Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
|
|
Ru. God plan! Antar at det kan bli til uka en gang. Akkurat nå sitter jeg og ser ut over Drammenselva på USN, og er nesten klar for to møte-/seminardager her østpå. Det hjelper godt med en god natts søvn på nattoget. |
Postet 24-09-25 kl 11:31 av tink
|
|
|
Hvis det er plass til flere så inviterer jeg gjerne meg selv med på lunsj med tink og Ru. Sitter ikke så langt unna jeg heller.
![]() Her er det kontorkontor med masse å gjøre og fremdeles litt redusert form etter lang tid med forkjølelse. Jeg har fått god hostesaft og er på bedringens vei. Men ligger fremdeles våken og hoster, så jeg er på ingen måte på topp |
Postet 24-09-25 kl 12:37 av Blå
|
|
|
God formiddag! Her er frokost kaffe inntatt for lengst. Digger og jeg har vært på tur i skogen (har en liten skog rett ved her vi bor) og det er positiv egentid for oss begge.
Ingen avtaler resten av uka og det er deilig. Sol og fint høstvær idag. |
Postet 24-09-25 kl 13:04 av Millen
|
|
|
Jeg har nær familie bosatt midt i det området som ble avstengt på Bislett i går, så jeg har sovet nokså dårlig. Godt det gikk så bra som det gjorde!
|
Postet 24-09-25 kl 13:09 av Blondie
|
|
|
Blondie; samme her. Herremannen bor i Pilestredet, men heldigvis et stykke unna. Og heldigvis svarte han meg med en gang i går kveld da så saken at han var trygg.
|
Postet 24-09-25 kl 13:14 av Stompa
|
|
|
Bergenslunsj høres ut som en god ide for flere, vi får avtale på en annen plattform.
![]() Det er kaldt på kontoret. Nyoppusset, så alt er nytt - inklusive radiatorene som foreløpig er på manuell styring. 19 grader på kontoret er skikkelig kaldt ... |
Postet 24-09-25 kl 13:36 av Ru
|
|
|
Snuppa bor rett ved Bislett og hadde hørt smellet godt i går. Men hun var snill nok til å umiddelbart sende melding om at alt var greit.
![]() |
Postet 24-09-25 kl 16:29 av Tjorven
|
|
|
Jeg spiste middag i nabohuset til granatmålet i går og var på pub i nærheten. Hørte ingenting, før masse folk fikk alarmer på mobilen. Min gjeng fikk det ikke. Så skjønner ikke helt hvordan de sendes ut. Ble en Bolt hjem på kvelden.
|
Postet 24-09-25 kl 22:35 av Pelle
|
|
|
Jeg har en litt trå dag i dag. Jeg har en arbeidsoppgave som er kjedelig, og det er så vanvittig tungt å komme i gang.
|
Postet 25-09-25 kl 10:36 av Tjorven
|
|
|
Huff, så skummelt med disse granatene.
Det går litt treigt i topplokket hos meg i dag. Jeg er trøtt og har litt for mange baller i luften samtidig. Funker fint når de er i luften, blir ekstra stress om mange faller ned samtidig. |
Postet 25-09-25 kl 11:06 av Mex
|
|
|
I dag er jeg veldig takknemlig for Tesla sitt antikollisjonssystem. Jeg kom uskadet på jobb.
|
Postet 25-09-25 kl 15:53 av annemede
|
|
|
Oi, så bra det gikk godt, annemede!
Trolsk ute så tidlig på morran. |
Postet 26-09-25 kl 07:09 av star
|
|
|
Oi, Annemede. Hva skjedde? Godt det gikk bra med deg.
Jeg har landet med frokost på hjemmekontoret etter to og et halvt døgn på reise. Kom med nattoget, og har heldigvis sovet overraskende bra i sovekupe. |
Postet 26-09-25 kl 09:00 av tink
|
|
|
Jeg kjører også bil med antikollisjonssystem. Det er litt irriterende når jeg skal parkere i garasjen og har full kontroll på hvor langt det er frem til veggen, men jeg har (heldigvis!) aldri fått testet det i større fart. Håper det går bra med deg Annemede, for sånt kan sitte i en stund.
