Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Septemberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Septemberkaffe

Postet 01-09-25 kl 06:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 202  

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen.

Det ble ikke valgvake på oss i går kveld, men G15 fotballkamp. Glad for å lese nyheter i dag om en rød-grønn seier, dog syns jeg det er litt trist at FrP har gått SÅ mye frem som de har.
Postet 09-09-25 kl 09:07 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er glad og lykkelig over veldig koselig valgvake i sofaen hjemme i går. Jeg var helt utrolig trøtt, men jeg holdt meg våken av en fin gjeng.

Og da jeg kom på jobb så var det en tilbakemelding på en jobb jeg har gjort som gjorde meg veldig lettet. Det blir litt mindre jobb de neste dagene enn jeg kanskje hadde fryktet.
Postet 09-09-25 kl 09:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er veldig lettet over rødgrønt flertall, selv om mitt parti gjorde det skuffende dårlig. Fremgangen til Frp gjør meg livredd. Ungdommene i huset her kan fortelle om medelever som har vært redde for å betale formuesskatt av sine 5000 kr på konto, så TikTok-Velle har nådd frem.
Postet 09-09-25 kl 09:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Enig med Blondie. Lettet over flertallet, skuffet og mildt forundret over frp sin fremgang.
Postet 09-09-25 kl 10:30 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har vore meir prega av frykt for valgresultat enn eg trudde. Kjenner det i dag. Eg er, som så mange andre, ei blanding av veldig letta over resultatet, men også skremt av det som skjer i den gufsebrune avdelinga av samfunnet vårt.

Men, til det nære. No skal eg straks til ein klippfiskprodusent og bunkre opp litt der, og så får eg sjå om det kanskje kan bli eit aldri så lite hopp i havet også.
Postet 09-09-25 kl 10:50 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
(Jeg bare tester noe. Bare gå rett forbi.)
Postet 09-09-25 kl 10:59 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: Vi har vært veldig nøye på å fortelle våre unger at vi eier både rekkehus i Oslo, ei lita hytte og en bil, og vi er ikke i nærheten av å betale noen formuesskatt. Vi betaler noe eiendomsskatt, men det er ikke veldig mye. Det er jo ikke sånn at all skatt er en uting.
Postet 09-09-25 kl 11:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åh nå blir jeg jo spent Ru!
Postet 09-09-25 kl 11:44 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er forhåndssliten fordi jeg skal på årets sikkert 15. pårørendeoppdrag.

Når jeg blir gammel, skal jeg fortsette å være grei mot ungene mine.
Postet 09-09-25 kl 12:41 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Mør i kroppen i dag, etter 17 timer arbeid med valg i går. Møtte blant annet et eksempel på en ekstremt frekk og uspiselig eldre kvinne, som åpenbart var vant til å gjøre som hun vil, og som startet dagen med å høylydt opponere mot beskjeder hun fikk. Vel, hun er ferdig med å jobbe med valg, for å si det sånn! Stille og rolig hjemmekontor er perfekt.
Postet 09-09-25 kl 12:44 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Valpehjemmekontor i dag, for annen dag på rad. Det blir godt å være på ordentlig kontor i morgen og få jobbe litt mer forutsigbart
Postet 10-09-25 kl 09:38 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Levert pc til IT for oppgradering til Windows 11. Nå er jeg hjemme med kaffe og kake og venter på melding når den er ferdig. Fikk ryddet kjøkken også og pratet med naboer ute.
Postet 10-09-25 kl 11:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi har kastet ut badekar og fått dusjkabinett i stedet. Plutselig ble det danseplass på badet.
Postet 10-09-25 kl 13:13 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tidlig på i dag. Trenger jaggu refleks så tidlig.
Lurer på om det kommer så mye regn som er spådd.
Postet 11-09-25 kl 07:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her er plaskregnet godt i gang, halv fire ga jeg opp å høre på det og sto bare opp. Ser for meg at det kan bli en utfordring å få med bikkja ut på morgenrunden. Han har skikkelig festblære hvis det regner.
Postet 11-09-25 kl 07:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Trøtt som ei strømpe i dag, takk gud for hjemmekontor.

Her er det foreløpig sol ute, og er meldt ganske bra vær i formiddag ihvertfall. Håper på lunchpausen i sola. .

