|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Var ikke det litt stygt å si om en dere deler kongens bord med? Eller misforsto jeg hvem du mente?
![]() |
#62 |
Tidsklemma
|
Jeg vet ikke. For Ap og H er jo mye nærmere hverandre på mange områder enn Ap og SV er. Men ser for meg at Kristin fort kan bli et sutrete kvinnemenneske som bare er ute etter å stikke kjepper i hjulene på Ap om hun blir utelatt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Prettiest mess ever seen
|
Veldig få privatpersoner, ja, men veldig mange små bedrifter. Formueskatt i finanskrise er som å løpe maraton med én sko.
![]() |
#64 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Nå har jeg meldt meg inn og er klar for kupp!
![]() |
#65 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Det er veldig store prinsippielle forskjeller på sosialistisk og ikke-sosialistisk side. Selv om man er enige i mange enkeltsaker, skal man ikke undervurdere det gapet.
![]() |
#66 |
Yes, we can!!
|
Men han adresserer jo overhodet ikke det med småbedriftseiere, kun at dette ikke er et reelt problem for de aller rikeste, noe jeg jo er hjertens enig i. Det er derfor det ikke akkurat tjener saken at Rimi-Hagen går ut og syter. With friends like that...
![]() |
#67 |
Bedreviter
|
Jeg klarer heller ikke å se noen mulig koalisjon mellom Ap, SV og V. Jeg klarer å se mange likhetstrekk i enkeltsaker, men jeg kan ikke skjønne hvordan man kan lage en felles regjering som baserer seg på at minst ett av partiene må oppgi sin økonomiske politikk aldeles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
intro
|
![]() |
![]() |
#69 |
Peppy!
|
Rimi-Hagen er en søtnos ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Et trist valg for venstre dette. Og fryktelig dumt at Frp er så store på borgerlig side. Hadde håpet at venstre og Høyre sammen kunne være store på borgerlig side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Prettiest mess ever seen
|
Tilbakemeldingene fra Sverige viser at det utrolig vanskelig å skille arbeidende kapital fra annen formue. F.eks. hvis man setter pengene i banken, så er det pr. def. ikke-arbeidende - men hvis ikke banken hadde penger å låne ut, ville det vært umulig å starte noen bedrifter. Og hva med aksjer? Er de arbeidende?
![]() |
#72 |
Yes, we can!!
|
Jeg tror også formueskatten var en dårlig valgkampsak, for det krever litt kompetanse å forstå den og effektene av den. Særlig, som sagt, når den ble frontet av Rimi-Hagen. DN har gjort en god jobb med å belyse en del av de mer "jordnære" negative effektene av skatten, som en møbelfabrikk på mørekysten et sted som måtte bruke av investeringsmidler til å betale formueskatt (og dermed ikke kunne utvide produksjon og antall ansatte, hvis jeg husker dette riktig). Men hvem leser DN, av de aktuelle gruppene?
![]() |
#73 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Ja, jeg skrev altså FØR jeg så Scarletts velskrevne innlegg. Og Spotify er et veldig godt eksempel.
![]() |
#74 |
Prettiest mess ever seen
|
Tilbake til skrekkscenariet mitt: Et SV som om fire år har sittet i en regjering som har startet prøveboring i Lofoten, kommer virkelig til å få testet ut hvor grunnfjellet deres egentlig ligger. Nå som Venstre er ute, kommer borgerlig side til å dundre løs med krav om vedtak, og alle vet at Ap er for, dette var bare spill for galleriet. Det ligger penger i potten for de som vedder mot meg om at vi har FrP i posisjon innen 2013. Og dere kan skylde dere selv, dere som ikke stemte Venstre.
![]() |
#75 |
Introvert optimist
|
Nei, han er virkelig ikke den rette til å fronte denne viktige saken. Snakk om å skyte seg sjøl og alle andre i foten.
![]() |
#76 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
allium svarer så fint for meg, atte...
Hadde jeg stemt Venstre, ville vi nå kanskje hatt en borgerlig regjering med et sterkt FrP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Protonterapeut
|
Du misforstod. Jeg burde kanskje rette det til SinnaRynkenTM.
![]() |
#79 |
frakoblet
|
Du fikk med deg delen hvor jeg sa DERSOM han hadde hatt dømmeevne og lederegenskaper? Ja? Poenget mitt er at Venstre trenger en frontfigur som I TILLEGG til å være en god leder og politiker, gjør seg bra i fremtoningen. Jeg snakker ikke bare om utseendet, men om væremåte. Det er jo bare å se på kommentarer inne på Dette Vettuge Forumet, selv Her Inne har jo folk kommet med uttalelser om at de aldri skal stemme Venstre fordi de ikke klarer å svelge Sponheim.
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Eh, nei, det hoppet jeg visst over.
![]() |
|
|