Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Desemberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Desemberkaffe

Postet 02-12-25 kl 12:06 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 170  

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Takk for alle tilbakemeldinger! Ja, han har virkelig vært skikkelig uheldig.

Utsatt to ganger, men det blir heldigvis operasjon i dag. Nå venter jeg på mer informasjon så jeg kan beregne avreise for å hente han hjem til jul (drøye to timers kjøretur fra oss).

I mellomtiden blir det å klargjøre telleskjemaer til varetelling, og litt produksjonsarbeid.
Postet 17-12-25 kl 09:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Uff, så kjipt med en sånn skade for en aktiv fyr, Eia Håper han blir bra med god kirurgi!

Jeg har siste dag før ferie og er kjempetrøtt etter å ha ranglet og sovet i feil seng i natt. Jeg har blitt helt sprø på mine gamle dager, men kan heldigvis hente meg inn etter kl. 16
Postet 17-12-25 kl 10:04 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg til sykehuset for sjekk av kneet.
Folk må virkelig være mer oppmerksom i trafikken. Lå en med blålys et godt stykke bak meg og der lå den lenge. Selv ikke blinking med langlys funket. Og det er godt med muligheter for å stoppe til siden på strekningen.
Postet 17-12-25 kl 10:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag. Jeg syklet til jobb, uten regnbukse, fordi i følge YR så regner det ikke i Bergen i dag... Nuvel, er det englene som tisser på vindusruta der jeg sitter?

Uansett, det er glimt av dagslys i det fjerne og jeg har fått grundig tilbakemelding på en tekst som jeg trenger å jobbe med. Samt helt avgjørende oppbacking på at jeg faktisk kan skrive. Det gjør den gjenstående jobben overkommelig, om ikke lett.
Postet 17-12-25 kl 12:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det passer altså bare ikke å bli syk nå, men det hjelper jo ikke stort å si. Jeg har vonde bihuler og det er noe dritt!
Postet 18-12-25 kl 01:16 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring.
Postet 18-12-25 kl 09:02 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Eldste er nyoperert (i går), og hjemme igjen!

I beste fall får han kun fire dagers badeforbud, gitt at det ikke blir komplikasjoner den første uken. (Vi skal på reise om halvannen uke.) Operasjonen gikk bra, og mobilitetstrening starter om en liten uke.

Puh! Da er det bare siste innsats på jobb, og en (liten) haug julegaver som skal ordnes.
Postet 18-12-25 kl 09:23 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så bra at eldste er hjemme igjen! Håper dagene fremover blir uten komplikasjoner. :kryss:

Hunden og jeg gjør husarbeid. Jeg tar av sengetøy, han legger seg på det. Jeg tar på nytt laken, han prøver å få tak i det. Det er jo underholdende, i det minste.
Snart finner jeg frem støvsugeren, så pleier han å være travelt opptatt i et annet rom.
Postet 18-12-25 kl 09:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg starta dagen med badstue og hopp i havet. Herlig!
Postet 18-12-25 kl 11:08 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Så deilig Syrinx!

Jeg har renset kontortrakteren og ser på regnet som siler ned utenfor vinduene. Ser fram til kafelunsj med sønn i løpet av dagen i dag. Det blir koselig.
Postet 18-12-25 kl 11:40 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God formiddag.

Jeg har startet dagen med avspasering og en enorm mathandling. Så nå er i hvert fall den delen av juleforberedelsene i boks.

Jeg er veldig heldig i år og har det faktisk ganske rolig i desember. Sammen med at jeg har masse plusstid betyr det at jeg har kunnet avspasere en del og sammen med at jeg har tatt det usedvanlig rolig med baking og vasking så har jeg hatt en deilig førjulstid.

Når jeg har fått ferdig det som må gjøres i dag skal jeg ta juleferie og i morgen blir det den store husvasken.
Postet 18-12-25 kl 11:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå har jeg juleferie helt til 5. januar.

Både leder og direktør sendte meg ut døra med beskjed om at den ferien er svært velfortjent.
Postet 18-12-25 kl 13:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det ble visst litt jobbing på meg, men helt greit. Da blir det mindre timer i morgen.
Er fortsatt smårydding som trengs.
Postet 18-12-25 kl 15:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er altså ti varmegrader ute!
Postet 19-12-25 kl 08:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Nei, det er virkelig ikke en vanlig 19. desember, Blondie. Fikk likevel et sniff av julestemning i går, for hele familien pynta tre, og så så vi en av våre favorittjulefilmer, Klaus.
Postet 19-12-25 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Varmt her også, men det er jo ganske standard at vi kan ha samme vær på st. hans og julaften her i Bergen...