Kjørte mannen til flyplassen tidlig i morges, så har vært oppe i flere timer allerede.
Postet 11-09-25 kl 08:40 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hipp hurra. Jeg skal jobbe utendørs på fotballkamp i hele kveld. Det vil bli en våt opplevelse. Laget "mitt" skal spille siste kvalik-runde til Champions League. Det er jo alltid litt spennende å møte utenlandske lag, for vi har jo ikke peiling på nivået i de ligaene. Neste uke reiser jeg til Ungarn for å se returkampen.
Postet 11-09-25 kl 09:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fått Windows11, IT måtte nå overta pc og få mail til å virke. Det vil visst ta tid. Greit vær. Skikkelig uvær i går ettermiddag med mye regn, lyn og torden.
Postet 11-09-25 kl 09:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
herlighet, for et vær vi har her i Oslo-området i dag. Da vekkeklokken ble overdøvet av styrtregnet kl 0615 i dag, ble det hjemmekontor på meg. Jobber uansett med folk laaangt fra kontoret hele dagen, så det eneste jeg går glipp av er lunsj i vår veldig gode kantine.
Postet 11-09-25 kl 10:10 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg kan faktisk melde om sol i Bergen, men jeg er ikke optimist på at det skal vare.

I dag kommer jeg ut av en boble med enormt mye arbeid og er selvsagt på vei inn i en ordentlig forkjølelse. Det er som oftest sånn. I dag blir en kort dag på kontoret. I morgen blir en kort dag på hjemmekontor og så blir det hyttehelg helt alene. Jeg har forholdt meg til enormt mange mennesker over lang tid, så akkurat nå er helt alene og stille det jeg trenger.
Postet 11-09-25 kl 11:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Selv jeg må innrømme at det er høst nå (gikk med bare legger og sandaler seinest i går).
Postet 11-09-25 kl 12:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg gikk på jobb i det som så ut som om det skulle regne og med ullgenser. Og nå var jeg ute ett ærend i strålende sol og ullgenseren var for varm.

Planen er absolutt å gå så snart et møte kl. 14 er ferdig og få litt utetid før det sannsynligvis begynner å regne igjen.
Postet 11-09-25 kl 13:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: Det hørtes ut som en veldig god idé å dra på hytta helt alene. Det lurer jeg på om jeg også skal gjøre.
Postet 11-09-25 kl 15:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg sette meg ut på platten for å klargjere den nye haspelsnella mi og måtte altså kaste kléa. Så her sit eg, i undertøyet, og nyt at Sunnmøre velger å vere såpass sympatisk i temperatur.
Postet 11-09-25 kl 16:27 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Liker at det nå er veldig kort til bussen altså.
Postet 11-09-25 kl 16:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så fint, Syrinx.
Vi regner bort idag.
Postet 11-09-25 kl 18:11 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Tjorven.

Kontordagen ble ikke kort. Jeg avsluttet med to samtaler med to ulike ledere om det som har fungert dårlig i det gjennomførte prosjektet. Og, på toppen av at jeg allerede er trett og emosjonell etter litt for mye arbeid kjenner jeg at jeg nå er helt utmattet.

Jeg har kommet meg hjem og fikk gravd opp noen poteter som skal bli med på hytten Og så har jeg fulgt opp samtalene med en epost som jeg tror var gode forslag på i hvert fall en av utfordringene.

Nå skal jeg prøve å samle meg sammen til å komme meg opp av sofaen og lage middag. Heldigvis er jeg alene hjemme og lage middag er bare å skjære opp en lakseloin og noen grønnsaker.
Postet 11-09-25 kl 19:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret. Jeg har hatt tre intense dager som student. Det er fint å treffe andre PhD-kandidater fra fakultetet, men litt overveldende å inne alt som må læres og gjøres. Så jeg kjenner igjen følelsen av å være utmattet Blå.

Men i dag er det fredag, og jeg ser fram mot en relativt fredelig helg.
Postet 12-09-25 kl 09:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var slett ikke så vått i går kveld, og fotballkampen gikk brillefint. Mitt lag vant komfortabelt, og jeg tror at motstanderlaget hadde ett skudd på mål. Så da blir det gøy å reise på returkamp i neste uke. Og der tror jeg vi skal oppleve noen dager med litt snev av sommer også.

