Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 10:12   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er bare så ufattelig glad for at SkingrestemmenTM ikke får særlig til makt. Det kjipe er jo at vi må høre på sutringen hennes de neste 4 årene, men jeg skal klare å ignorere henne. :edel:

Jeg er meget fornøyd med 4 nye år, og med et større og sterkere Ap. Fra Hordaland er det allerede hintet høylytt om at de vil ha flere ministerposter, ettersom de nå har fått inn 5 mandater - og mest sannsynlig var et av fylkene som vippet landet rette veien.

Var ikke det litt stygt å si om en dere deler kongens bord med? Eller misforsto jeg hvem du mente?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:12   #62
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er også enig i det. Men det er kanskje en umulig tanke?

Jeg vet ikke. For Ap og H er jo mye nærmere hverandre på mange områder enn Ap og SV er. Men ser for meg at Kristin fort kan bli et sutrete kvinnemenneske som bare er ute etter å stikke kjepper i hjulene på Ap om hun blir utelatt nå.
Ser ikke for meg en Ap/H regjerning selv om det hadde vært et stort ønske.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:13   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Her har du en som forstår og forsvarer den.

Jeg er ikke tilhenger av formuesskatt, jeg er mer glad i å skattlegge transaksjoner. Men jeg skjønner ikke hvorfor formuesskatten har fått så mye oppmerksomhet. Det er en skatt som i praksis rammer 3 % av Norges skatteytere. Den borgerlige siden har jo mange viktige saker som burde frontes mer, som helt sikkert ville kunnet fenge flere velgere.

Veldig få privatpersoner, ja, men veldig mange små bedrifter. Formueskatt i finanskrise er som å løpe maraton med én sko.

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 10:14   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg meldt meg inn og er klar for kupp!

Gammel 15-09-09, 10:15   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er veldig store prinsippielle forskjeller på sosialistisk og ikke-sosialistisk side. Selv om man er enige i mange enkeltsaker, skal man ikke undervurdere det gapet.

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 10:24   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har du en som forstår og forsvarer den.

Jeg er ikke tilhenger av formuesskatt, jeg er mer glad i å skattlegge transaksjoner. Men jeg skjønner ikke hvorfor formuesskatten har fått så mye oppmerksomhet. Det er en skatt som i praksis rammer 3 % av Norges skatteytere. Den borgerlige siden har jo mange viktige saker som burde frontes mer, som helt sikkert ville kunnet fenge flere velgere.

Men han adresserer jo overhodet ikke det med småbedriftseiere, kun at dette ikke er et reelt problem for de aller rikeste, noe jeg jo er hjertens enig i. Det er derfor det ikke akkurat tjener saken at Rimi-Hagen går ut og syter. With friends like that...

Her er et helt alminnelig eksempel: http://e24.no/makro-og-politikk/article3242513.ece

Og her en veldig overfladisk artikkel, der jeg gjerne skulle sett bakgrunnstallene:

http://e24.no/makro-og-politikk/article3202975.ece

Gammel 15-09-09, 10:26   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er veldig store prinsippielle forskjeller på sosialistisk og ikke-sosialistisk side. Selv om man er enige i mange enkeltsaker, skal man ikke undervurdere det gapet.

Jeg klarer heller ikke å se noen mulig koalisjon mellom Ap, SV og V. Jeg klarer å se mange likhetstrekk i enkeltsaker, men jeg kan ikke skjønne hvordan man kan lage en felles regjering som baserer seg på at minst ett av partiene må oppgi sin økonomiske politikk aldeles.

Jeg synes Venstre er et hyggelig parti på mange måter, men jeg vil på ingen måte ha dem i regjeringsposisjon. (Sterkere i opposisjon, derimot, hadde vært fint.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:32   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna, Esme, BM og jeg. Kupper Oslo Venstre.

Jeg kan få Blåmann til å introdusere dere; han var aktiv i forrige valgkamp og gikk fra dør til dør sammen med Dørum.

