Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
|
|
Nydelig bilde og viktig budskap Syrinx!
![]() |
Postet 09-12-25 kl 15:24 av Heilo
|
|
|
Syrinx!
Nydelige bilder, utmerket sak, og meget godt kommunisert. Applaus! |
Postet 09-12-25 kl 15:39 av Maverick
|
|
|
Syrinx.
![]() |
Postet 09-12-25 kl 15:39 av annemede
|
|
|
Så fin sak!! Og nydelig på alle bildene!
|
Postet 09-12-25 kl 15:54 av Kanina
|
|
|
Det var et flott oppslag, Syrinx og en veldig viktig sak. Det er så flott når noen fronter og er åpne på psykisk helse.
|
Postet 09-12-25 kl 16:57 av Nenne
|
|
|
Tusen takk, alle. Eg prøver både å puste med magen og å registrere at det fins ei verd utanfor meg også, men å stå fram slik er ganske så heftig. Men det roar seg med tid og hjelp.
Den blå genseren rakk mamma akkurat å strikke ferdig før ho vart sjuk og gjekk bort, så den er eg veldig glad i. Skoglid heiter den. |
Postet 09-12-25 kl 17:32 av Syrinx
|
|
|
Syrinx
![]() |
Postet 09-12-25 kl 18:37 av Millen
|
|
|
Jeg leste saken før i dag, og la merke til den fine genseren, og når jeg leser at den ble strikket av mammaen din i siste liten...,ja så ble genseren enda finere.
Utrolig modig og flott gjort av deg å fronte denne viktige saken . |
Postet 09-12-25 kl 18:42 av Fintdethei!
|
|
|
Veldig fin sak og dame, Syrinx!
|
Postet 09-12-25 kl 22:50 av Magica
|
|
|
Syrinx.
![]() Har hutra på skysstasjonen i en time. Kunne tatt første buss en halvtime senere, men da vste jo ikke appen at buss 2 var forsinket en hel masse. Hadde planer om 13-bussen hjem, men det vet jeg ikke om jeg rekker nå. Drar for å være sosial og hente litt papirer. Samt printe og scanne. Har forresten blitt hvitt her over natta. Ikke at jeg tror det blir liggende lenge. |
Postet 10-12-25 kl 10:22 av star
|
|
|
Syrinx, du er kjempetøff (og veldig fin). Utrolig illustrerende at du ser fornøyd/lykkelig ut nede i vannet. Jeg får lyst på et kaldt bad og badstue selv.
Jeg er i ferd med å lande en hodepine som har hengt over meg i høst. Er ikke helt fornøyd, men det er på tide å innse at det kanskje er så langt jeg kommer og legge saken bak meg. |
Postet 10-12-25 kl 14:35 av tink
|
|
|
13-bussen aner jeg ikke når gikk. Stod den var forsinket, men ikke med hvor mye.
![]() Så da ble det 14-bussen for den starter her. Fikk gjort alt jeg skulle og vært sosial. Ikke gæli. |
Postet 10-12-25 kl 15:00 av star
|
|
|
Takk igjen. Og ja, tink, i vatnet har eg mine minutt med pause frå tankekøyr og vondter (både fysiske og mentale). Då er eg fri og glad. Interessant og fint at du la merke til det.
|
Postet 10-12-25 kl 15:46 av Syrinx
|
|
|
For en fin og beskrivende artikkel, Syrinx!
![]() Du er slett ikke noen tjukkebollefeita. Du er en flott dame på 50 med gled ei øynene og levd liv. Og så er du tøff som står frem med psykisk sykdom. ![]() |
Postet 10-12-25 kl 16:15 av Tjorven
|
|
|
Så flott du er, Syrinx
![]() |
Postet 10-12-25 kl 17:17 av millact
|
|
|
Da var dose 2 av sist valgte vaksine satt. Da mangler bare dose 3 på 2 stk rundt mars engang
Deretter butikken med handleliste. Imponert at jeg husket de tingene jeg hadde glemt å skrive opp. ![]() |
Postet 11-12-25 kl 11:45 av star
|
|
|
Skikkelig drittvær her i dag. Pøsregn og masse vind. Såpass ille at jeg frivillig dro på Sats og løp på mølla istedenfor ute.....
