|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Snåsamannen
Nei, det har ikke blitt gjort noen holdbare forsøk, etter hva jeg kan finne om Gjerstad, men du får si hvor du har det fra?
Når du mener healende hender, mener du i betydningen "Det kjennes godt ut når noen stryker på kroppen" Ja, så er jeg enig. Det er godt å bli tatt på for de fleste. Eller mener du i betydningen "De med healende hender kan faktisk helbrede et brukket ben, fjerne en kreftsvulst etc" Da er jeg fullstendig uenig.
|
|
|
#222 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, det er jo meningen å eliminere faktorer som mellommenneskelig kontakt, det er jo poenget med slike forsøk. (It's not a bug, it's a feature) Eller har jeg misforstått helt nå?
|
|
|
#223 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når eg skriv at eg ikkje avviser at han kan "heale" så tenker eg jo først og fremst gjennom energibalanseoppretting, som ein mellom anna kjenner frå kinesisk medisin. Eg trur ikkje på healing ala å fikse eit brote bein på fem minutt, men meir på at ein kan løyse opp energistagnasjonar som gjev både fysiske og psykiske symptom som smerter, hudproblem, infertilitet, cyster, lette depresjonar, høgt blodtrykk m.m. |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Pauset
|
Sv: SnåsamannenMan trenger ikke å bli berørt med hudkontakt ved healing. Healeren kan sitte ved siden av eller for den del i et annet rom å heale, og ja man kan likevel kjenne at man blir healt. |
|
|
|
|
|
#225 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Hvis en av dem da hadde blitt uventet friske, og slikt skjer jo også innimellom heldigvis, så kan vi vel være sikre på at vi hadde fått lese om miraklet.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 30-12-08 kl 00:27. |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: SnåsamannenJeg enig i det Alfa skriver der. Den kinesiske medisin får også stadig større aksept her i vesten. Selv om Joralf sikkert ikke har så mye kunnskap om akkurat dette med energibaner, meridianer osv - synes han nok det er helt uviktig så lenge han klarer å hjelpe så mange som han gjør.
|
|
|
|
#227 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sånn, nå har jeg fått lest denne kommentaren også.
Er det mulig å ikke skjønne hvor mye makt, penger og berømmelse som ligger i healingverden hvis noen virkelig kan bevise at han kan heale? Hvis Joralf virkelig har "the force", så er han garantert ikke alene om det. Det påstås jo at ganske så mange har denne typen evner. Å tro at ingen er interessert i å virkelig kunne tjene seg søkkrikk på dette er ganske så naivt.
|
|
|
#228 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: SnåsamannenTja.. Jo, jeg tror jeg tror at det kan finnes mennesker med spesielle egenskaper, som kan gagne andre. Med så mange milliarder mennesker på jorden, hvorfor skulle ikke noen kunne innha en slik evne - som i deres tilfelle er mer velutviklet enn hos andre. Det er kanskje ikke alt mellom himmel og jord som kan forklares?? :naiv:
|
|
|
|
#229 |
|
Etylbarbital
Sv: SnåsamannenSnåsamannen vil ikke delta på Schrödingers katt. Så synd. Og så overraskende.
|
|
|
#230 |
|
aldrende
Hvem har sagt det? Hvis du greier å lese dette ut av filosofens innlegg i Dagbladet, skjønner jeg forsåvidt at du blir matt.
|
|
|
|
#231 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Filosofen mener vel at forskningen ikke er interessert i å finne ut mer av /forske i slike fenomener fordi det kun er makt og penger som de er interessert i.
|
|
|
#232 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SnåsamannenJupp. Selv om det er sant at penger styrer mye forskning så er det irrelevant i dette tilfellet. For i denne bransjen finnes det STORE penger og enda større muligheter til penger.
|
|
|
#233 |
|
Fola Blakken
|
For en sammenligning!
|
|
|
|
#234 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Snåsamannen
|
|
|
#235 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Re: Sv: Snåsamannen
Sist redigert av Alfa : 31-12-08 kl 00:37. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: SnåsamannenAltså, jeg mener Snåsawhatever er i sin fulle rett til å nekte å bli testet. Men da kan han ikke vente å bli tatt på alvor av folk som har en vitenskapelig tilnærming til slikt. Som meg.
|
|
|
#238 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Men det er jo det eg tenker, at kanskje er ikkje det eit poeng for han i det heile tatt. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nei, og det har han jo rett til. Som jeg har rett til da ikke å tro. Uten at noen av oss nødvendigvis er arrogante.
|