Gammel 15-09-09, 10:34   #69
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men han adresserer jo overhodet ikke det med småbedriftseiere, kun at dette ikke er et reelt problem for de aller rikeste, noe jeg jo er hjertens enig i. Det er derfor det ikke akkurat tjener saken at Rimi-Hagen går ut og syter. With friends like that...

Rimi-Hagen er en søtnos ja.

Nå åpner vel AP for å fjerne formuesskatt på arbeidende kapital, gjør de ikke det da? Og da vil jo problemet for småbedriftene reduseres. Men altså, jeg vil ikke forsvare formuesskatten, for jeg er ikke begeistret for den selv. Mitt poeng er bare at dette har blitt en viktig sak i valgkampen, og jeg tror det kun har gjort Høyre mer utilnærmelig for The Little People, including myself.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:35   #70
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Et trist valg for venstre dette. Og fryktelig dumt at Frp er så store på borgerlig side. Hadde håpet at venstre og Høyre sammen kunne være store på borgerlig side.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:40   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Nå åpner vel AP for å fjerne formuesskatt på arbeidende kapital, gjør de ikke det da? Og da vil jo problemet for småbedriftene reduseres. Men altså, jeg vil ikke forsvare formuesskatten, for jeg er ikke begeistret for den selv. Mitt poeng er bare at dette har blitt en viktig sak i valgkampen, og jeg tror det kun har gjort Høyre mer utilnærmelig for The Little People, including myself.

Tilbakemeldingene fra Sverige viser at det utrolig vanskelig å skille arbeidende kapital fra annen formue. F.eks. hvis man setter pengene i banken, så er det pr. def. ikke-arbeidende - men hvis ikke banken hadde penger å låne ut, ville det vært umulig å starte noen bedrifter. Og hva med aksjer? Er de arbeidende?

Et velkjent eksempel er Spotify. Det er en brilliant idé, som antagelig kan redde musikkbransjen fra fullstendig piratisering, ergo er de relativt høyt verdsatt. Men de har enda ikke tjent en krone. Hadde Spotify vært norsk, hadde eierne måttet ta opp forbrukslån eller pantsatt hus og hjem - eller solgt seg ut av sitt eget selskap. For å betale skatt på en formue som ikke er der.

Spotify kommer aldri til å oppstå i Norge, og ingen andre brilliante idéer heller, slik det er nå. :Pessimist igjen:

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 10:43   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror også formueskatten var en dårlig valgkampsak, for det krever litt kompetanse å forstå den og effektene av den. Særlig, som sagt, når den ble frontet av Rimi-Hagen. DN har gjort en god jobb med å belyse en del av de mer "jordnære" negative effektene av skatten, som en møbelfabrikk på mørekysten et sted som måtte bruke av investeringsmidler til å betale formueskatt (og dermed ikke kunne utvide produksjon og antall ansatte, hvis jeg husker dette riktig). Men hvem leser DN, av de aktuelle gruppene?

Å fjene skatten bare på arbeidende kapital vil være et høyst midlertidig tiltak. Det vil på 1-2-3 etableres finansielle verktøy som tilbyr relativt trygge plasseringer som kan klassifiseres som "arbeidende", selv om de i praksis er som bankinskudd å regne. Hvilket jo i og for seg er fint det, altså. Penger ut av høyrentekontoer og inn i investeringer.

Gammel 15-09-09, 10:44   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, jeg skrev altså FØR jeg så Scarletts velskrevne innlegg. Og Spotify er et veldig godt eksempel.

Men, hva skal vi med den slags. Me har jo uljå! :yes:

Gammel 15-09-09, 10:45   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er kjipt at det gikk slik med Venstre i år. Jeg hadde en drøm om at Venstre skulle gjøre storeslem i år, og vise Høyre at de taper på FrP-frieriet sitt. Dengang ei. Velvel.