Første møter overstått - nå litt husarbeid før jeg drar og handler samt tar en tur på kontoret for juleavslutning. I kveld er det den årlige julesnop lagingen med jentegjengen ![]() |
Postet 11-12-25 kl 12:07 av løve70
|
|
|
Regn og varmt her vest. Har en haug med tekst som må leses før dagen avsluttes med foredrag og lunsj for kollega som går av med pensjon.
|
Postet 11-12-25 kl 12:16 av tink
|
|
|
Eg har vore på behandling og fått samla meg litt, så no har eg rigga meg til djupt i sofaen med PC i fanget og skal kose meg med alle julekalenderlukene som har gått meg hus forbi siste veka.
|
Postet 11-12-25 kl 13:46 av Syrinx
|
|
|
I dag er det faktisk ganske klarvær! Hyggelig å se et snev av himmel fra kontorvinduet. Og hyggelig å være på kontoret med med-trøtte kollegaer etter julebord i går.
Vi har spist pølse med lompe til lunsj, sammen med rester fra julebordet. |
Postet 11-12-25 kl 14:20 av Skilpadda
|
|
|
![]() Det jobbes ganske livlig om dagen gitt. Gleder meg til røde dager! |
Postet 11-12-25 kl 15:16 av Maverick
|
|
|
Mykje eg og meg i monitor, beklager sjølvsentrert fokus, men om nokon skulle vere interessert i å sjå tv-saka eg er med i så er den i dagens lokalsending:
https://www.nrk.no/video/DKMR98121125 |
Postet 11-12-25 kl 21:04 av Syrinx
Oppdatert 11-12-25 kl 21:47 av Syrinx |
|
|
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Maverick
Det jobbes ganske livlig om dagen gitt. Gleder meg til røde dager!
|
Postet 11-12-25 kl 21:06 av Toffskij
|
|
|
Og jeg husker i hvert fall ikke på første forsøk hvordan man quotetagger.
![]() |
Postet 11-12-25 kl 21:07 av Toffskij
|
|
|
Jeg så Syrinx på tv.
![]() |
Postet 11-12-25 kl 21:49 av Magica
|
|
|
Flott innslag, Syrinx
. |
Postet 11-12-25 kl 22:17 av Fintdethei!
|
|
|
Morn! Jeg er på vei til jobb. Vet ikke om den ene morgenvakta er syk eller ikke så må ned for backup. Ellers sliten etter en heftig korpsøvelse med korps to i går kveld. Siste øving før konsert neste uke. På søndag er det konsert med korps1. Og rett etterpå skal vi delta på en tv-innspilling.
|
Postet 12-12-25 kl 08:20 av Blånn
|
|
|
Flott innslag, Syrinx
![]() |
Postet 12-12-25 kl 10:05 av Millen
|
|
|
Bildene er plassert i fotoboka. Da er det bare finpuss igjen. Skal få skrevet julekort og pynte pepperkakehus også.
|
Postet 14-12-25 kl 13:14 av star
|
|
|
Vi prøver oss på glutenfrie krumkaker for første gang i dag, det er spent stemning i heimen.
![]() |
Postet 14-12-25 kl 13:58 av Blondie
|
|
|
Hunden har tatt meg til kosegissel i sofaen, så eg sit altså bom fast. Huff, så leit.
Må rive meg laus og fra for å bade om ei stund og så skal eg setje i gang med det som blir bursdagsgåve til pappa i år (han har dag like inn i jula), fattigmann og goro. |
Postet 14-12-25 kl 14:21 av Syrinx
|
|
|
Jeg har trosset været og gått en tur, måtte holde munnen lukket da, for å unngå drukning på land. To klikk og hent er bestilt (angrer alltid, siden jeg innser de må hentes...).
Unge som maser på om vi ikke skal pynte mer, har stukket på søndagsåpent senter, samme ungen som maser om pepperkakebaking. Vel, ho mor har alle ingredienser på stell, men da må ungen jaggu være hjemme. Burde pakket inn julegaver, men det er altså noe av det kjedeligste som finnes. Sjokolade, internett og strikking derimot, det lever jeg greit med . Jeg jobber jækla bra under press altså, så jul skal det bli. Føler bare ikke presset nok enda. |
Postet 14-12-25 kl 16:17 av Fintdethei!
|
|
|
Vi har spilt julekonsert. Nå følger jeg med på vm-finale mens korpset venter på at et spilleoppdrag skal begynne (tv-innspilling).
|
Postet 14-12-25 kl 19:11 av Blånn
|
|
|
Jeg har sunget på julekonsert i kveld og sånt blir det julestemning av.
