Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
|
|
Jeg må til legen med sykt "barn", det var ikke helt planen. Det er fortsatt behov for foreldreoppgaver, gitt.
|
Postet 16-09-25 kl 10:15 av Blondie
|
|
|
Valpehjemmekontordag i dag. Jeg gikk en lang tur med ham i går kveld, og lot ham løpe og herje på en ellers tom grusbane, så han var ganske utslitt og sov til syv for første gang. Nå ligger han og sover under bordet mens jeg jobber, men det blir nok snart en tur ut.
|
Postet 16-09-25 kl 10:30 av celebelen
|
|
|
Ble med ett møte, like greit.
|
Postet 16-09-25 kl 11:34 av star
|
|
|
Jeg er sylteforkjølet. Planla hjemmekontor på formiddagen og så inn på jobb til ett møte etter lunsj. Men, nå ble møtet utsatt fordi det var så mange som var syke og det passer meg egentlig helt fint.
Jeg har rolig sofakontor, ikke veldig effektiv, men slik formen er akkurat nå så tror jeg at jeg bare må akseptere at jeg får gjort det jeg får gjort. Mann og hjemmeboende datter opptatt i ettermiddag, så jeg skal simpelthen bare ta det med ro og være alene. Og re opp sengen på gjesterommet. I natt hostet jeg så kraftig at jeg tilslutt flyttet meg ned på sofaen. Dersom det blir like ille i natt vil jeg gjerne ha en seng jeg kan flytte inn i. |
Postet 16-09-25 kl 13:34 av Blå
|
|
|
![]() Jeg har ferie, så i dag har jeg bare tatt møter fra hjemmekontor. ![]() Og kommet gjennom en hel del pensum, da. |
Postet 16-09-25 kl 15:19 av Maverick
|
|
|
God bedring, Blå!
![]() Hjemme i sofaen. Rimelig sigen. |
Postet 16-09-25 kl 18:19 av star
|
|
|
God bedring Blå og star, og heia Maverick. Hva er det du studerer nå?
Jeg har en bonusdag på mitt gamle kontor. Må få unna litt ærlig arbeid før jeg tar på forskerhatten igjen i løpet av formiddagen. |
Postet 17-09-25 kl 09:14 av tink
|
|
|
Takk star og tink.
Det blir ikke noe bedre. Jeg har virkelig ikke vært så forkjølet på mange år. Grensene mellom jobb og ikke blir jo litt flytende i disse hjemmekontortider. I går definerte jeg meg som på jobb, men var ineffektiv fordi jeg var syk. i dag er jeg så dårlig at jeg definerer meg som syk, men kommer nok til å få gjort litt småjobbing innimellom. Jeg tenker likevel at det blir sofa og bok det meste av dagen. |
Postet 17-09-25 kl 10:13 av Blå
|
|
|
Det går mye heftige forkjølelser nå, jeg brukte to uker på å komme over min.
Fryktelig travelt for tiden, så nå prokrastrinerer jeg med kaffe og surfing. |
Postet 17-09-25 kl 12:50 av Fintdethei!
|
|
|
Jeg har 3 stk hjemme som er forkjøla... og en har vært syk i 2 uker...
|
Postet 17-09-25 kl 13:03 av Millen
|
|
|
En del av de forkjølelsene er nok korona, naboene hadde testet positivt. Men det er vel i praksis ingen forskjell for de fleste.
(Minner om at det snart er sesong for influensavaksine, vi har booket på jobben). |
Postet 17-09-25 kl 14:21 av celebelen
|
|
|
Ja, mye korona nå. Snart tid for influensavaksine på jobb.
