Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
|
|
Jeg har vært på jobb alle hverdagene siden jul, og nå er så å si alle kollegene mine tilbake også - hyggelig med litt mer leven i gangene igjen! Og nok tråder å plukke opp etter årsskiftet (det er en del ting som må prioriteres frem til nyttår, så alt annet har fått ligge en stund).
|
Postet 05-01-26 kl 11:24 av Skilpadda
|
|
|
Morn! Jeg har jobbet litt av og på i jula, men i dag har jeg faktisk kommet meg på biblioteket og skal ha en Ordentlig Arbeidsdag™. (Så får det bare være at jeg ikke greide å være her før halv elleve ...) Det er nok å gjøre!
![]() Kan melde om at Ruter-appen virket for meg, men jeg kom meg altså nokså seint av gårde. ![]() |
Postet 05-01-26 kl 11:41 av Toffskij
|
|
|
God formiddag herfra. Er på eksilkontor, og har startet året med å hilse på gamle og en ny kollega. Det går litt trått, men greit å være i gang igjen med et nytt år og nesten tom kalender.
|
Postet 05-01-26 kl 11:52 av tink
|
|
|
God formiddag!
Jeg har jobbet 1 1/2 dag og avspaserer resten av dagen fordi jeg skal på ferie i morgen. Og det er jammen bra, fordi jeg blir sinnsykt deppa av snøen. jeg falt og slo håndleddet uken før jul, og siden jeg kunne bevege alt og ikke ble særlig hoven, droppet jeg legevakt, selv om det var dritvondt. 12 dager senere er det like vondt. jeg har strikket to barnegensere, en babydress og en halv genser til meg selv på denne tiden, da. Tenkte å ta en strikkepause på ferie og håpe på bedring. ![]() |
Postet 05-01-26 kl 13:15 av Pøblis
|
|
|
Forsov meg, men rakk å stå opp og komme meg til fysio på 15 min. Deretter legetime før butikk på en side av byen og deretter den andre siden.
Nå har jeg sett opptak av nattens kamp hutrende under 2 pledd (et i ull) ullsokker og saueladder. Blir ikke varm. |
Postet 05-01-26 kl 14:34 av star
|
|
|
God morgen! Har kommet meg på kontoret. Har sovet veldig dårlig i natt, så burde vel holdt meg på hjemmekontor i dag også, men nå er jeg her, så får vi se hvordan det går.
Snø her i dag, snødde endel i går kveld og i natt. |
Postet 06-01-26 kl 09:28 av Sissel
|
|
|
Forsov meg i dag også gitt
Jaja, ser at jeg ikke har nok timer til å jobbe i dag uansett. |
Postet 06-01-26 kl 10:02 av star
|
|
|
I dag var det helt sinnssykt tungt å komme seg ut av senga. Sånn er det jo ofte dag 2 etter ferie.
Men jeg har konkrete arbeidsoppgaver å ta tak i, så da er det greit å jobbe på. (Noen ganger er jobben min i overkant ullen, men nå er det langt tydeligere.) |
Postet 06-01-26 kl 10:07 av Tjorven
|
|
|
God morgen! La meg med hodepine og våknet med hodepine. Kom meg på trening. Først kondis og så en amrap styrke. Puh. Hodepinen er nesten borte. Hadde lang dag i går og den blir lang i dag. Korpsøvelse både i går og i dag. Spent på å treffe det amerikanske korpset i morgen.
|
Postet 06-01-26 kl 10:22 av Blånn
|
|
|
God morge, det er snø på takene og kaldt ute. Jeg har endelig fått innredet kontoret med den nye kule musematta jeg fikk av ungene og stativ til laptop - det er virkelig en lettelse å få laptopen på høyde med den store skjermen. Et lite skritt for menneskeheten, men et stort skritt for meg.
Har kontordag uten møter, men ser fram til en tur på biblioteket for å hente ut noe materiale der. |
Postet 06-01-26 kl 10:26 av tink
|
|
|
Morn! Jeg er på gradvis tilvenning til arbeidslivet, i dag greide jeg å stå opp halv åtte og være på biblioteket før ti.
Og jeg skriver på artikkelen min (som skulle vært ferdig i går), jeg gjør det. Hepphepp! |
Postet 06-01-26 kl 11:48 av Toffskij
|
|
|
Det har snødd i 2 dager og det er kaos på veiene (sier avisen). Derfor ble det hjemmekontor i dag også da jeg oppdaga at bussen min ikke var i rute på noen som helst måte på avgangene i morges.
![]() Tror det er bedre nå, men nå er det møter i fleng, så greier ikke å komme meg til kontoret mellom møtene. |
Postet 06-01-26 kl 12:46 av Fersken
|
|
|
Jeg henger på kontoret og jobber + fryser, selv om jeg har genser og sjal og ullsokker på.