Jeg er glad det er fredag, men er spent på hva helgen bringer. Svigerfar ligger for døden. Mannen min er hos ham og resten av familien, så jeg teller på knappene om jeg også burde dra oppover. Om ikke annet, så for å være der for mannen min. Han er ikke noe god til å ta imot trøst og støtte, men jeg tror han trenger det. |
Postet 26-09-25 kl 09:08 av Tjorven
|
|
|
Klem til dere, Tjorven
![]() |
Postet 26-09-25 kl 09:34 av Pøblis
|
|
|
Klem til dere Tjorven.
![]() |
Postet 26-09-25 kl 09:55 av annemede
|
|
|
Tjorven:
![]() |
Postet 26-09-25 kl 10:00 av celebelen
|
|
|
til Tjorvenfamilien. Tror du ikke at det er en god ide å reise opp? Både for å få avskjed selv og for å være der for familien. Mine døtre hadde absolutt trengt meg der i en slik situasjon. |
Postet 26-09-25 kl 10:01 av Blå
|
|
|
Tjorven |
Postet 26-09-25 kl 10:28 av star
|
|
|
Så vondt, Tjorven. Jeg ville definitivt reist, ja. Min mann dukket opp uten at jeg ba ham om det på det siste til mamma. Det var utrolig godt, selv om jeg trodde det gikk fint uten. Ikke minst for å snakke om det i etterkant.
|
Postet 26-09-25 kl 10:32 av Blondie
|
|
|
Og der var det over. Jeg kjenner meg helt nummen selv om det på ingen måte er overraskende. Han har vært kreftsyk siden nyttår.
Nå må vi bruke litt tid på både sorg og logistikk. Jeg er uendelig glad for at mannen min fikk være der. |
Postet 26-09-25 kl 11:12 av Tjorven
|
|
|
Så leit, Tjorven! Kondolerer.
|
Postet 26-09-25 kl 11:19 av Eia
|
|
|
Kondolerer, Tjorven.
![]() |
Postet 26-09-25 kl 11:19 av Millen
|
|
|
Kondolerer til Tjorven og familien.
![]() |
Postet 26-09-25 kl 11:23 av tink
|
|
|
Kondolerer, Tjorven.
![]() |
Postet 26-09-25 kl 12:02 av star
|
|
|
Kondolerer Tjorven.
![]() |
Postet 26-09-25 kl 14:38 av Blå
|
|
|
Tjorven:
![]() |
Postet 26-09-25 kl 15:05 av nolo
|
|
|
Tjorven, og mann og barn :
![]() Det er vondt når det skjer, glad mannen din fikk være der. Ta vare på hverandre på best mulig måte, det er ikke lett å være pårørende når den som sørger ikke klarer å ta i mot trøst. ![]() |
Postet 26-09-25 kl 18:05 av Pamina
|
|
|
Kondolerer, Tjorven
![]() |
Postet 26-09-25 kl 20:58 av Fintdethei!
|
|
|
Kondolerer Tjorven
Så godt at mannen din var der. |
Postet 27-09-25 kl 02:24 av millact
|
|
|
Kondolerer Tjorven.
![]() |
Postet 28-09-25 kl 21:56 av annemede
|
|
|
Kondolerer, Tjorven.
![]() |
Postet 28-09-25 kl 22:09 av Matilda
|
|
|
Kondolerer tjorven og familie.
![]() |
Postet 28-09-25 kl 22:18 av Martis
|
|
|
Kondolerer, Tjorven.
|
Postet 29-09-25 kl 06:03 av Nenne
|
|
|
Kondolerer!
Jeg er på vei til jobb. Skulle egentlig møtt barn og ansatte nesten her hjemme, men morgenvakta ringte inn syk kl. 6.30. Rakk bussen kl. 6.45 så var effektiv. ![]() |
Postet 29-09-25 kl 07:58 av Blånn
|
|
|
Fredagen var tung, men nå har vi fått summet oss litt gjennom helgen. Fordelen når noen dør av kreft er at man får god tid til å forsone seg med at de skal bli borte. Og på slutten har de det såpass kjipt at det egentlig er godt at de får slippe mer lidelse.
Det er høstferie i Oslo denne uka, så det blir nok stille på jobb, men jeg skal ikke ha fri. Eller; hvis det blir veldig stille, så kan det hende at jeg avspaserer på fredag. Tiden vil vise. |
Postet 29-09-25 kl 08:50 av Tjorven
|
|
|
Jeg har rotet meg bort i en gjenstridig forkjølelse og har sovet latterlig dårlig. Da passer det jo fint at det bygges rundt ørene mine hele dagen.
![]() |
Postet 29-09-25 kl 09:12 av Blondie
|
|
|
God morgen.
