Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Septemberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Septemberkaffe

Postet 01-09-25 kl 06:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 202  

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
Ru. God plan! Antar at det kan bli til uka en gang.

Akkurat nå sitter jeg og ser ut over Drammenselva på USN, og er nesten klar for to møte-/seminardager her østpå. Det hjelper godt med en god natts søvn på nattoget.
Postet 24-09-25 kl 11:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Hvis det er plass til flere så inviterer jeg gjerne meg selv med på lunsj med tink og Ru. Sitter ikke så langt unna jeg heller.

Her er det kontorkontor med masse å gjøre og fremdeles litt redusert form etter lang tid med forkjølelse. Jeg har fått god hostesaft og er på bedringens vei. Men ligger fremdeles våken og hoster, så jeg er på ingen måte på topp
Postet 24-09-25 kl 12:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag! Her er frokost kaffe inntatt for lengst. Digger og jeg har vært på tur i skogen (har en liten skog rett ved her vi bor) og det er positiv egentid for oss begge.
Ingen avtaler resten av uka og det er deilig. Sol og fint høstvær idag.
Postet 24-09-25 kl 13:04 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har nær familie bosatt midt i det området som ble avstengt på Bislett i går, så jeg har sovet nokså dårlig. Godt det gikk så bra som det gjorde!
Postet 24-09-25 kl 13:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Blondie; samme her. Herremannen bor i Pilestredet, men heldigvis et stykke unna. Og heldigvis svarte han meg med en gang i går kveld da så saken at han var trygg.
Postet 24-09-25 kl 13:14 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Bergenslunsj høres ut som en god ide for flere, vi får avtale på en annen plattform.

Det er kaldt på kontoret. Nyoppusset, så alt er nytt - inklusive radiatorene som foreløpig er på manuell styring. 19 grader på kontoret er skikkelig kaldt ...
Postet 24-09-25 kl 13:36 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa bor rett ved Bislett og hadde hørt smellet godt i går. Men hun var snill nok til å umiddelbart sende melding om at alt var greit.
Postet 24-09-25 kl 16:29 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg spiste middag i nabohuset til granatmålet i går og var på pub i nærheten. Hørte ingenting, før masse folk fikk alarmer på mobilen. Min gjeng fikk det ikke. Så skjønner ikke helt hvordan de sendes ut. Ble en Bolt hjem på kvelden.
Postet 24-09-25 kl 22:35 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har en litt trå dag i dag. Jeg har en arbeidsoppgave som er kjedelig, og det er så vanvittig tungt å komme i gang.
Postet 25-09-25 kl 10:36 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Huff, så skummelt med disse granatene.

Det går litt treigt i topplokket hos meg i dag. Jeg er trøtt og har litt for mange baller i luften samtidig. Funker fint når de er i luften, blir ekstra stress om mange faller ned samtidig.
Postet 25-09-25 kl 11:06 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
I dag er jeg veldig takknemlig for Tesla sitt antikollisjonssystem. Jeg kom uskadet på jobb.
Postet 25-09-25 kl 15:53 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oi, så bra det gikk godt, annemede!

Trolsk ute så tidlig på morran.
Postet 26-09-25 kl 07:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oi, Annemede. Hva skjedde? Godt det gikk bra med deg.

Jeg har landet med frokost på hjemmekontoret etter to og et halvt døgn på reise. Kom med nattoget, og har heldigvis sovet overraskende bra i sovekupe.
Postet 26-09-25 kl 09:00 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kjører også bil med antikollisjonssystem. Det er litt irriterende når jeg skal parkere i garasjen og har full kontroll på hvor langt det er frem til veggen, men jeg har (heldigvis!) aldri fått testet det i større fart. Håper det går bra med deg Annemede, for sånt kan sitte i en stund.

Jeg er glad det er fredag, men er spent på hva helgen bringer. Svigerfar ligger for døden. Mannen min er hos ham og resten av familien, så jeg teller på knappene om jeg også burde dra oppover. Om ikke annet, så for å være der for mannen min. Han er ikke noe god til å ta imot trøst og støtte, men jeg tror han trenger det.
Postet 26-09-25 kl 09:08 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
Klem til dere, Tjorven
Postet 26-09-25 kl 09:34 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Klem til dere Tjorven.
Postet 26-09-25 kl 09:55 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Tjorven:
Postet 26-09-25 kl 10:00 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
til Tjorvenfamilien.

Tror du ikke at det er en god ide å reise opp? Både for å få avskjed selv og for å være der for familien. Mine døtre hadde absolutt trengt meg der i en slik situasjon.
Postet 26-09-25 kl 10:01 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tjorven
Postet 26-09-25 kl 10:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så vondt, Tjorven. Jeg ville definitivt reist, ja. Min mann dukket opp uten at jeg ba ham om det på det siste til mamma. Det var utrolig godt, selv om jeg trodde det gikk fint uten. Ikke minst for å snakke om det i etterkant.
Postet 26-09-25 kl 10:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og der var det over. Jeg kjenner meg helt nummen selv om det på ingen måte er overraskende. Han har vært kreftsyk siden nyttår.

Nå må vi bruke litt tid på både sorg og logistikk.