Nydelig vær i sør. Måtte det vare. |
Postet 17-09-25 kl 19:31 av millact
|
|
|
Jeg trodde jeg var forkjøla, men da magen slo seg vrang og den typiske tørrhosten og utmattetheten slo til, ble jeg enig med meg selv om at det nok er korona ja.
|
Postet 18-09-25 kl 00:15 av Nenne
|
|
|
Slenger meg inn her og vinker, mens jeg håper noen kjenner meg igjen. Vært litt fraværende de siste årene, og tenkte bloggen kunne være en lavterskel dørstokk å forsere. Får se hvordan jeg klarer å være med fremover, men ikke bli urolig dersom jeg plutselig er borte igjen. Jobber litt med tett tåke i øvre del av kroppen, og punkterte dekk ellers av kroppen. This to shall pass!
|
Postet 18-09-25 kl 00:31 av Nabojenta
|
|
|
Får også influensavaksine på jobben. Og nå kom jeg på om jeg må ha tatt den før oppstart medisin eller ei. Det må jeg finne ut av.
|
Postet 18-09-25 kl 00:36 av star
|
|
|
Så hyggelig å se deg her igjen, Nabojenta
![]() |
Postet 18-09-25 kl 00:46 av Millen
|
|
|
Nabojenta.Jeg har syklet til jobb i regnvær, gledet meg til å hilse på Christie som står på statuen sin på museplass. Men sykkelen gled i trikkeskinnene - og både den og jeg smalt i bakken. Det går etter forholdene bra med både sykkel og dame. Noen snille folk løftet meg opp, og en grei fyr trillet sykkelen min litt videre. Har fått plaster og trøst - og er bare litt øm i håndleddet. Håper jeg slipper med skrekken. |
Postet 18-09-25 kl 10:25 av tink
|
|
|
Auda, tink. God bedring.
![]() Da har vi allerede vært på en rundtur. Nå litt tid i sofaen før ny rundtur. |
Postet 18-09-25 kl 10:30 av star
|
|
|
Stakkars tink.
Det høres vondt ut.Jeg er bedre av forkjølelsen, men sitter enn så lenge hjemme. Jeg snotter og nyser og egner meg ikke så veldig for å være sosial på jobb. Akkurat nå er en rolig stue med stearinlys og god kaffe helt greit. |
Postet 18-09-25 kl 10:30 av Blå
|
|
|
Aiaiai, tink! Håper det går bra med deg. Det er så inderlig vondt å falle på sykkel!
(Jeg er rett i nærheten om du trenger assistanse ila dagen. )Jeg er sykt trøtt. Det er en gneldrebikkje i nabolaget som slippes ut 05:30 hver morgen og så står den ute og bjeffer. Det er hakket før pil og bue kommer frem, men jeg vet ikke hvem sin hund det er. Min sover heldigvis søtt gjennom bråket, for ellers hadde det blitt et lite helvete av et spetakkel er jeg redd. |
Postet 18-09-25 kl 10:53 av Ru
|
|
|
Takk for trøst. Det er både fysisk og ikke minst i stoltheten. Ru: takk for tilbudet, dersom arbeidsplassen din er i nærheten kan det være jeg åpner for felles lunsj i løpet av høsten. Tror jeg har en avtale i dag.
Stearinlys og kaffe høres veldig koselig ut. |
Postet 18-09-25 kl 11:13 av tink
|
|
|
Au au, Tink. Det høres vondt ut. God bedring!
|
Postet 18-09-25 kl 11:23 av Millen
|
|
|
God bedring Tink og Blå. Og all mulig sympati Ru.
Vi vet hvem sin bikkje det er som er ute og bjeffer, men i følge eieren så bjeffer den IKKE. Foreløpig går det fint. (Det er ikke i samme nabolag som Ru.) |
Postet 18-09-25 kl 11:27 av annemede
|
|
|
Å gå i bakken på sykkel på vei til jobb er både vondt fysisk og for stoltheten.
Been there, done that, flere ganger. En av gangene endte jeg på legevakten, en gang var jeg cm unna å få hodet under hjulet på 31-bussen. |
Postet 18-09-25 kl 11:41 av Blånn
|
|
|
Kje og lei, men på bussen.