Gleder meg til å løpe på fjellet i 18-tiden - eneste som får varmen i meg er solid pulsøkning. |
Postet 06-01-26 kl 13:41 av Appelsin
|
|
|
Jøye meg, det var kaldt å komme hjem igjen. Nå står alt på fullt her hjemme, og vedovnen er i full fyr. Nesten som å komme på hytta, det her. :brr:
|
Postet 06-01-26 kl 19:20 av Eia
|
|
|
Yngste blir myndig i dag og jeg har offisielt bare voksne barn. Rart og fint.
![]() |
Postet 07-01-26 kl 07:32 av Blondie
|
|
|
Gratulerer!
Humper på bussen. |
Postet 07-01-26 kl 08:15 av star
|
|
|
Håper du ble varm Appelsin! Jeg gikk på møter, men droppet trening på en slags strekk i lysken som jeg pådro meg på isen. Ingen dramatiske fall, bare en utrolig usexy strekk...
Gratulerer til myndlingen Blondie. Det nærmer seg veldig den store myndighetsdagen i vår familie også. Men hjemme hos oss er det fortsatt en baby (13-år) igjen. |
Postet 07-01-26 kl 09:38 av tink
|
|
|
Vi har ingen babyer igjen, det er derfor vi har hund.
![]() |
Postet 07-01-26 kl 09:38 av Blondie
|
|
|
Hehe, ikke bare dere, Blondie. Vi fikk hund i slutten av august, Ville ble atten i slutten av november.
![]() |
Postet 07-01-26 kl 09:43 av celebelen
|
|
|
Gratulerer med dagen i huset, Blondie!
Jeg ble varm i går, tink - nydelig løpetur på fjellet i mange minus. Og nå er jeg på kontoret, like kald ![]() Usexy moves på isen god bedring med strekken! |
Postet 07-01-26 kl 10:10 av Appelsin
|
|
|
Gratulerer til minsta, Blondie.
Det synes det er mest godt å bare ha myndige barn. Men jeg kjenner ikke på noe som helst behov for å skaffe meg hund. Jeg bare nyter selvstendigheten igjen. Det er bikkjekaldt i Oslo, men jeg har på ulltøy og klarer meg fint. Og så har jeg bestilt garn til nok en November Jacket fra Petiteknit. Den er kjempevanskelig å strikke, men jeg elsker utfordringen. Og så vet jeg at den kommer til å brukes, for jeg har to fra før som brukes hele tiden. |
Postet 07-01-26 kl 10:13 av Tjorven
|
|
|
Morn! Jeg har gjemmekontor i dag, og det jeg gjemmer meg for, er først og fremst kulde, det er iskaldt på biblioteket! Sofakontor med pledd passer bra i dag.
Hurra for myndighetsdagen, Blondie! |
Postet 07-01-26 kl 11:38 av Toffskij
|
|
|
Juhu - hurra for myndig unge, Blondie!
![]() Jeg har også hjemmekontor, det er en test - i går måtte jeg dra hjem fra det egentlige kontoret pga dundrende hodepine, som gikk over utover ettermiddagen. I dag er jeg egentlig i helt passe form, så om jeg får ny hodepine i morgen tidlig på kontoret, så er det åpenbart hvor problemet ligger. ![]() Jobber greit hjemmefra i og for seg, så det legger ikke noe hinder på effektiviteten. |
Postet 07-01-26 kl 12:05 av Maverick
|
|
|
Gratulerer, Blondie!
![]() |
Postet 07-01-26 kl 13:25 av Millen
|
|
|
Gratulerer med myndig datter, Blondie
![]() |
Postet 07-01-26 kl 17:33 av millact
|
|
|
Gratulerer med myndig minstebarn, Blondie!
![]() |
Postet 07-01-26 kl 22:23 av Fersken
|
|
|
Skulle vært på kontoret, men orker ikke. Kvalm og murrende hodepine. Så jobber hjemme.
Måkte snø foran inngangspartiet da. I håp om at frisk luft og litt bevegelse kunne gjøre godt. Heldigvis lett snø. |
Postet 08-01-26 kl 09:08 av star
|
|
|
God morgen. Jobber hjemme i dag. Godt i starten men kjedelig etter hvert, om jeg kjenner meg selv rett.
![]() |
Postet 08-01-26 kl 09:14 av Dali
|
|
|
Takk for gratulasjoner!