Symfoniorkesteret har fått en ny, veldig flink dirigent og i dag var samarbeidet mellom orkesteret og 80+ sangere (to kor) alldeles upåklagelig. Jeg tror aldri jeg har vært med på å synge Halleluja-koret med mer presisjon enn i kveld. |
Postet 15-12-25 kl 01:15 av Nenne
|
|
|
Morn! Filmingen i går var krevende, men morsom. Kommer på Amazon prime om noen måneder.
Nå er jeg på vei til morgenåpning på aks (sfo). Bare 5 dager til juleferien. |
Postet 15-12-25 kl 08:12 av Blånn
|
|
|
God morgen! Fikk bestilt en haug med julegaver fra sofaen på lørdag. En er hentet. To gaver som skal til Trondheim er pakket og levert til hun som skal dit. Jeg har også rørt sammen en pepperkakedeig som jeg har veldig troa på! Den ble litt større enn jeg håpet, så nå blir det både kaker og hus.
|
Postet 15-12-25 kl 09:32 av tink
|
|
|
Jeg fikk levert inn gavene som skulle sendes i går, så da er den oppgaven på gjøremålslisten krysset ut.
Julestemningen er totalt fraværende, jeg kan egentlig ikke tro at julaften allerede er neste uke. |
Postet 15-12-25 kl 11:31 av Fersken
|
|
|
Spennende med filmopptak da, Blånn! Hva heter filmen?
Jeg er litt meh om dagen, da vi leverte bilen vår inn for å bytte kompressoren til varmeapparatet og sikringen som røk for over en mnd siden. Nå er det byttet, og det blåser fortsatt kaldt. Vi har bilen på et ikke-merke verksted (for merkeverkstedet er så langt unna), og han mekanikeren sliter med å få oppdatert en service oppgradering som ser ut til å omhandle varmeapparatet. Så enten er det en oppdatering av software som må til.. eller så må hele HVAC'en byttes, og da muligens en utgift på nærmere 40 000 kr, og bilen må inn på merkeverstedet. ![]() |
Postet 15-12-25 kl 13:05 av Mex
|
|
|
Heisann! Jeg sitter i Bø, av alle steder; jeg har akkurat levert eksamen (engelsk grammatikk; første del av et årskurs i engelsk som jeg skal ta over to år). Det er over 30 år siden sist jeg satt i en hall og skrev eksamen, fant jeg ut!
(Har hatt noen eksamener i mellomtiden, men da har det vært hjemmeeksamen.) Jeg var heldig og fikk sitte på med en bekjent som skulle kjøre; nå sitter jeg og venter på at hun skal bli ferdig. |
Postet 15-12-25 kl 15:04 av Skilpadda
|
|
|
God morgen! På plass tiiidlig på kontoret for å få plass i parkeringshuset, og slippe å parkere på en stor grusplass et stykke unna som er et sørpehull i sånt vær som vi har hatt de siste dagene. Det har høljet ned i bøtter og spann.
Det nærmer seg heldigvis jul, og jeg har sånn passe med arbeid som skal gjøres før vi kommer så langt. I går var vi på julekonsert med Odd Rene Andersen, og på torsdag skal vi på kirkekonsert med Ulrikke, og da regner jeg med at julestemningen kommer for fullt. |
Postet 16-12-25 kl 08:46 av Sissel
|
|
|
God morgen!
Tidlig på her også - har løpeklær i veska og lang arbeidsdag. Fikk ordnet litt gaver i går, og ellers har jeg (altfor) stor tro på feriedagene mine torsdag og fredag, da alt mellom himmel og jord skal på plass, men strengt tatt er gaver og juletre det viktigste. ![]() Jeg skal også på julekonsert i kveld, musikklinja til 18-åringen i Korskirken. |
Postet 16-12-25 kl 08:55 av Appelsin
|
|
|
Jeg hadde endelig legetime i dag, men på vej ut av dusjen fikk jeg beskjed om at den måtte flyttes. Gargh.
Nå er dagen plutselig litt mer åpen. |
Postet 16-12-25 kl 09:12 av Blondie
|
|
|
Har hentet studentbarn på flyplassen, nå er alle hjemme.
En annen sønn er syk og kan ikke ha kjøretimen som var planlagt, han sitter i telefonkø for å få legeerklæring for å slippe gebyr...Jeg har hjemmekontor før julefest med jobb i kveld. Det blir spennende med mange nye folk. |
Postet 16-12-25 kl 09:56 av tink
|
|
|
God formiddag! Her er det litt drama i kulissene, for eldste klarte å ødelegge hånda si noe så inderlig på en boksemaskin (i fylla) på lørdagskvelden.