Etter jobb skal jeg innom IKEA siden jeg kjører forbi. Er et par småting vi trenger. |
Postet 19-09-25 kl 07:12 av star
|
|
|
Oi, du er jammen tidlig på'an, star. Jeg er tidlig og vel installert på en god vindusplas på biblioteket. Kunne godt hatt hjemmekontor i dag, men fikk plutselig en avtale med "min" bibliotekar som jeg ikke kan si nei til. De er nesten magikere her.
![]() |
Postet 19-09-25 kl 09:16 av tink
|
|
|
Våkner tidlig, så da kan jeg liksågodt komme meg avgårde.
Må ta bussen hjem kl.14 for å rekke bilhenting. |
Postet 19-09-25 kl 09:25 av star
|
|
|
Vi kommer oss for seint i seng for tiden.
![]() Hjemmekontor, jeg har kommet så langt at jeg har koblet opp PC-en, svart på en e-post og drukket tre kopper kaffe. |
Postet 19-09-25 kl 10:11 av 007
|
|
|
Jeg var på foreldremøte i går og lar meg forbause over hva man kan finne på å si om snart 18-åringen sin i plenum.
![]() |
Postet 19-09-25 kl 10:26 av Blondie
|
|
|
Stakkars deg, Tink!
![]() Jeg sitter på en veranda i Antibes i solkjole og det er 28 grader. Her skal vi bli til onsdag, så går turen til Bordeaux og vinturer med gode venner. Helt greit! ![]() |
Postet 19-09-25 kl 19:08 av Nenne
|
|
|
Det hørtes fryktelig slitsomt ut, Nenne
![]() Her er det endelig fredag, med taco, pepsi max, sjokolade og forræder på tv. Alldeles perfekt i kveld. |
Postet 19-09-25 kl 19:33 av Fintdethei!
|
|
|
Jeg sov 11 timer i natt.
![]() Måtte opp for å tisse bare en gang. ![]() |
Postet 20-09-25 kl 15:54 av Fersken
|
|
|
Trengte det sikkert da, Fersken.
![]() |
Postet 20-09-25 kl 16:33 av Millen
|
|
|
God formiddag. Sitter og vurderer taler som den ene norskklassen min har levert (de har filma seg sjøl; tar for lang tid å høre 27 taler live). Det er artig, men også slitsomt, så jeg må ta pauser ofte og da går det litt tregere enn jeg ønsker. Må bli ferdig i dag.
![]() |
Postet 21-09-25 kl 10:42 av Stompa
|
|
|
God formiddag, ja. Sitter og spiser nystekte eltefrie rundstykker. Dagen kommer til å bestå av strikking, lufte sjelen og kanskje vaske kjøleskapet..
|
Postet 21-09-25 kl 11:05 av Fintdethei!
|
|
|
Jeg lurer på når morgenen slutter og formiddagen starter hvis det er formiddag 09.42 på en søndag.
![]() Seint i seng etter feiring av 2 stk jubilanter i går. Var sjåfør og skulle tidlig hjem, men sånn blir det jo sjelden. Så i dag skal det kun sløves. |
Postet 21-09-25 kl 13:13 av 007
|
|
|
Hjemme igjen etter noen timers arbeid på loppemarkedet. Møtte selvsagt kjentfolk som var hyggelig. Nå skal det lades og gjøre ingenting. Rimelig sliten etter hele denne uka og helgen mdd loppemarked.
|
Postet 21-09-25 kl 14:15 av Millen
|
|
|
hehe, ser den 007, men når man våkner 05.30, så bikker det fort formiddag, ja.
|
Postet 21-09-25 kl 19:27 av Fintdethei!
|
|
|
Jeg fikk ikke sove mer da klokka var fire, så jeg har fått lest en del i dag. Planen var å legge seg igjen da mannen dro på jobb, men byggearbeiderne her ville det annerledes. Nå hviler jeg på sofaen før trening.
|
Postet 22-09-25 kl 09:26 av Blondie
|
|
|
God morgen. Har fått hjelp av mannen til å laste elsykkel bakpå bilen, den skal innom forhandler for oppstartservice i dag. Har også endelig fått fingern ut og bestilt leiebil til årets "sommerferie" som finner sted i høstferien.
|
Postet 22-09-25 kl 09:58 av tink
|
|
|
Jeg er tilbake på jobb etter en liten miniferie i forrige uke. Det er skikkelig godt med et lite avbrekk. Det var godt og varmt, og vi reiste med masse koselige mennesker som man selv kunne velge og henge med ... eller ikke. Det passet oss utmerket.
