

Tilfeldig valgte eksempler på at det er vanskelig å unngå misforståelser når vi henvender oss til hverandre skriftlig. Jeg oppfattet perpers hmmm humoristisk, det gjorde ikke Mandarin.

Det er også eksempel på det som Tinetoff sier,- at det ikke går an å starte med blanke ark, vi har en historie. Jeg 'kjenner' perper, og leser hennes innlegg uten å tro at hun har en skjult agenda. Andre leser ut fra humør og dagsform etc.

Jeg er glad for takhøyden her inne, og jeg er og glad for denne diskusjonen, og at vi får snakket om hvordan vi ønsker å ha det.

Influensapreget hilsen, nolo.

Gammel 16-02-07, 17:55   #211
Line*
Expired

Standard

(Av Desembermamma)

Gammel 16-02-07, 18:35   #212
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

... og hvis noen lurer på hva Elin er enig i etter ca 200 innlegg ( ), så går det an å klikke på den blå pilen i quoten bak Claire sitt navn.

Oh - lykke!

Og dette var mitt bidrag i denne tråden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:07   #213
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg ler fremdeles av at jeg ble beskyldt for mobbing i denne tråden.

Gammel 16-02-07, 19:25   #214
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg ler fremdeles av at jeg ble beskyldt for mobbing i denne tråden.

Er du beskyldt for mobbing?

Jøss, det fikk jeg ikke med meg. Jeg må virkelig ha skumlest denne tråden. Hvor da?

Gammel 16-02-07, 19:27   #215
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Svar nr 213 i denne diskusjonen.

Gammel 16-02-07, 19:38   #216
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Tilfeldig valgte eksempler på at det er vanskelig å unngå misforståelser når vi henvender oss til hverandre skriftlig. Jeg oppfattet perpers hmmm humoristisk, det gjorde ikke Mandarin.

Det er også eksempel på det som Tinetoff sier,- at det ikke går an å starte med blanke ark, vi har en historie. Jeg 'kjenner' perper, og leser hennes innlegg uten å tro at hun har en skjult agenda. Andre leser ut fra humør og dagsform etc.

Jeg er glad for takhøyden her inne, og jeg er og glad for denne diskusjonen, og at vi får snakket om hvordan vi ønsker å ha det.

Influensapreget hilsen, nolo.

Til Vims!
Les dette, så ser du at ikke alle oppfattet det slik , og det var heller ikke slik ment., Det har jeg skrevet det lenger oppe i tråden her også Så det var overhodet ingen skjult agenda! ppklarer:

Gammel 16-02-07, 19:39   #217
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg bare la merke til hva DU skrev jeg.
Hva vil du frem til?

Gammel 16-02-07, 19:39   #218
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Ah. Nå er jeg med.

Gammel 16-02-07, 19:42   #219
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ah. Nå er jeg med.

Det var bra

Gammel 16-02-07, 21:01   #220
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er faktisk et meeeget viktig poeng, som alle bør bite seg merke i. Det er utrolig lett å lese en hel roman mellom linjene dersom man vil det, eller tolke et ord eller setning helt motsatt av hva den var ment.

På sms kan en person svare "ok" og 10 personer vil tolke den på kanskje 10 forskjellige måter. En synes det er greit, en annen blir sur fordi den selv hadde skrevet en lang melding og ville ha et tilsvarende svar osv osv.

For å illustrere nærmere: Tidligere i dag satt jeg på msn med to venninner, den ene satt ved siden av meg (på kafe) og vi hadde hver vår pc. Den som ikke var der skrev "bestem dere" som et svar på en samtale vi hadde rundt et par ulike forslag. Umiddelbart tolket jeg det som utålmodig, mens hun ved siden av meg leste høyt "bestem, dere". Og det var det siste som var meningen, for det kom umiddelbart etterpå fra avsender - før vi hadde sagt noe.

Vi er alle forskjellige, vi har ulik bakgrunn og ulike følelser og sinnsstemninger. Vi kan ha hatt en bedriten dag, pms, grinete mann, whatever og det vil kanskje påvirke hvordan vi tolker et innlegg fra en annen. Og motsatt, andre dager er vi i kjempehumør, alle mennesker er flotte og vi føler oss usårlige. Da kan man trekke på skuldrene av en sur kommentar eller svare noe tilbake.

Jeg er en person som ikke liker krangler eller negative tilbakemeldinger. Jeg innrømmer gladelig at det går inn på meg når noen svarer ekkelt på sakligheter. Derfor holder jeg meg unna krangler, stort sett.

I begynnelsen trivdes jeg eksepsjonelt bra på FP, det var som en koselig vennegjeng som skravlet over en kaffekopp (eller et glass rødvin). Men når vennegjengen utvides med venners venners venner og bekjente og andre blir det vanskelig å ha det slik. På en måte er det litt synd, på den annen side er det slik livet er. Jeg håper likevel vi kan forsøke å holde på en god tone, morsomheter som kun er ålreit ironi eller lattervekkende spøker, og hjelpsomheten når noen spør om noe. Man kommer langt med et smil , som oftest lenger enn .

(Dette ble langt...og jeg tar meg nok en gang i å misunne folk som Vimsen og Kirsebær som kan kunsten å svare med en megetsigende setning .)

Sist redigert av kiddo : 16-02-07 kl 21:04. Årsak: Smiley som punktum....iiiiiiik
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.