|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Det aller, aller viktigste er å ha tittel på gravsteinen |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Til og med mine barns oldemor er ganske oppegående, og når hun får høre at "eyh, det er ikke så kult å si "tante", de gjør en jobb, vettu", så skjønner hun det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er litt på Trulte sitt nivå. Klart at "tante" kan oppfattes nedlatende og "hersketeknisk" i endel sammenhenger, som feks profesjonelle. Men å bli forbannet og sur er vel å gå aaaalt for langt.
![]() |
![]() |
#45 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Meningen min er at jeg synes det er "komisk"/ les: selvhøytidelig å være svært opptatt av tittelen sin der det ikke har en praktisk betydning.
![]() |
#47 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg jobber i barnehage (ikke førskolelærer), og har opplevd en del ganger at besteforeldregenerasjonen sier tante. Jeg har derimot til gode å oppleve at noen blir synlig fornærmet av det. Vi legger merke til det, ja, men ikke noe utover det. Er det egentlig en voldsomt utbredt problemstilling at barnehageansatte blir supersnurte om bestemoren til Per omtaler dem som tante den dagen hun henter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
Det har en praktisk betydning. Det er med på å øke statusen på et lavtlønnet yrke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Kidding, right?
|
Da burde de jo kalt seg "adm.dir." istedet vel? :fjaser:
![]() |
![]() |
#51 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Joda, min svigermor gjør det. Jeg ler litt inni meg når hun sier det, og føler meg litt beskjemmet når hun gjør det overfor de ansatte i barnehagen. Jeg oppfatter denne ordbruken som at man har fallt litt av lasset. Vi har vel prøvd å forklare henne at man ikke bruker slike betegnelser, men det går ikke helt inn. Hun er også veldig glad i å skryte av hvor flinke ungene er når de er sultne og spiser masse av den grunn ... Og ja, hun er over 80. Sist redigert av ElinM : 26-12-09 kl 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Ingen dum idè, men hva skal vi kalle styreren i barnehagen da? Presidenten? Oh, borgermester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er utdannet førskolelærer og jobber som pedagogisk leder. De gangene jeg titulerer meg som pedagogisk leder er når det faller seg naturlig. F.eks så syns jeg det er helt naturlig når det kommer nye barn og jeg skal presentere meg overfor foreldrene, da bruker jeg alltid tittelen min.
![]() |
#54 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvorfor sier man Pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Om du ringer som rådgiver Trulte så kan du vel presentere deg som det også når du ringer barnehagen. Når jeg ringer barnehagen så presenterer jeg meg som xxxx, mammaen til xxxxxx, for det er jo i den forbindelsen jeg ringer
![]() |
#55 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.At jeg er ansatt som pedleder henspeiler hvilket ansvarsområde jeg faktisk har. Og jeg er utdannet førskolelærer. Min styrer/enhetsleder er også utdannet førskolelærer, med tilleggsutdanning innenfor økonomi. Vi har også to fagkonsulenter i barnehagen. De er utdannet førskolelærere med fordypning i norsk og matematikk, samt veiledning og spespedutdanning. Vi gjør forskjellige ting og har forskjellige ansvarsområder. Og har forskjellig lønn. Og lønnen er søren ta meg viktig, i allefall for meg. Vi er underbetalt alt som det er, og jeg vil gjerne ha betalt for den jobben jeg gjør og det ansvaret jeg har. Tre år på høyskole har gitt meg et høyt studielån som også skal betales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Enig, skulle til å si det samme ... er man over 80 så kanskje man kan unnskyldes for ikke å vite bedre ...
![]() |
#57 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I dag er de flest styrere ansatt som enhetsledere, fordi de gjerne har ansvar for flere barnehager. I min barnehage har enhetsleder ansvar for over 50 ansatte. Hun er allikevel dårligere lønnet enn rektor på skolen her som har ansvar for 25 ansatte. Rektor er en bedre betalt stilling enn enhetsleder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Tittel og tittel....
|
I vår barnehage har vi ikke styrer, vi har en fagansvarlig.
![]() |
#59 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg synes det er en ære jeg når barn jeg ikke er tante til føler for å kalle meg tante Maz. Noen gjør det fremdeles som voksne og det synes jeg er kost. For meg er tante en æresbetegnelse vel så mye som noe som betegner slektskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg er lissomtante for barn jeg ikke er i slekt med jeg også, come on, det er selvfølgelig kjempekoselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|