Mannen lurte meg med på trening i går, det var sikkert lurt, men jeg er så trøtt. Krysser fingrene for at jeg får slappet litt av, selv om jeg må belage meg på 3 dager mer jobb enn jeg hadde sett for meg mellom denne helga og det nye året. Heldigvis er jeg utenfor timeregnskapet, og kan jobbe litt kortere dager uten at det koster noe. Men oppgavene må jo løses.
Postet 19-12-25 kl 09:42 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Litt usikker på om jeg skal trene i dag. Mest pga. smittefare, da. Vil IKKE bli sjuk før reise!
Postet 19-12-25 kl 13:08 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg er sånn på-nippet-sjuk med av-og-på-feber, og kjemper i mot med alt jeg har, det passer altså så hysterisk dårlig med laber form nå! ... men nå har jeg trasset meg gjennom en del rydding og vasking hjemme, og har nesten handlet ferdig, og har kjøleskapet fullt av mat, og så er det en hel del jobbing og pensumpugg og whatnot igjen, og så er det kanskje snart et par dager hvor det er nesten fri. 25te desember ser ut til å være årets eneste (?) dag uten en eneste plan eller plikt, hverken på jobb eller hjemme, og jeg gleder meg så mye til den ene dagen at jeg er helt på gråten.
Postet 19-12-25 kl 13:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Usj, Maverick! Unner deg mange 25. desembere på rad!

Jeg har arbeidshelg på sykehuset, og tipper at jeg skal svømme i influensasmitte hele helga. Satser på at munnbind og smittefrakk (og vaksina, da) skal redde meg!
Postet 19-12-25 kl 13:35 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Er innom for pensumpugg! Og er veldig glad for at sånne som Pingis jobber når vi andre får "fri".

Fikk signert en viktig avtale i går, har sloss lenge for å få den sånn som jeg vil ha den. Skulle ønske jeg slapp det ubeskrivelige styret/kampen som måtte til. Men endelig kan jeg finne en slags julefred - selv om jeg må både lese pensum og jobbe med fag gjennom hele jula.
Postet 20-12-25 kl 10:39 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ikke bare jeg som tenkte å vaske bil nei.
Har handlet det lille vi trengte og hentet siste pakke.
Postet 20-12-25 kl 14:04 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det ble en test vask. Og den holdt ikke så da vet jeg det. Med så møkkete vask så må det et annet vaskeprogram til. Lærer så lenge man lever.
Forskjell på hvis og brun bil gitt.
Postet 20-12-25 kl 15:26 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 20-12-25 kl 15:41 av star
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Har ingen kommentert det faktum at det nå offisielt går mot lysere tider???
Vel, det kan dere herved glede dere over. Om pepperkakene ble svidd og gavepapiret revner og hybelkaninene angriper deg, solen har snudd .
Postet 21-12-25 kl 21:37 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Vintersolkverv! Det har eg tenkt mykje på i dag, ja. Den beste grunnen til å feire jul i mi bok.
Postet 21-12-25 kl 21:50 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Solsnudagen! Beste dagen i desember!
Postet 21-12-25 kl 21:53 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har bare vanlig fredagsvask av badet og gulvvask av halve kjøkkenet og badet.
Nå bør jeg sikkert legge på senga før all kraft fordufter.
Postet 21-12-25 kl 22:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har spilt Rundsnusangen fra Blåfjell i dag og frydet meg over solsnu!
Postet 22-12-25 kl 01:07 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Jeg har hjemmekontor mens jeg steiker brød. Håper å sykle mot byen, bibliokeket/kontoret når det lysner av dag. Ingen barn som står opp og bråker så tidlig på morgenen her i huset.
Postet 22-12-25 kl 08:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Har fri; våknet normal tid. Straks dusj og kaffe og en liten bytur for å ordne noe. Middagsbesøk senere.
Postet 22-12-25 kl 09:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Jeg hadde tidlig eksamen (netteksamen med multiple choice-spørsmål, så det er jo raskt unnagjort), nå drikker jeg kaffe og finner sjela, og skal etterhvert kaste meg over dagen med alt den innebærer av jobb og logistikk og plikter.
Postet 22-12-25 kl 10:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
God morgen. Begynte jobbdagen hjemme og skal bevege meg til kontoret til lunsj. Kjenner jeg er så klar for ferie, har PMS ut av en annen verden og synes jul egentlig er oppskrytt.

Verden blir nok lysere straks PMSen er over for denne gamg (kanskje i tide til julaften).
Postet 22-12-25 kl 10:44 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
En sving innom jobben i dag for utvidet ni-kaffe og julelunsj. Så blir det skriving av fravær ut året og så er arbeidsåret slutt.
Postet 22-12-25 kl 11:08 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hjemmekontor med telefon. Ringt 4 ganger på en time.
Smådiller innimellom.
Postet 23-12-25 kl 11:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Da er bordet dekket og huset pyntet. Om en liten straks skal jeg i gang med maten. Vi blir ti stykker i kveld og starter tidlig, for yngstemann er bare elleve måneder, så det er ikke sikkert det blir en lang kveld.