Skadeomfang: nederste knokkel på høyre pekefinger er knekt i fire deler, så der må det stålerstatning til. Ganske uflaks der, altså. Han venter nå på operasjon, som skal skje så snart som mulig, men de må bruke de mest erfarne håndkirurgene grunnet komplisert operasjon. Der røyk det surfekurset han skulle hatt i romjulen ... Nå håper vi bare at han fortsatt blir i stand til å spille piano og tegne etterhvert ... ![]() |
Postet 16-12-25 kl 10:35 av Eia
Oppdatert 16-12-25 kl 12:16 av Eia |
|
|
Uffda Eia. God bedring og lykke til til den skadede.
Jeg er på jobb og har akkurat passe mye å gjøre. Planen er kort dag i morgen og på torsdag morgen har jeg tenkt å avspasere på formiddagen for å ta en stor handlerunde når det forhåpentligvis er færre i butikken. jeg tar juleferie fra og med fredag. Men da har jeg også det første juleselskapet, så det er bare å holde det i gang. |
Postet 16-12-25 kl 11:41 av Blå
|
|
|
God formiddag! Jeg var på Hyrox-trening kl. 6.30 i morges. På jobb er det kaos delux. Høyt fravær og elektriske barn. Nå er det straks eltilsyn. Vaktmester er sur på meg for jeg tråkken han på tærne i morges. Hu hei hvor det går.
Men i kveld kommer førstemann hjem på ferie. ![]() |
Postet 16-12-25 kl 14:09 av Blånn
|
|
|
Så fryktelig uheldig, Eia! Jeg håper operasjonen er i gang.
Jeg er sylte forkjølet og ligger rett ut. Jeg kjente det begynte å krible i halsen søndag, men jeg kom gjennom konserten. I går ble det verre, men natt tili dag ble det riktig ille. Jeg har jobbet litt, men orket ikke mye. I morgen tror jeg at jeg melder meg helt ut og prøver å ta meg inn. |
Postet 16-12-25 kl 15:51 av Nenne
|
|
|
Uffda. God bedring til den uheldige, Eia!
Fikk opp minne forrige dagen at det er 8 år siden jeg fikk 2 pinner i en finger. Ikke at det hjalp da. Jeg smårydder. |
Postet 16-12-25 kl 16:24 av star
|
|
|
Oj, Eia, håper det ordner seg bra med operasjon! OG god bedring Nenne!
Har selv vært nede for telling med omgangssyke. Trodde gårsdagen skulle bli et rolig hjemmekontor, men det ble bare sofa og rett tilbake til sengs. I dag har karantenekontor innebært 10 timer jobbing..., blir hjemme i morgen også, den dritten der vil ikke jeg være den ansvarlige for å spre til mine kollegaer når før jul. Ingen juleferie annet enn helligdagene på meg, og ikke blir det roligere før langt ut i januar heller. Trekker pusten og tenker det ordner seg for snille piker. |
Postet 16-12-25 kl 19:41 av Fintdethei!
|
|
|
Oj, skikkelig uheldig ungdom der, Eia. Håpar operasjonen går fint.
Og så ynskjer eg god betring til alle som er pjusk og sjuke. |
Postet 16-12-25 kl 20:37 av Syrinx
|
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Nyttårskaffe (01-01-26)
- Desemberkaffe (02-12-25)
- Novemberkaffe (04-11-25)
- Oktoberkaffe (01-10-25)
- Septemberkaffe (01-09-25)

Du er en flott dame på 50 med gled ei øynene og levd liv. Og så er du tøff som står frem med psykisk sykdom. 

Vi har spist pølse med lompe til lunsj, sammen med rester fra julebordet.
Gleder meg til røde dager!
Symfoniorkesteret har fått en ny, veldig flink dirigent og i dag var samarbeidet mellom orkesteret og 80+ sangere (to kor) alldeles upåklagelig. Jeg tror aldri jeg har vært med på å synge Halleluja-koret med mer presisjon enn i kveld.
(Har hatt noen eksamener i mellomtiden, men da har det vært hjemmeeksamen.) Jeg var heldig og fikk sitte på med en bekjent som skulle kjøre; nå sitter jeg og venter på at hun skal bli ferdig.