Jeg er veldig klar for helg, men det er fremdeles ikke helt avklart om jeg kommer meg på hytta. Det dukket plutselig opp et møte - som egentlig var litt i seneste laget på fredag ettermiddag. (Ja, jeg kjenner meg utrolig norsk når jeg uttaler meg sånn.)
Postet 12-09-25 kl 09:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tappa litt blod og skal ha litt hjemmekontor. Blir en del å gjøre, men vet ikke når.
Postet 12-09-25 kl 10:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er blitt skikkelig forkjøla og føler meg pjusk.
Postet 12-09-25 kl 11:39 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Stakkar Nenne! Det er mye forkjølelse ute og går nå, seige greier. Håper det er kjapt overstått for din del!

Og du er så kul, tink! Tenk å bare hive seg ut i det!

Jeg har gjennomført tolvte arbeidsdag på rad med sånn noenlunde motet i behold, men nå blir det jammen godt med helg. Puh!
Postet 12-09-25 kl 16:40 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hjemme igjen, har vært på mange fine turer i godværet på nordvestlandet.
Nå kan høsten komme.
Postet 12-09-25 kl 17:14 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk, Pingis!

Vi skal i konfirmasjon i morgen, jeg får se hvor lenge jeg holder.
Postet 12-09-25 kl 19:43 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Håper du er bedre i dag, Nenne!
Postet 13-09-25 kl 13:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk, millact! Jeg dropper seremonien, så jeg korter inn dagen litt der, så får jeg bli så lenge jeg orker og prøve å være blid mens jeg er der.
Postet 13-09-25 kl 13:16 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God kveld! Vi har vært på tur til Skiens området idag og hentet nytt familiemedlem. En 2 år gammel korthåret dachs.
Postet 13-09-25 kl 21:33 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Så stas, Millen!
Postet 13-09-25 kl 23:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Åh, dachs!!! Gratulerer med en liten hund med stor personlighet Jeg hadde dachs da jeg vokste opp og hun var bare den beste
Postet 14-09-25 kl 13:01 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Dachser er de beste. Gratulerer!
Postet 14-09-25 kl 14:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Får vi se bilde, Millen?
Postet 14-09-25 kl 16:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hvis jeg får til å legge inn bilder her. Synes det er så klønete og tungvint.
Postet 14-09-25 kl 16:35 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! I dag har jeg ikke gjort annet enn å komme meg hjem fra Drammen. Vi har vært der i helga. I går gikk vi 7-toppsturen, nesten 29 km og rett over 1000 høydemetere i veldig vått vær og terreng. Mange hopp og tråkk til siden gjør at jeg er støl i hoftene.
Postet 14-09-25 kl 18:32 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har kjørt guttungen til flyplassen. Fy søren for et regnvær vi var gjennom. Kom helskinnet fram og tilbake og hadde heldigvis riktig fart da jeg passerte en kontroll.
Postet 14-09-25 kl 21:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Kaffe i koppen etter en natt med lite søvn er jo alltid stas.
Høsten har kommet med sine sykdommer, her er 2 stk syke (forkjøla). Dagen idag må brukes til lading av kropp og hode for denne uka skjer det egentlig altfor mye som jeg ikke har energi til, men må være med på.
Postet 15-09-25 kl 09:30 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har vært på en liten butikkrunde. Nå skal jeg ligge vannrett litt.
Postet 15-09-25 kl 13:53 av star star er ikke aktiv
Gammel
Møte med videregående skole i ettermiddag. Nå leter vi etter ullklær til tur. Boden ble ryddet i sommer; posene med klær er borte vekk!
Postet 15-09-25 kl 22:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tidlig på jobb. Møte her og møte der.
Postet 16-09-25 kl 09:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Seint i går kveld levert jeg en rapport som jeg har jobbet med i hele 2025. Det har vært en berg- og dalbane av et prosjekt som virkelig har utfordret meg. Nå håper jeg jo inderlig at dette blir tatt tak i av departementet, og at vi får gjennomslag for noen av de tiltakene vi har foreslått. Men kanskje er jeg bare litt for optimistisk, igjen.
Postet 16-09-25 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! På eksilkontor - prøver å samle tankene og planene etter intense kursdager sist uke, og fellesmøte med arbeidsplassen i går.

Har fått kaffe.
Postet 16-09-25 kl 09:54 av tink tink er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.