Mannen min har lovet å vaske over kjøkkengulvet og entreen, selv om det egentlig ikke trengs, for da får vi det lille hintet av grønnsåpe som hører til.

God jul!
Postet 24-12-25 kl 12:36 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har en førjulsrant.

Lille julaften kveld og julaften på morgenen får jeg levert kort spm skal til min bror. Min bror feirer ett helt annet sted. Vi har hatt vår felles middag og gitt hverandre gaver. Det er ikke mitt problem at andre er sent ute med kort. Så hvorfor skal jeg måtte ta ansvar for det. Jeg skjønner at det ikke er en stor sak, men jeg er oppriktig sur. De kan i hvert fall spørre om jeg kan gi videre og gi meg muligheten til å si nei

Sånn. Da skal jeg prøve å slutte å være sur for at alle rundt meg bare antar at jeg ordner alt alltid. Jeg ønsker meg at noen ordner noe for meg
Postet 24-12-25 kl 15:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg kan melde om at PMSen ser ut til å være (nesten) over og dermed har julefreden har senket seg.
Postet 24-12-25 kl 15:31 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Fersken. Pms er ingen spøk.

Eg skjønar deg godt, Blå. For meg er det korleis andre brått skal styre mi tid og/eller min energi. Småting, men ja. (Her kom hentemelding på ei pakke som bror min sikkert handla på nett i siste liten med mi adresse som mottakaradresse. Eg kan sjølvsagt ikkje bli sur for å få gåve og eg er 99% sikker på at det er noko eg ynskjer meg og treng. Men eg hadde virkelig ikkje tenkt meg på butikken i dag. Heldigvis redda sambo meg og henta pakken.)
Postet 24-12-25 kl 15:40 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Og joda, det var litt av ein egorant på det som skulle vere støttemelding til Blå.
Postet 24-12-25 kl 15:41 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Jeg opplevde det absolutt som støtte Syrinx. Takk
Postet 24-12-25 kl 15:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Stua seiler ennå etter julaftens pakkeåpning, men i dag skal vi ta tak og få ryddet. Vi hadde en veldig hyggelig julaften og de små holdt koken lenger enn forventet, så det ble en lang kveld.

I dag blir det altså litt rydding og etter hvert dansk julemiddag, men først en liten tur ut i sola.
Postet 26-12-25 kl 14:12 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Dustin har kjørt en runde på kjøkkenet og stua. Jeg sløver i godstolen med strikketøy i hendene. Rolig og fint!
Postet 26-12-25 kl 14:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg hadde på alarm for å dra i badstue med nokre damer. Bada så mykje at eg hadde "rosinfingrar" etterpå.
Postet 26-12-25 kl 16:43 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Vært tre generasjoner (kun damer) på tur i skogen i nydelig vær. Han på 17 er på jobb. Om et par timer henter jeg han og indisk mat og har invitert mamma på middag.
Postet 26-12-25 kl 17:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da er jeg hjemme i egen sofa. Plukka opp soldaten på veien.
Postet 26-12-25 kl 22:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemme i egen stue her også nå. Noen ungdommer sover fortsatt. Jeg har vært på butikken og bakeriet og kjøpt ferskt brød. Planen i dag er å lufte seg en gang, svinge med støvsugeren, bestille sushi i kveld og ikke gjøre noe.
Postet 27-12-25 kl 12:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sovet skikkelig dårlig av en eller annen grunn. Har vært på butikken for å handle til kveldens taco.
Nydelig vær med litt vind. Regner med det blåser vesentlig mer lenger nord.
Postet 27-12-25 kl 12:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
I kveld skal vi på romjulsfest til venner, og jeg gleder meg altså så utrolig mye til å få være gjest. Nå har vi gått i ett med huset fullt siden 19.desember, så nå er det lite igjen av meg.
Postet 27-12-25 kl 15:42 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har rydda i skapene på stua. Ikke alle da. Både fordi det trengs og fordi vi leter etter noe. Ingen av oss skjønner hvor den har blitt av.
Eldste kommer til middag og "julaften".
Postet 27-12-25 kl 18:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi har hatt huset fullt siden 29.11 og jeg har organisert fire middagsselskaper på en uke.

Nå har jeg en kveld alene hjemme og det er nydelig. Jeg har spist pølserester og drukket hvitvin og koser meg veldig med Oh Whar Fun på Prime. Filmen for alle mødre som tar litt for mye ansvar for julen.

I morgen skal jeg reise opp til hytten og kose meg med resten av romjulen sammen med familien
Postet 27-12-25 kl 20:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da sitter jeg på Gardermoen og venter på fly til Paris. Moren min har solgt hytta si, så hun har invitert med hele storfamilien på nyttårscruise på Seinen. Vi er 14 stykker på tur mellom 15 og 73 år. Jeg er litt spent, men det blir nok bra.
Postet 28-12-25 kl 08:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.