Og siden laget mitt kvalifiserte seg til Champions League, så blir det en fotballtur til i høst. Det ser ut til at vi reiser til Roma i november. Det kunne vært verre. Men nå må jeg jobbe litt. Jeg leverte en rapport forrige mandag, og vi har allerede fått tilbakemeldinger. Så det er bare å brette opp ermene. |
Postet 22-09-25 kl 10:19 av Tjorven
|
|
|
Jeg har lyst på ferie, men jobb-kalenderen min mener at det er det ikke rom for akkurat nå.
Forhåpentligvis får jeg sneket meg til noen dager på hytta neste uke, når de fleste av de jeg jobber med har høstferie. |
Postet 22-09-25 kl 11:25 av Adrienne
|
|
|
Ble gåtur i stedet for å bli kjørt.
Venter på røntgen. Ikke noe som er brukket altså, bare en nødvendighet før oppstart medisin. Har et par andre ærend etterpå når jeg først er i byen. |
Postet 22-09-25 kl 12:56 av star
|
|
|
God morgen. Starter med hjemmekontor - før jeg må ut og kjøre litt rundt. Dumme meg som glemte en lånesak i går, og må kjøre den ut til jobben før helga.
|
Postet 23-09-25 kl 09:43 av tink
|
|
|
Jeg har fått sterk hostesaft og har i hvert fall sovet bedre i natt enn den siste uken. Så nå er jeg ekstra trett og sur fordi jeg har begynt å sove.
Det er dagen for mye kaffe og mye telling til 10 før jeg svarer på noe som helst tror jeg. Heldigvis er det nå under to uker til høstferien, som også er årets utenlandstur. Sol og sandaler. ![]() |
Postet 23-09-25 kl 09:46 av Blå
|
|
|
Hadde ikke behov for full belysning på bussen kl.6, men vi fikk nå det.
Så susete i huet at jeg logga på telefon en time før tida. ![]() |
Postet 23-09-25 kl 10:21 av star
|
|
|
Det var to grader ute da jeg ruslet med den motvillige hunden. Kjenner meg ikke så veldig klar til de neste månedene (men har levd lenge nok til å vite at det blir en slags sjarm etterhvert).
|
Postet 23-09-25 kl 10:27 av Blondie
|
|
|
Eg har innvia kuldestampen eg har kjøpt for å bruke dei dagane eg ikkje kjem meg til sjøen. Kaldt og godt, ei god pause frå alt.
|
Postet 23-09-25 kl 20:36 av Syrinx
|
|
|
Fylling på plass igjen. Og det uten særlig forhøyet puls.
Jaggu rakk jeg 9-bussen også. |
Postet 24-09-25 kl 09:59 av star
|
|
|
@Tink: Jeg er med på lunsj en dag! Har kontor omtrent på Torgalmenningen.
![]() Jeg er snufset og det renner fra øynene. Hva er dette for noe tull?! Ungene er ikke i slag, så jeg orket ikke hjemmekontor. De får bare lide i fred. |
Postet 24-09-25 kl 10:15 av Ru
|
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Nyttårskaffe (01-01-26)
- Desemberkaffe (02-12-25)
- Novemberkaffe (04-11-25)
- Oktoberkaffe (01-10-25)
- Septemberkaffe (01-09-25)

Det høres vondt ut.
)
Foreløpig går det fint. (Det er ikke i samme nabolag som Ru.)

Forhåpentligvis får jeg sneket meg til noen dager på hytta neste uke, når de fleste av de jeg jobber med har høstferie.