Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 10:46   #161
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

bina -

Gammel 27-10-09, 10:47   #162
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Liker du ikke Nina Karin Monsen?!?

Å høre henne snakke er som å få bakvendt kolera; dritt som sprer seg muntlig.
Men selv om jeg irriterer meg over "filosofer" så ser jeg ikke for meg henne som typisk for yrkesgruppen. Tross alt, det skal de ha.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 10:52   #163
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulvefar - hvordan får du til å si ting så fantastisk bra - bakvent kolrea?

Forresten kom jeg på en yrkesgruppe til som irriterer vettet av meg - forværelsedrager. Når jeg har avtale om å ringe en lege "onsdag klokka da og da", men forværelsedragen blånekter å sette meg gjennom, da legen ikke har telefontid før tirsdag mellom 14 og 15. Samme pokker hva jeg sier, forværelsedragen står på sitt, før hun blir sur, og bare legger på.

Det er da mor Inagh er stygg og ringer legen via bakveier. En avtale er nemlig en avtale, uansett hva forværelsedragen mener.

Gammel 27-10-09, 10:55   #164
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forværelsesdrager, ja. Jeg tenkte akkurat på dem.

For jeg har en legetime i morgen, bestilt i august. Sånn går det når man går gjennom forværelsesdragene. Når jeg så kommer inn til legen, tror jeg det er sannsynlig at han vil følge meg opp litt fremover, og da kommer det til å være null problem å få en time i neste uke.

Dessuten kommer jeg til å be ham om skriftlig bekreftelse på at jeg skal ha influensavaksine (vanlig, ikke svin). For han sier jeg skal ha den hver høst, og jeg vandrer optimistisk ut på forværelset for å sette den, og blir møtt av en drage som mener at jeg ikke trenger den og derfor ikke får lov til å få den.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 10:56   #165
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Kanskje vi kan inkludere engleskolelærerne også? De har ganske stor tro på seg selv (og mye annet rart), virker det som.

Selvsagt! De var ikke en yrkesgruppe som falt meg inn, men Embs har et poeng. Engleskolelærere (og nært beslektede yrker) vinner glatt irritasjonskonkkurransen om det står til meg!
(Jeg må ha fortrengt deres eksistens i rent selvforsvar.)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:04   #166
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir litt skremt over hvordan tydeligvis enkelte helsesøstre er omkring.Vi har en super hs som ikke nøler med å si om et er noe hun ikke kan nok om,og oppsøker de instansene som evt kan svare bedre enn henne. Hun har også vært flink til å følge opp oss når vi har vært hos legen med unga,og spurt om vi er fornøyd med svaret eller om vi skal oppsøke en annen lege. Hun er ikke hysterisk på at man må amme og alt annet som man føler press på når man er mamma. Man føler seg trygg på å si ting som det er,og ikke redd for å si at man samsover,ikke ammer, glemmer Ad-dråper osv.

Gammel 27-10-09, 11:06   #167
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har kommet fram til at jeg oftere irriterer meg over SYSTEMER enn over YRKESGRUPPER.

Enig. Men mange som jobber under dårlige systemer kunne med fordel være flinkere til å si "beklager, akkurat dette er jeg litt usikker på, men jeg skal sjekke det opp for deg så du får dette riktig" - eller noe i den duren. Jeg irriterer vettet av meg over folk som åpenbart gjør ting de ikke kan samtidig som de bruker alle sine krefter på å skjule egen inkompetanse.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:06   #168
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

.. det finnes ikke en ting en gjennomsnitts helsesøster ikke mener noe om, og dessuten mener at hun vet bedre enn alle andre.

Min irriterende erfaring var helt motsatt.

Når jeg sto helt fast overfor et problem i forhold til babyen, og ikke ante hvordan jeg skulle løse det, endte jeg med å spørre helsesøster om råd. Og fikk alltid svaret hva mener du er best?

Vel, hvis jeg hadde visst det, ville jeg ikke ha spurt!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:19   #169
Trampe
Har en bolle i ovnen

Trampe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Trampe er litt kul
Standard

Til dere som irriterer dere over lærere...

Er det deres egne lærere fra dere gikk på skolen dere irriterer dere mest over, eller er det lærerene til barna deres?

Gammel 27-10-09, 11:45   #170
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trampe, her.

Er det deres egne lærere fra dere gikk på skolen dere irriterer dere mest over, eller er det lærerene til barna deres?

Det er jo selvsagt lærerne til barna, for hva vet læreren liksom. Det er jo klart at foreldre vet best hvordan man skal undervise, hvordan elevene skal sitte og ikke minst i hvilket tempo ting skal gjøres. For bare ikke å snakke om hvordan læreren skal være kledd, hvordan den skal snakke til ens barn og andres barn.