Jeg håper ikke Scarlett har rett i at regjeringen ryker på Lofoten (jeg håper derimot sterkt at vi faktisk får leting der oppe), og er fornøyd med at AP vant. Jeg synes også det er spennende å skulle få en såpass stabil regjering, og er spent på hvordan det blir videre nå som Kristin Halvorsen har fått såpass mye erfaring og tyngde. Nå vil vi kanskje i større grad kjenne hjertesakene til de rødgrønne på kroppen. Kanskje tvungen deling av permisjon? Bort med kontantstøtten? EU-avstemming? (SV ble jo tross alt mindre ... )

Tilbake til skrekkscenariet mitt: Et SV som om fire år har sittet i en regjering som har startet prøveboring i Lofoten, kommer virkelig til å få testet ut hvor grunnfjellet deres egentlig ligger. Nå som Venstre er ute, kommer borgerlig side til å dundre løs med krav om vedtak, og alle vet at Ap er for, dette var bare spill for galleriet. Det ligger penger i potten for de som vedder mot meg om at vi har FrP i posisjon innen 2013. Og dere kan skylde dere selv, dere som ikke stemte Venstre.

- No. 4 -
Gammel 15-09-09, 10:54   #75
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er derfor det ikke akkurat tjener saken at Rimi-Hagen går ut og syter. With friends like that...

Nei, han er virkelig ikke den rette til å fronte denne viktige saken. Snakk om å skyte seg sjøl og alle andre i foten.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 10:57   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Tror du virkelig strategien var å få så få stemmer at de havnet under sperregrensa for å sikre rødgrønt flertall?? *forvirret*

allium svarer så fint for meg, atte... :

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Strategien var vel å stå for det man mente selv om det kostet stemmer. I nokså rak motsetning til Frp, som ser ut til å mene det som skaffer dem stemmer i enhver situasjon.

Tilbake til skrekkscenariet mitt: Et SV som om fire år har sittet i en regjering som har startet prøveboring i Lofoten, kommer virkelig til å få testet ut hvor grunnfjellet deres egentlig ligger. Nå som Venstre er ute, kommer borgerlig side til å dundre løs med krav om vedtak, og alle vet at Ap er for, dette var bare spill for galleriet. Det ligger penger i potten for de som vedder mot meg om at vi har FrP i posisjon innen 2013. Og dere kan skylde dere selv, dere som ikke stemte Venstre.

Hadde jeg stemt Venstre, ville vi nå kanskje hatt en borgerlig regjering med et sterkt FrP. Kanskje får vi det i 2013, men vi har det iallfall ikke i dag! :lever i nuet:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:02   #77
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var ikke det litt stygt å si om en dere deler kongens bord med? Eller misforsto jeg hvem du mente?

Du misforstod. Jeg burde kanskje rette det til SinnaRynkenTM.
Jeg mente Siv, ja.

Gammel 15-09-09, 11:03   #78
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Scarlett.

Gammel 15-09-09, 11:06   #79
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nei, Venstre er naturligvis for en urettferdig fordeling; omtrent som at SV ikke er for noen formidling av kunnskap i skolen.

Ben "staying classy" Murphy

WHAT?!! m..de..ar..d... :babler usammenhengende: Du vil ha en pen, dum og korrupt kandidat fordi han drar stemmer?!! Har du rabla helt? (Ehem, hvordan får man til å stryke over tekst. Vil redigere til et mer høflig "Hva får deg på DEN ideen, kjære venn?")

Du fikk med deg delen hvor jeg sa DERSOM han hadde hatt dømmeevne og lederegenskaper? Ja? Poenget mitt er at Venstre trenger en frontfigur som I TILLEGG til å være en god leder og politiker, gjør seg bra i fremtoningen. Jeg snakker ikke bare om utseendet, men om væremåte. Det er jo bare å se på kommentarer inne på Dette Vettuge Forumet, selv Her Inne har jo folk kommet med uttalelser om at de aldri skal stemme Venstre fordi de ikke klarer å svelge Sponheim.

Gammel 15-09-09, 11:10   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Eh, nei, det hoppet jeg visst over.

Så du vil helst ha En Helt Annen?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.