Sv: Hvorfor er du så lite på FP?
Opprinnelig lagt inn av Pida, her.
Ellers tipper jeg at tilgangslisten til m2 gir et bilde av hvilke medlemmer som regnes som "elitemedlemmer". Når det er sagt er det ingenting galt i å være rutinert og vettug og morsom - det er jo det som mer enn noe annet kjennetegner dere i _insert passende ord_.
Det er over 200 medlemmer i M2, og M2 er ikke et spesielt aktivt underforum synes jeg. Min opplevelse (som har tilgang til M2) er at der er det ingen spesielle kjennetegn for de som har tilgang. Annet enn at de har vært aktive i forumet en periode.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Ikke noe galt i det, for all del, mens jeg kom slengende senere og tilhører ikke den klikken i det hele tatt, ser mer til andre brukere som også kom til sener. Så jeg vil heller tenke at andre som Veronal, Smilefjes, torsk, Zoë, er mer "autentisk/det sanne" FP enn mange Mayflowere som knapt skriver på forumet.
Dette er jeg veldig enig i, kjenner jeg.
Opprinnelig lagt inn av Java, her.
Tja, elite og elite. Jeg tror ikke de som er i eliten nødvendigvis definerer seg som det selv. Det er derimot veldig mange andre som påberoper at det finnes en elite her. Det i seg selv er greit, men det virker ofte dempende på en diskusjon at noen fort blir bejublet uansett hva de sier, eller at det til og med ropes på enkelte brukere som skal komme med "fasiten".
Elitepratet kan fort minne om høyhestpratet på NM. Det er litt kjedelig i lengden.
Jeg blir nysgjerrig på hva som egentlig menes med eliten. Vi har hatt fjørti diskusjoner angående elitegjengen og klikken tidligere, jeg har aldri fått det med meg, hva er kriteriene? Er det de mest populære? Er de de med flest innlegg? Er det de som er mest nedlatende? Er det de som er smartest? Er det de som er en gjeng, eller mest venner? Er det de som støtter hverandre selv om de er uenige?
Når det gjelder nickene som gjerne går igjen i disse gjeng-diskusjonene så er det min opplevelse at det ikke nødvendigvis er disse som er mest aktive på FP. Iallefall ikke i forumdelen. De er heller ikke spesielt gode venner alle sammen, tror jeg. Man kan kanskje få inntrykk av at de er best likt, men om man går i dybden så tror jeg disse er like mye likt og mislikt som alle andre her.
Nå kjenner så utrolig mange FPere hverandre på kryss og tvers her, at for min del skulle jeg ønske vi kunne slutte å snakke om en helhetlig elite. Den ene eliten finnes etter min syn ikke. Men å diskutere hvordan vi diskuterer, hvordan vi behandler hverandre og hvordan vi har det her synes jeg er interessant. Så lenge det blir litt konstruktivt, og ikke bare syt og klag. I så måte synes jeg temaet for denne tråden er interessant.