Klarte bare ikke å la det være, den innbød liksom litt.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:54   #171
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Min irriterende erfaring var helt motsatt.

Når jeg sto helt fast overfor et problem i forhold til babyen, og ikke ante hvordan jeg skulle løse det, endte jeg med å spørre helsesøster om råd. Og fikk alltid svaret hva mener du er best?

Vel, hvis jeg hadde visst det, ville jeg ikke ha spurt!

Å, henne hadde jeg også, med førstemann.

Med en veldig bekymret mine, attpåtil.

Gammel 27-10-09, 12:04   #172
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Taxisjåfører - som tror de eier veien og kjører som noen griser.

Gammel 27-10-09, 12:23   #173
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha! Det er litt sant det. Men de som virkelig har peil på det meste, det er drosjesjåfører. Bare spør en drosjesjåfør: "Det er da synd at finanskrisen kom, håper myndighetene får oss greit igjennom det." Så får man svaret "Myndighetene? Nei, de vet ikke hva de gjør. Det de burde gjøre er..." Og så har man det gående resten a turen.

Jeg tenker at drosjesjåførskolen må være en veldig bra skole siden de kan så mye de som har gått der?

Jeg er dog usikker på hvem som hadde vunnet en diskusjon mellom en drosjesjåfør eller en helsesøster.

Jeg glemmer ikke drosjesjåføren fra Bergen som fikk beskjed om å kjøre meg til en adresse hvor det befant seg en søvnspesialist. (Jeg sa ikke noe om spesialisten selv.) Han ble veldig oppbragt over at jeg hadde latt det gå så langt, og kunne ramse opp hva som skulle til for å få sove om natta. Det er klart, når man reiser til andre kanten av landet for å komme til en spesialist så burde man ha skjønt at det bare er å droppe kaffen på kvelden.

Jeg kan føre jordmødre på lista. Jeg har en del ugreie opplevelser med jordmøre, og hovedproblemet har etter min opplevelse vært manglende kompetanse på kartlegging, og konklusjonskåthet på andres vegne. (Gjerne stikk i strid med hva legen konkluderer med, etter å ha kartlagt.)

Selgere på senteret og på gata er nevnt, jeg synes det er direkte plagsomt. Nå sist jeg møtte disse omega-et-eller-annet-folka tok jeg en spansk en, og latet som jeg snakket i mobilen. Funket som søren. (Takk og lov for at ingen ringte da jeg snakket!)

Gammel 27-10-09, 12:30   #174
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg glemmer ikke drosjesjåføren fra Bergen som fikk beskjed om å kjøre meg til en adresse hvor det befant seg en søvnspesialist. (Jeg sa ikke noe om spesialisten selv.) Han ble veldig oppbragt over at jeg hadde latt det gå så langt, og kunne ramse opp hva som skulle til for å få sove om natta. Det er klart, når man reiser til andre kanten av landet for å komme til en spesialist så burde man ha skjønt at det bare er å droppe kaffen på kvelden.

Det er jo litt slemt å henge ut enkelteksemplarer av en yrkesgruppe da, det finnes jo tullinger overalt.

Men jeg må fortelle en historie til: Jeg hadde skrevet ut en eldre dame med blodfortynnende (hun var 85 år og veide 40 kilo) og litt etter kom hun tilbake på sykehuset, illsint fordi hun hadde fått for liten dose blodfortynnende. For det hadde drosjesjåføren sagt og han hadde derfor bare kjørt henne tilbake til sykehuset med beskjed om hvilken dose hun skulle ha.

Gammel 27-10-09, 12:30   #175
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:31   #176
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Esme - er det mulig!?

Gammel 27-10-09, 12:31   #177
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Selgere på kjøpesenter. Gir seg jo aldri.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:31   #178
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg ikke lest gjennom tråden, men de som irriterer meg mest er parkeringsvakter og vektere som tror de er politi.

Gammel 27-10-09, 12:32   #179
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo litt slemt å henge ut enkelteksemplarer av en yrkesgruppe da, det finnes jo tullinger overalt.

Men jeg må fortelle en historie til: Jeg hadde skrevet ut en eldre dame med blodfortynnende (hun var 85 år og veide 40 kilo) og litt etter kom hun tilbake på sykehuset, illsint fordi hun hadde fått for liten dose blodfortynnende. For det hadde drosjesjåføren sagt og han hadde derfor bare kjørt henne tilbake til sykehuset med beskjed om hvilken dose hun skulle ha.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 12:33   #180
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Forresten - et lite hjertesukk over Nav-ansatte, fra en av Lillemann sine leger. Han har nemlig ofte opplevd når han forsøker å få godkjent dekning av en type medisin, at den ansatte på Nav har belært ham, via telefonen, om diverse andre legemidler som må forsøkes først.

Nav - nå også eksperter på epilepsibehandling.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.