Jeg er uendelig glad for at mannen min fikk være der.
Postet 26-09-25 kl 11:12 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Så leit, Tjorven! Kondolerer.
Postet 26-09-25 kl 11:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Kondolerer, Tjorven.
Postet 26-09-25 kl 11:19 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Kondolerer til Tjorven og familien.
Postet 26-09-25 kl 11:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kondolerer, Tjorven.
Postet 26-09-25 kl 12:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kondolerer Tjorven.
Postet 26-09-25 kl 14:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Tjorven:
Postet 26-09-25 kl 15:05 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Tjorven, og mann og barn :

Det er vondt når det skjer, glad mannen din fikk være der. Ta vare på hverandre på best mulig måte, det er ikke lett å være pårørende når den som sørger ikke klarer å ta i mot trøst.
Postet 26-09-25 kl 18:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kondolerer, Tjorven
Postet 26-09-25 kl 20:58 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Kondolerer Tjorven Så godt at mannen din var der.
Postet 27-09-25 kl 02:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Kondolerer Tjorven.
Postet 28-09-25 kl 21:56 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Kondolerer, Tjorven.
Postet 28-09-25 kl 22:09 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Kondolerer tjorven og familie.
Postet 28-09-25 kl 22:18 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kondolerer, Tjorven.
Postet 29-09-25 kl 06:03 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Kondolerer!

Jeg er på vei til jobb. Skulle egentlig møtt barn og ansatte nesten her hjemme, men morgenvakta ringte inn syk kl. 6.30. Rakk bussen kl. 6.45 så var effektiv.
Postet 29-09-25 kl 07:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fredagen var tung, men nå har vi fått summet oss litt gjennom helgen. Fordelen når noen dør av kreft er at man får god tid til å forsone seg med at de skal bli borte. Og på slutten har de det såpass kjipt at det egentlig er godt at de får slippe mer lidelse.

Det er høstferie i Oslo denne uka, så det blir nok stille på jobb, men jeg skal ikke ha fri. Eller; hvis det blir veldig stille, så kan det hende at jeg avspaserer på fredag. Tiden vil vise.
Postet 29-09-25 kl 08:50 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har rotet meg bort i en gjenstridig forkjølelse og har sovet latterlig dårlig. Da passer det jo fint at det bygges rundt ørene mine hele dagen.
Postet 29-09-25 kl 09:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.

Kondolerer, Tjorven. Det er tøft å stå i langtidssykdom som pårørende, og når det er over så er det på mange måter både godt og vondt.

Denne uken skal jeg bytte kontor på jobben. Skal over i et annet bygg og samlokaliseres med andre i samme enhet. Det blir nok både bra og rart. Har sittet her jeg sitter i over 5 år nå.
Postet 29-09-25 kl 09:37 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen fra min nye plass på biblis. Jeg har forsont meg med at jeg først og fremst skal være biblioteksnomade de nærmeste ukene. Kollegaer og andre blir så forvirret av at jeg er der, men ikke er der. Eller kanskje det var administrasjonen.

Det var en travel helg med konkurransedag for lillesøster på lørdag. Kaotisk system med mye venting, hun konkurrerer mot flinke og til dels eldre folk - så hun fikk gull i innsats. Håper hun ikke minster gnisten av å gå på tap etter tap. Noen må jo ligge sist også... Jobbedag i går, men det er den gøyeste helga i året. Så nå er jeg klar for siste innsatsuke før høstferie. Mellomlevering av første oppgavet i faget i morgen, så her er det bare å skrive så tastene fyker.
Postet 29-09-25 kl 10:14 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært hos fysio og gått en av ukas turer.
Nå litt slakt før verkstedtime.
Postet 29-09-25 kl 12:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Barnet har høstferie og jeg har hjemmekontor - et par digitale møter upcoming, men enn så lenge er det ganske lugnt.
Postet 29-09-25 kl 12:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg fant nettopp et hodeløst lik på soveromsgulvet mitt. Katten, som er en innekatt, har åpenbart klart å snappe en fugl gjennom et vindu som bare sto litt på gløtt. Jeg er sjokkert. Og litt imponert.

Og håper hun har spist hodet, og at det ikke ligger gjemt et eller annet sted.
Postet 29-09-25 kl 13:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Her er og høstferie. Jeg og vofsen er slakt i sofaen. Kanskje jeg sovner etterhvert og. Våknet altfor tidlig etterhvert altfor sent i seng igår. Stille og rolig, 2 av 3 barn ute, og siste skal også ut etterhvert. Så kanskje litt alene hjemme etterpå?
Postet 29-09-25 kl 13:34 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Imponerende, Maverick! Kanskje hodet er tatt av en hodejeger?
Postet 29-09-25 kl 14:05 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Knis. Badabisj!
Postet 29-09-25 kl 14:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
I dag ble det 7-bussen. Forsåvidt positivt.
Glemte både papiret jeg skulle scanne og øreplugger.
Postet 30-09-25 kl 08:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Håper starten på dagen blir bedre i dag star. Jeg er på plass på biblis for å oppdage at den oppgaven jeg så stolt leverte i går - ikke kom på rett sted. Fant heldigvis ut av det ganske tidlig, så nå er det endelig i boks.
Postet 01-10-25 kl 09:36 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Kondolerer, tjorven. Det er alltid vondt.
Her er det høst ferie, grått og skoddete ute, og litt grått inne og, for eg skulle egentlig på tur deler av denne veka, men er blitt sjuk. Får prøve å gjere det beste utav det.
Postet 01-10-25 kl 11:00 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Kanskje noen kan sjenke meg en kopp med oktoberkaffe?
Ble veldig kaffetørst.
Postet 01-10-25 kl 12:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!
I Calgary denne uken. I dag skal vi ha kundearrangement, alltid kjekt å møte kunder f2f.
Postet 01-10-25 kl 13:35 av løve70 løve70 er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.