Minus 17 her nede i gropa i dag, det er litt i overkant friskt for meg. Jeg har likevel spasert en liten kilometer nå på morgenkvisten, før et møte i byen. Planen er å gå hjem fire kilometer, vi får se. Det går buss på strekningen. ![]() |
Postet 08-01-26 kl 09:22 av Blondie
|
|
|
Det var bare et par centimeter med snø hjemme hos oss i dag. Jeg hadde forventet mer etter de værmeldingene som kom. Ikke er det så innmari kaldt heller.
Jeg har så definitivt full arbeidsdag i dag, men jeg kjenner at jeg er full av pågangsmot for tiden. |
Postet 08-01-26 kl 09:28 av Tjorven
|
|
|
Minus 11-12 her nå, men all snøen som er blitt lovet har krympet veldig inn. Vi har bare fått et par cm. Så mannen, som klør i fingrene etter å teste den nye snøfreseren, ble enig med seg selv om at Sørlandsskuffa nok var bedre for en liten opprydning, i og med at snøfreseren må ha klaring mot grusen.
Jeg er på hjemmekontor med ull fra topp til tå. Jeg vil ikke ut! |
Postet 08-01-26 kl 09:54 av Nenne
|
|
|
God morgen. Mannen klager over at bussen vår av og til kjører langt inn i bystasjonen og blir til en annen buss. Det skjedde i dag, og det viser seg at da kan jeg humpe med videre gjennom sentrum og litt nærmere det endelige målet.
Rakk innom biblioteket for å skumme gjennom en bok jeg hadde bestilt, og kjøpe en stor kaffe mokka! Nå er jeg klar for dagen. ![]() |
Postet 08-01-26 kl 09:56 av tink
|
|
|
Hjemmekontor i dag, godt å slippe kavingen det innebærer å komme seg til jobb. Viste seg imidlertid at 13-åringen har hjemmeskole, så jeg har litt vel godt selskap her
Planlegger ny løpetur på fjellet i dag, men i solnedgang mens han er på kulturskolen ![]() |
Postet 08-01-26 kl 09:56 av Appelsin
|
|
|
Brrrr! Det blir hjemmekontor her også, satser på at deadlineadrenalinet er høyt nok til at jeg greier å jobbe skikkelig. Den siste juleferieungen er på vei til flyplassen, hun fikk vafler til frokost og skravlet på innpust og utpust til hun var ute av døra.
Så nå ble det veldig stille og ikke minst ryddig her! |
Postet 08-01-26 kl 10:26 av Toffskij
|
|
|
Jeg er på hjemmekontor i dag. Vi har nok fått 5-10 cm snø, men det var brøytet og fint da jeg var ute med hunden. Glatt som fy, men godt broddeføre.
|
Postet 08-01-26 kl 11:03 av celebelen
|
|
|
Nå fikk jeg lyst på vafler kjenner jeg. Kanskje vi skal ha vafler til kveldsmat.
På kontoret i dag. Med en liten ulltrøye under genseren går det heldigvis veldig bra. Jeg er i en god jobbsituasjon akkurat nå. Mye å gjøre, men i helt overkommelig mengde sånn at det ikke oppleves som stress |
Postet 08-01-26 kl 11:26 av Blå
|
|
|
En god kollega døde i natt. Det er bare så trist og rart. 57 er ingen alder. Det gikk fort nå. Jeg hadde avtalt å treffe henne en av dagene.
Så- min oppfordring: Vi må leve livet til det fulle hver dag. |
Postet 08-01-26 kl 19:42 av millact
|
|
|
Kondolerer, Millact.
![]() |
Postet 08-01-26 kl 19:57 av Millen
|
|
|
Millact:
![]() |
Postet 08-01-26 kl 20:20 av nolo
|
|
|
Så trist, Millact.
![]() |
Postet 08-01-26 kl 20:42 av star
|
|
|
Bussen i dag er jaggu en vanlig bybuss. Ikke regulering av ryggen og bare sele over hofta. Er ikke så glad i rett opp og ned rygg i en time.
|
Postet 09-01-26 kl 08:07 av star
|
|
|
Kondolerer Millact
![]() God morgen! Jeg startet likesågodt arbeidsåret med å bli syk. Det passer jo aldri, men i det minste var jeg frisk i juleferien og denne første uken er det ganske stille så jeg har tatt det rolig og kun gjort det absolutt nødvendigste. Nå kjennes formen litt bedre, så satser på at jeg er helt frisk til mandag. I kveld er det vinklubb - lenge siden sist så det skal bli veldig koselig ![]() Ellers håper jeg på at den verste kulden er over for denne gang - i går var det -15 her og det skjer ikke ofte :brr: |
Postet 09-01-26 kl 08:12 av løve70
|
|
|
God bedring løve70.