Kondolerer, Tjorven. Det er tøft å stå i langtidssykdom som pårørende, og når det er over så er det på mange måter både godt og vondt. Denne uken skal jeg bytte kontor på jobben. Skal over i et annet bygg og samlokaliseres med andre i samme enhet. Det blir nok både bra og rart. Har sittet her jeg sitter i over 5 år nå. |
Postet 29-09-25 kl 09:37 av Mex
|
|
|
God morgen fra min nye plass på biblis. Jeg har forsont meg med at jeg først og fremst skal være biblioteksnomade de nærmeste ukene. Kollegaer og andre blir så forvirret av at jeg er der, men ikke er der. Eller kanskje det var administrasjonen.
![]() Det var en travel helg med konkurransedag for lillesøster på lørdag. Kaotisk system med mye venting, hun konkurrerer mot flinke og til dels eldre folk - så hun fikk gull i innsats. Håper hun ikke minster gnisten av å gå på tap etter tap. Noen må jo ligge sist også... Jobbedag i går, men det er den gøyeste helga i året. Så nå er jeg klar for siste innsatsuke før høstferie. Mellomlevering av første oppgavet i faget i morgen, så her er det bare å skrive så tastene fyker. |
Postet 29-09-25 kl 10:14 av tink
|
|
|
Vært hos fysio og gått en av ukas turer.
Nå litt slakt før verkstedtime. |
Postet 29-09-25 kl 12:45 av star
|
|
|
![]() Barnet har høstferie og jeg har hjemmekontor - et par digitale møter upcoming, men enn så lenge er det ganske lugnt. |
Postet 29-09-25 kl 12:48 av Maverick
|
|
|
Jeg fant nettopp et hodeløst lik på soveromsgulvet mitt.
Katten, som er en innekatt, har åpenbart klart å snappe en fugl gjennom et vindu som bare sto litt på gløtt. Jeg er sjokkert. Og litt imponert. ![]() Og håper hun har spist hodet, og at det ikke ligger gjemt et eller annet sted. |
Postet 29-09-25 kl 13:16 av Maverick
|
|
|
Her er og høstferie. Jeg og vofsen er slakt i sofaen. Kanskje jeg sovner etterhvert og. Våknet altfor tidlig etterhvert altfor sent i seng igår. Stille og rolig, 2 av 3 barn ute, og siste skal også ut etterhvert. Så kanskje litt alene hjemme etterpå?
|
Postet 29-09-25 kl 13:34 av Millen
|
|
|
Imponerende, Maverick! Kanskje hodet er tatt av en hodejeger?
|
Postet 29-09-25 kl 14:05 av Skilpadda
|
|
|
Knis. Badabisj!
|
Postet 29-09-25 kl 14:48 av Maverick
|
|
|
I dag ble det 7-bussen. Forsåvidt positivt.
Glemte både papiret jeg skulle scanne og øreplugger. |
Postet 30-09-25 kl 08:07 av star
|
|
|
Håper starten på dagen blir bedre i dag star. Jeg er på plass på biblis for å oppdage at den oppgaven jeg så stolt leverte i går - ikke kom på rett sted. Fant heldigvis ut av det ganske tidlig, så nå er det endelig i boks.
|
Postet 01-10-25 kl 09:36 av tink
|
|
|
Kondolerer, tjorven. Det er alltid vondt.
Her er det høst ferie, grått og skoddete ute, og litt grått inne og, for eg skulle egentlig på tur deler av denne veka, men er blitt sjuk. Får prøve å gjere det beste utav det. |
Postet 01-10-25 kl 11:00 av Hondacrv
|
|
|
![]() Kanskje noen kan sjenke meg en kopp med oktoberkaffe? Ble veldig kaffetørst. |
Postet 01-10-25 kl 12:32 av tink
|
|
|
God morgen!
I Calgary denne uken. I dag skal vi ha kundearrangement, alltid kjekt å møte kunder f2f. |
Postet 01-10-25 kl 13:35 av løve70
|
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Nyttårskaffe (01-01-26)
- Desemberkaffe (02-12-25)
- Novemberkaffe (04-11-25)
- Oktoberkaffe (01-10-25)
- Septemberkaffe (01-09-25)

Ru. God plan! Antar at det kan bli til uka en gang.

Katten, som er en innekatt, har åpenbart klart å snappe en fugl gjennom et vindu som bare sto litt på gløtt.