Kondolerer millact. ![]() Ja, i går måtte mannen ta bilde av temperaturmåleren i bilen på vei til jobb (i nærheten av deg løve70) Da var den på -16,5 grader, og det er det lenge siden jeg kan huske vi har hatt her. Jeg er på hjemmekontor, skal kjøre mann og et par av "barna" til flyplassen i lunchen. De skal til Trondheim. |
Postet 09-01-26 kl 08:47 av Sissel
|
|
|
Kondolerer, millact.
I dag er det begravelse for en kollega av meg. Han rakk akkurat å runde 60. Men han døde av kreft, så vi har fått tid til å forsone oss med tanken. Det er vondt allikevel. Det har virkelig vært en pangstart på året jobbmessig. Jeg var forberedt, men det ble enda litt brattere enn jeg hadde forventet. Ja, ja … jeg kjeder meg i hvert fall ikke. |
Postet 09-01-26 kl 08:54 av Tjorven
|
|
|
Vi fikk veldig gode nyheter på jobb i går i form av en stor kontrakt. Vi hadde jo håpet og trodd at det skulle gå i boks, men veldig greit å få det bekreftet. Masse arbeid i mange år fremover, også nye prosjekt ift. det vi allerede har i dag (dette er en stor vedlikeholdskontrakt for Equinor).
Så på mandag blir det kake. ![]() |
Postet 09-01-26 kl 09:05 av Sissel
|
|
|
Takk
Min kollega døde også av kreft. Jeg var nok den næreste på jobb og kjørte henne til sykehus i Tønsberg for operasjon og har tilbragt mye tid med henne etter hun ble syk. Mange på jobb har ikke brydd seg; hun var fryktelig skuffet. Nå sitter en mann igjen alene; han er heller ikke frisk; ingen barn og lite familie generelt. |
Postet 09-01-26 kl 09:17 av millact
|
|
|
Kondolerer Millact.
Det er leit å høre at hun var skuffet over lite oppfølging fra kollegaer. Det er alltid en litt vanskelig sak hvor mye man skal involvere seg i kollegaer som blir syke eller opplever vanskelige ting. Noen er veldig tydelige enten på at de setter pris på kontakt eller at de helst ikke vil ha det. Men andre er mer uklare og det kan være vanskelig å vite når man er støttende og når man uforvarende tråkker over grenser. |
Postet 09-01-26 kl 09:44 av Blå
|
|
|
Kondolerer, millact.
![]() Her startet vi dagen med å kjøre den ene bilen til verkstedet. Det er sannsynligvis en lekkasje som gjør at oppvarmingen ikke akkurat er tipp-topp og det passer jo dårlig nå. Nå har det vært mye sånne små-greier med bilene altså. Endelig fredag! Det blir en rolig og tidlig kveld i dag og vinklubb i morgen og på søndag ryker nok det meste av julepynten tenker jeg. Selv om tjuendedagen ikke er før på tirsdag. Det er greit å ta ryddingen i dagslys. Det er så mye nisser som har lett for å gjemme seg bort! |
Postet 09-01-26 kl 09:54 av Nenne
|
|
|
Kondolerer, millact.
Og takk for påminnelsen om å leve livet her og nå!Jeg var sent i sving i går for å hente mamma på togstasjonen, så nå har jeg unnet meg en time ekstra i senga. Det sitter langt inne å benytte de mulighetene jobben gir til slik slakk, men det var gull verdt det i dag! Har et spennende faglig møte på programmet. Så er usikker på om det fører til en lang (masse inspirasjon og arbeidslyst) eller kort (litt utmattende) dag. Heldigvis fredag med nesten helt fri lørdag og familieselskap på søndag. |
Postet 09-01-26 kl 10:28 av tink
|
|
|
Vi mistet en kollega brått for et par år siden. Tenker stadig på personen.
Kommet meg hjem. Glemte jeg at jeg skulle på butikken?? Jadda, får pelle meg ut igjen da |
Postet 09-01-26 kl 16:30 av star
|
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Nyttårskaffe (01-01-26)
- Desemberkaffe (02-12-25)
- Novemberkaffe (04-11-25)
- Oktoberkaffe (01-10-25)
- Septemberkaffe (01-09-25)

god bedring med strekken!
Det synes det er mest godt å bare ha myndige barn. Men jeg kjenner ikke på noe som helst behov for å skaffe meg hund. Jeg bare nyter selvstendigheten igjen. 

Det er leit å høre at hun var skuffet over lite oppfølging fra kollegaer. Det er alltid en litt vanskelig sak hvor mye man skal involvere seg i kollegaer som blir syke eller opplever vanskelige ting. Noen er veldig tydelige enten på at de setter pris på kontakt eller at de helst ikke vil ha det. Men andre er mer uklare og det kan være vanskelig å vite når man er støttende og når man uforvarende tråkker over grenser.
Og takk for påminnelsen om å leve livet her og nå!